Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gratchen schreef:Grappig inderdaad, horseyfries. Heb je een speciale hartslagmeter voor paarden?
Klinkt overigens als een interessant boek. Komt zeker op mijn lijstje!
gratchen schreef:Weet iemand eigenlijk hoe het nu zit met een rustdag na een zware training of uberhaupt?
Remember schreef:Uiteraard kom je met een beetje gezond verstand al een eind, maar wil je dit principe écht goed toepassen komt dat toch wel behoorlijk nauw kijken
!
Sandra_H schreef:Dat, die timing lijkt me nog het moeilijkst om in de praktijk goed toe te passen...
gratchen schreef:Je kunt volgens mij inderdaad ook gebruik maken van de supercompensatie door wel door te trainen, maar door andere oefeningen te doen ook andere spiergroepen te belasten (of op een andere manier).
Zijn er mensen die dit ook gericht gebruiken tijdens de training? Stel je rijdt wel drie dagen achter elkaar dressuur, maar met verschillende oefeningen? Je zou dan dus wel heel goed moeten weten wat je met welke oefening belast.
Bovendien zit je dan ook wel weer met de conditionering. Want daarvoor is het natuurlijk wel weer noodzakelijk om heel regelmatig dezelfde oefeningen te doen.
gratchen schreef:Zijn er mensen die dit ook gericht gebruiken tijdens de training? Stel je rijdt wel drie dagen achter elkaar dressuur, maar met verschillende oefeningen? Je zou dan dus wel heel goed moeten weten wat je met welke oefening belast.
Remember schreef:Dr. Eric van Breda is een héle bekende Aimee, geeft ook regelmatig lezingen etc!
gratchen schreef:@aimee: kun je daar iets meer over vertellen hoe je dat toen hebt aangepakt met je paard?