muziek in tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: muziek in tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:21

ik heb dit eens geprobeerd maar ik verloor constant het oortje
hoe lossen jullie dit op?

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:04

Ik rijd soms met muziek.
Maar dan wel 1 oortje anders hoor ik niemand Lachen !

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:30

Ik vind het eigenlijk hetzelfde als bellen op je paard, niet echt respectvol. Je bent met je paard bezig en niet met de muziek. En als er iets gebeurt kan het ook gevaarlijk zijn dat je gewoon niks hoort. Ik vind dat als je rijdt met het rijden bezig moet zijn en niet met de muziek.

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:07

ik doe het ook niet omdat ik me volledig wil concentreren op het rijden zelf en niet op de muziek die ik in heb.
Verder ben ik het ook eens met Ashquar dat het wel respectloos is om de reden die zei al geeft.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:39

Dat idee is trouwens nog nooit in me opgekomen om met MP3 in te gaan rijden. Bij ons op stal is er wel een meisje die vaak met longeren MP3 in heeft en dat vind ik nou niet bepaald veilig en ik kan me niet voorstellen dat je je concentratie goed bij je paard kunt hebben.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:43

Ik doe het soms, en dan met 1 oortje. Ik ben dan meestal relaxer op het paard. Ik rij nooit en dan ook echt nooit buiten met mp3. Dat vind ik veelste gevaarlijk. Ik doe het eigenlijk alleen maar als ik alleen in de bak rij.

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:43

Amrah schreef:
Ik luister ook regelmatig muziek tijdens het rijden. Dan vind ik het makkelijker om ontspannen te zitten en niet te erg op iets te focussen.
Ook vind ik het wel leuk om op het ritme van de muziek oefeningentjes te doen Clown

Jaaaaa Haha! Haha!

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:44

Ik zou dat ook heel graag eens doen Lachen Maar bij ons zouden ze er direct commentaar geven op de manege Boos!

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:46

ik rij soms met mp3 Tong uitsteken alleen als ik mijn broertjes mp3 heb.
daar staat cabaret, en rustige liedjes op enzo. met mijn mp3 rij ik nooit. daar staat hardcore op en dan let ik meer op de muziek dan op me paard. Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:43

Ik heb het eens 1x geprobeerd, maar op de een of andere manier voelde dat heel raar en verkeerd aan voor mij. Ik denk gewoon dat ik "natuurlijke" geluiden moet kunnen horen, met mp3 had ik toen een beetje een opgesloten en afgesloten gevoel en ik vond het vrij beangstigend. Nooit meer gedaan dus Clown

Ik denk dat mensen vrij moeten kiezen wat ze wel/niet doen, zolang ze er anderen/paarden niet mee storen. Maar in een les of tussen andere paarden zou ik het niet echt respectvol vinden.

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:49

Ja zker nie in een les!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:54

Goede muziek luisteren tijdens het rijden vind ik heerlijk, maar dan wil ik wel dat mijn paard het ook kan horen Lachen. Aan MP3 te paard doe ik dus niet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:00

Ik doe dat ook wel, met 1 oortje..
radio kan niet, er is alleen een biutenbal, end an hoor ik toch niets Knipoog

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:05

Ashquar schreef:
Ik vind het eigenlijk hetzelfde als bellen op je paard, niet echt respectvol. Je bent met je paard bezig en niet met de muziek. En als er iets gebeurt kan het ook gevaarlijk zijn dat je gewoon niks hoort. Ik vind dat als je rijdt met het rijden bezig moet zijn en niet met de muziek.

Ben ik het mee eens, op dat moment ben je met je paard bezig, niet met muziek. Op de fiets luister ik wel altijd mp3. Maar dat vind ik weer heel wat anders Knipoog

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:10

Ik doe het niet. ALs ik echt aan het paardrijden ben hoor ik toch niks en met mp3 ben je helemaal afgesloten van alles. Dat vind ik echt helemaal niks, zelfs niet op de fiets enz.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:14

ik luisterde vroeger wel maar dat was een heel braaf paard. nu doe ik dat niet meer (ook omdat ik niet prettig vind rijden)
af en toe gebeurt het wel eens dat ik hem toch in heb maar dan ben ik niet intensief bezig qua rijden Knipoog

edit : dan maak ik er ook bijna altijd een kur op muziek van Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 09-07-07 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:21

Ik heb af en toe wel muziek op, meestal ook 2 oortjes omdat er meestal wel eentje uitvalt..
Muziek helpt mij juist te concentreren op mijn paard en het is gewoon fijn om je je een beetje af te sluiten voor de buitenwereld. Ik heb met leren bijv. ook altijd muziek in. Ik zorg wel altijd dat hij niet te hard staat zodat ik het meeste wel hoor, dan is het ook niet zo gevaarlijk lijkt me.
Maar ik vind het gewoon fijn .. een beetje mijn eigen kur op muziek Tong uitsteken

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:39

FOG schreef:
Ik heb af en toe wel muziek op, meestal ook 2 oortjes omdat er meestal wel eentje uitvalt..
Muziek helpt mij juist te concentreren op mijn paard en het is gewoon fijn om je je een beetje af te sluiten voor de buitenwereld. Ik heb met leren bijv. ook altijd muziek in. Ik zorg wel altijd dat hij niet te hard staat zodat ik het meeste wel hoor, dan is het ook niet zo gevaarlijk lijkt me.
Maar ik vind het gewoon fijn .. een beetje mijn eigen kur op muziek Tong uitsteken

Dat doe ik ook altijd, om presies dezelfdde redenen Knipoog

Cookiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:44

Ik doe het ook hoor Lachen

zeer ontspannend !!
lekker muziekje luisteren !

trouwens ook een hele goede tip als je bang bent Haha! werkt voor afleiding Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:30

Ik deed het bij mijn vorige paard vrij vaak.

Op m'n huidige paardje wil ik toch liever in de gaten houden wat er om me heen gebeurt, en dat gaat toch minder goed met I-Pod aan. Bovendien is het valgevaar (nog) een stukje groter bij hem. Haha! Dus neem ik dat risico maar niet. Knipoog

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:44

ik neem nooit een mp3 o.i.d. mee naar mijn paard, want ik ga meestal samen met iemand anders en dan is het voor die andere niet echt leuk als ik de hele tijd muziek op heb, maar als ik in me eentje zou rijden lijkt het me wel leuker om met muziek aan te rijden.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 22:59

ik doe die draad over mij oor heen draaien en dan dopje in mijn oor, blijft super goed zitten

ik kan niet zonder muziek (vandaar dat ik zo vaak op stap ga Nagelbijten / Gniffelen ) en ik vind het heerlijk rlxt om met mijn eigen muziek, die ik zelf uitkies te rijden, buiten indd niet omdat ik wel wil weten wanneer ik een auto kan verwachten vanuit mijn ooghoeken.
wij hebben ook alleen maar een buitenbak en anders hoor je alleen maar die k.wind en is voor mij heel handig dat dan meteen mijn oor dichtzit met veel wind heb ik nl uberveel pijn aan mn oren Clown

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:03

ik kan ook echt niet zonder muziek, ik werk, douch en slaap zelfs soms met muziek op. Maar heb echt nog nóóit de behoefte gehad om op mn paard een mp3 speler op te zetten
ik ben genoeg met mn paard bezig en wil alert zijn op mn omgeving. Muziek in de bak vind ik zelfs al irritant Bloos

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:06

Haha! Met een mp3 vind ik niet fijn rijden maar met de radio aan op stal weer wel. M'n broer heeft de radio vaak zo hard staan dat een kur op muziek te oefenen is. Clown

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 23:07

tsja het is ieder zijn ding en met alle respect. ik ben gewoon benieuwd naar hoeveel mensen dit wel en hoeveel dit niet doen en waarom Clown