Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
! Amrah schreef:Ik luister ook regelmatig muziek tijdens het rijden. Dan vind ik het makkelijker om ontspannen te zitten en niet te erg op iets te focussen.
Ook vind ik het wel leuk om op het ritme van de muziek oefeningentjes te doen

Maar bij ons zouden ze er direct commentaar geven op de manege
alleen als ik mijn broertjes mp3 heb.

. Aan MP3 te paard doe ik dus niet.
Ashquar schreef:Ik vind het eigenlijk hetzelfde als bellen op je paard, niet echt respectvol. Je bent met je paard bezig en niet met de muziek. En als er iets gebeurt kan het ook gevaarlijk zijn dat je gewoon niks hoort. Ik vind dat als je rijdt met het rijden bezig moet zijn en niet met de muziek.

FOG schreef:Ik heb af en toe wel muziek op, meestal ook 2 oortjes omdat er meestal wel eentje uitvalt..
Muziek helpt mij juist te concentreren op mijn paard en het is gewoon fijn om je je een beetje af te sluiten voor de buitenwereld. Ik heb met leren bijv. ook altijd muziek in. Ik zorg wel altijd dat hij niet te hard staat zodat ik het meeste wel hoor, dan is het ook niet zo gevaarlijk lijkt me.
Maar ik vind het gewoon fijn .. een beetje mijn eigen kur op muziek
werkt voor afleiding
Dus neem ik dat risico maar niet.
) en ik vind het heerlijk rlxt om met mijn eigen muziek, die ik zelf uitkies te rijden, buiten indd niet omdat ik wel wil weten wanneer ik een auto kan verwachten vanuit mijn ooghoeken.

Met een mp3 vind ik niet fijn rijden maar met de radio aan op stal weer wel. M'n broer heeft de radio vaak zo hard staan dat een kur op muziek te oefenen is.