Slechte ruiters heb je overal.
Urielle: dank voor je uitleg het is me helemaal duidelijk.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Urielle schreef:Ik wissel in het rijden heel veel in halshouding: halsstrekken, lang en diep, arbeidshouding en opgericht. Ik vind het heel belangrijk dat dat kan en je paard wordt heel los in het lijf ervan.
LDR waag ik me niet aan, daar ben ik niet begaafd genoeg voor denk ik dus het gewenste resultaat krijg ik toch niet.

aerdenhout1 schreef:Ik denk dat we het toch over verschillende dingen hebben.
Er is geen groter voorstander van het v.w n.w rijden dan dat ik ben! Maar....wel met het neusje voor, of minimaal op, de loodlijn!
En natuurlijk kan je elk paard, met wat voor rijstijl dan ook, helemaal naar de kl*te rijden!

crossmonster schreef:nou ik denk dat vwnw ook wel eens met het neusje achter de loodlijn kan zijn,
alleen idd moet je dan goed van achter kunnen blijven rijden.
en dat kan niet iedere ruiter voelen, en niet iedere instructeur zien
Elisa2 schreef:aerdenhout1 schreef:Ik denk dat we het toch over verschillende dingen hebben.
Er is geen groter voorstander van het v.w n.w rijden dan dat ik ben! Maar....wel met het neusje voor, of minimaal op, de loodlijn!
En natuurlijk kan je elk paard, met wat voor rijstijl dan ook, helemaal naar de kl*te rijden!
Ik reageerde op de post erboven,ik ben namelijk een grote voorstander van vw nw,alleen hadden ze het hierboven over de kop erop trekken.Zowel te diep,trekken,en kop erop trekken zijn dingen die in mijn ogen absoluut "not done" zijn.Voorwaarts neerwaarts met het neusje eruit en verbinding van achter naar voor en van daaruit verder werken,daar kom je een stuk verder mee.Dus vooral belangrijk voor jonge paarden TS.
Redrumfox schreef:''Te'' is teveel. Oftewel: er staat niet voor niks 'te' voor.

Denni schreef:Ik ben ook van mening dat laag en rond (diep) rijden een goed effect op het paard kan hebben. Mijn paard rij ik ook veel laag en rond, ik heb echter moeite met oprichten, heeft iemand hier goeie tips voor?!

aerdenhout1 schreef:Oeps...ik schrok al ksb.... oortjes erop en bovenin rijden....maar je rijd M2 en dan is het een ander verhaal.
dees_daan en Elisa2 wij denker er dus hetzelfde over.
hoef je niet van te schrikken hoor, is een perfect systeem waarbij het paard zichzelf in de oprichting leert dragen, zonder getrek en gelurk. (heb je mijn gedeelte over het laag en diep rijden ook gelezen? hoort er ook bij!)Je ziet vaak dat paarden die geen balans hebben en bovenin 'moeten' lopen, een zgn. knik in de hals krijgen, door het vastzetten en meedragen, vind dat erg zonde, geef de basis meer tijd en het is zo opgelost.

Katja schreef:maaitjuh schreef:Snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Diep is laag en dus tegenover gesteld van hoog.maar ik vind diep en dan wat hoger ingesteld er heel raar uitzien. En dat lijkt me ook niet fijn voor een paard.
?! dat moet wel goed zijn voor de rug van het paard.
. Daarna werk ik hem omhoog. En daarna laat ik hem weer uitschuiven en diep "uitlopen"