Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar als je pony dat nou ook leuk vind dan is het toch goed. Maar als het plezier van het paard er onder gaat lijden is er iets goed mis.
Zolang ik maar lol heb. En het paard niet te vergeten
, ik denk dat ik het misschien wat verkeerd heb verwoord. Beetje de twee uitersten genomen. 
even corrigeren) dat wedstrijdruiters minder liefdevol zijn, maar de ruiters die ik zojuist beschreef daar zie ik geen liefde voor het paard in terug, nog geen respect zelfs. En ik kan me denk ik wel wat voorstellen bij té recreatieve ruiters
niet dat ik ze ken, maargoed. Flying_Angel schreef:Maar goed. Ik houd er wel van om wedstrijden te rijden hoorMaar als je pony dat nou ook leuk vind dan is het toch goed. Maar als het plezier van het paard er onder gaat lijden is er iets goed mis.
En als een wedstrijd niet goed gaat, naja jammer dan. Dan zie ik ook weer zoveel mensen boos worden op hun paard. En dan zeggen ze: Naja dan krijgt ie toch wat minder eten. Hoezo respectloos? Als ik een slechte wedstrijd heb gehad, lach ik er maar om. Ach wat maakt het uitZolang ik maar lol heb. En het paard niet te vergeten
Zou een hoop ellende schelen.
Born2BCrazy schreef:maar op zich..
is het alleen maar logisch dat de knhs de behaalde wedstrijdresulaten als 'graadmeter' neemt..
hoe moeten ze anders ooit die groepen indelen?
Maar dat heeft niks te maken met dat veel recreatie ruiters of mensen die pas starten op al wat hogere leeftijd als 'beginners' worden gezien. 
dus ik ben het er idd wel mee eens dat er idd teveel gepusht wordt en het denk ik minder leuk maakt voor de kids
iig minder kinderlijk zeg maar het moet nu teveel....

Jodie_ schreef:Groepen van wedstrijdruiters jaMaar dat heeft niks te maken met dat veel recreatie ruiters of mensen die pas starten op al wat hogere leeftijd als 'beginners' worden gezien.
vera23 schreef:Vroeger toen ik begon met wedstrijden rijden was het écht bij de pony s puur voor de lol in de B en de L dan
vroeger hoefde ze in de klassen B nog geen eens aan de teugel te lopen en moest je gewoon netkes op de letters rijden.... nu daar in tegen als ze nu niet aan de teugel lopen in de B krijg je geen winstdus ik ben het er idd wel mee eens dat er idd teveel gepusht wordt en het denk ik minder leuk maakt voor de kids
Ik heb gezien dat er een meisje met een pony mee deed met dressuur. Pony loopt niet aan de teugel en toch kreeg ze 184 punten. 

Flying_Angel schreef:vera23 schreef:Vroeger toen ik begon met wedstrijden rijden was het écht bij de pony s puur voor de lol in de B en de L dan
vroeger hoefde ze in de klassen B nog geen eens aan de teugel te lopen en moest je gewoon netkes op de letters rijden.... nu daar in tegen als ze nu niet aan de teugel lopen in de B krijg je geen winstdus ik ben het er idd wel mee eens dat er idd teveel gepusht wordt en het denk ik minder leuk maakt voor de kids
Ben ik het niet met je eensIk heb gezien dat er een meisje met een pony mee deed met dressuur. Pony loopt niet aan de teugel en toch kreeg ze 184 punten.
kohtje schreef:Een b ruiter hoeft geen beginner te zijn maar een b paard is een paard die op wedstrijd Basis oefeningen moet tonen.Dus als je b start en de basis is goed dan ben je zo l dressuur.
Naar mijn idee , als je in de b geen wp rijd dan is je basis nog niet goed. Dat is geen schande maar het zet misschien wel mensen er toe om wat beter naar zich zelf te kijken.

Jodie_ schreef:Born2BCrazy schreef:maar op zich..
is het alleen maar logisch dat de knhs de behaalde wedstrijdresulaten als 'graadmeter' neemt..
Groepen van wedstrijdruiters jaMaar dat heeft niks te maken met dat veel recreatie ruiters of mensen die pas starten op al wat hogere leeftijd als 'beginners' worden gezien.
Irene2 schreef:Flying_Angel schreef:
Ben ik het niet met je eensIk heb gezien dat er een meisje met een pony mee deed met dressuur. Pony loopt niet aan de teugel en toch kreeg ze 184 punten.
Dat hangt heeel erg duidelijk van de jury af.
sommige jury's vindne het niet erg, anderen straffen je er op af als je je paard niet in de krul hebt.
erg jammer dat daar geen duidelijke afspraken over zijn voor de juryleden.
Born2BCrazy schreef:maar op zich..
Maar als (áls!) ik me daarvoor zou aanmelden en alleen een paar onderlinge B proefjes als 'bewijs' heb en dus bij 'beginners' kom zou ik dat erg jammer vinden. Want ik kan namelijk makkelijk M en Z oefeningen rijden met mijn vzknol (en M hindernissen nemen). Alleen heb ik geen vervoer om op wedstrijden te komen!