antoinne de bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: antoinne de bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:38

@Joscaa; fijn dat het voor jouw heeft geholpen, ik zal ook niet ontkennen dat adb geen goede dingen doet *LOL*

@ Noekje; AdB is ook nog steeds niet de enige die kan vertellen wat rechtrichten werkelijk inhoud (al lijken veel mensen dat wel te denken) En het klopt wat je zegt hoor, veel mensen weten niet wat het inhoud. Maar veel ook wel, adb is niet uniek, niet superieur, en niet al-wetend.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:16

Ik heb helemaal niks met AdB, iedereen heeft zijn eigen manier van rijden. En veel mensen die op de "AdB" manier rijden, denken dat dat de enige manier is om een paard recht te richten. Om met deze methode te beginnen met een jong paard is voor even goed..maar ik denk dat als je verder wil, je toch wat meer op moet treden.
Bij zijn manier vind ik dat je het zo ongeveer vraagt aan een paard: "Kijk ik zou het eigenlijk wel heel fijn vinden, lief vinden, leuk vinden als je alsjeblieft recht/voorwaarts enz enz zou willen gaan lopen. Hoeft vandaag niet, morgen niet, volgende week niet, over een maand niet, als je het maar een keer doet, alsjeblieftttttt??? En als je dat eenmaal doet dan gaan we wel naar t gebruik van de rest van de spieren. Tong uitsteken
Niet boos worden hoor, dit is natuurlijk wel overdreven! En waarschijnlijk kwets ik nu wat mensen. Maar veel paarden zijn slimmer dan je denkt en komen er erg makkelijk onderuit. Maar daarnaast heb je inderdaad ook ruiters die liever de zaag en trek methode gebruiken, dus dan kiezen ik liever voor adb.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:01

En weer 1 die het niet begrepen heeft. Clown

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:24

Vind het zo jammer dat er zo zwart/wit gedacht word. Alsof het óf AdB is, óf rukken en plukken, en er verder geen opties zijn? Dat is gewoon grote bullshit. Er zit nog heel wat tussen in, en ook heel veel juiste, correcte manieren.

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 17:28

dresslover* dat is nou precies hoe ik erover denk Lachen bij ons op stal doen ze dus alsof hij het heeft uitgevonden en iedereen die op een andere manier rijdt doet aan dierenmishandeling om het even uit te drukken ik vind dit dus echt de grootste onzin die ik heb meegemaakt al die andere mensen bij ons op stal rijden hun paarden ook goed maar neit op die manier maar die worden wel aangekeken alsof ze aan mishandeling doen ik vind het gewoon neit normaal meer hoe het er aan toe gaat

ben blij dat er ook mensne zijn die nog normaal denken:):)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:30

@easer; dat vind ik ook. En waar ik me nóg meer aan irriteer is het feit dat er net gedaan word alsof híj de meester is die het heeft bedacht, alsof hij de grote denker achter dit alles is, en alsof hij de enige is die dit kan. daar irriteer ik me máteloos aan.
En inderdaad ook dat zwart/wit denken. Vreselijk.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:57

Ik rij op de klassieke manier, maar wordt ook doodziek van de blinde "volgelingen" van AdB. Het is een beetje een sekte aan het worden, terwijl er meerdere wegen naar Rome leiden. Vork

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:04

Amen. Knipoog en meerdere wegen naar Aken ook. Knipoog

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:06

Naar Aken het snelst ja! Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:08

hihi Knipoog Tja, singapore is zo ver weg, ik dacht ik neem aken Nagelbijten / Gniffelen

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:38

Ik zie toch nog geen AdB-ers in Aken rijden hoor! Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:40

hihi Nagelbijten / Gniffelen 1-0 voor horseyfries Nagelbijten / Gniffelen

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:48

Die gaan gelijk door naar Peking. Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:50

Nagelbijten / Gniffelen hihi

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:50

we gaan een clubje oprichten, anti-antoinne Nagelbijten / Gniffelen

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:51

Ik ben niet anti-Antoine, ik ben pro mijn eigen gezonde verstand. Ja

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:13

haha ja oke.. Knipoog

Dan pro eigen verstand, en beetje anti adb dan? Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben ook niet anti hoor. echt niet. Hij helpt veel mensen en paarden. Maar denk dat het wel allemaal nogal opgeblazen word.

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:41

ik dacht dat ik de enige was met een gezond verstand betreft adb. ben heel blij te horen dat er meer mensen net zoals mij erover denken Lachen Knipoog

er zijn inderdaad meerdere wegen naar het rechtrichten en niet alleen zijn manier

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 01:27

Volgens mij zitten jullie nogal met een vooroordeel Knipoog
Niet iedereen die met adb te maken heeft, verliest plots zijn relativatie-vermogen. (Toch niet de mensen die ik ken)
Ik heb wel eens een les bij hem gereden. (Ik kan nou niet zeggen, dat hij de meest aimabele persoon is die ik ken Clown )
En nu neem ik les bij een leerling van hem en mijn paard is ook een tijd door haar gereden geweest.
Tja waarom? Ik kan je vertellen, als je manke, afgekeurde, alleen-maar-goed-voor-op-de-wei-te-staan paard plots wel blijkt te kunnen lopen, dan ben je snel over gehaald. Knipoog
En zolang het steeds beter gaat, zie ik geen reden dit te veranderen.

Ik ben nu ook niet zo naïef om te denken dat de beste man het wiel heeft uitgevonden. Er zullen nog wel anderen zijn die mijn knol weer aan het lopen hadden gekregen. (Of die hadden kunnen vermijden dat ze mank werd om mee te beginnen.) Maar die ben ik nooit tegengekomen. Tong uitsteken
Trouwens ook al zou rechtrichten bekend moeten zijn bij elke ruiter (wat ik sterk betwijfel), de manier waarop is blijkbaar toch heel wat discussie over. Ik heb ontelbare keren commentaar gekregen over de manier waarop ik mijn paard reed. (De contrastelling en rare figuren etc,.. handen eigenlijk niet) Maar achteraf bekeken, heeft het wel geloond dat vol te houden en niet naar die mensen te luisteren. Paard is nog steeds rad.
En het is ook maar een fase waar je doorheen moet. Zodra het paard rechter is, vallen die contrastellingen enzo, grotendeels weg. Uiteindelijk blijft het maar gewoon paardrijden, toch?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 08:53

Juist, en dan moet je verder.....
en ik hoor veel over de verbluffende resultaten van het rechtrichten, maar daarna???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 08:58

Ik hou niet van de AdB manier
Hij zal het zo niet bedoelen, maar het resultaat is mensen die teveel winkelen met de hand.
En mensen die gewoon de juiste les hebben gemist, doen al zo vaak te weinig met het been en teveel met de hand.

Rechtrichten is niks nieuws
En dat doe je voornamelijk met je zit en benen, niet met je handen
Het paard is scheef in zijn lijf, niet aan de voorkant.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:00

Toch zal je die voorhand voor de achterhand moeten plaatsen als een paard scheef is en dat lijkt me vrij onmogelijk met zit en been. Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:01

Joscaa schreef:
Ik heb er ervaring mee en ben 100% tevreden.
Mijn paard had 'hoefkatrol' en heeft jaren op Eggbars gelopen. Toen zijn we gaan rijden op AdB methode, en je raad het al;
Mijn paard kan eindelijk springen, wat ze met der Hoefkatrol nooit mocht doen, we kunnen weer lekker rijden en ze loopt niet meer op ijzers. Nu ze recht is, loopt ze ook veel lekkerder door de rug, en kan ik heerlijk op haar doorzitten! Haha!

Je paard "had" geen hoefkatrolontsteking, dat heeft ze nog steeds. Het is niet te genezen.

Ik krijg ook een punthoofd van die AdB. Hij is wel eens bij ons op stal geweest toendertijd, afschuwelijke man! Volgens hem waren alle dierenartsen fout en alleen hij had er verstand van. Een meisje met een paard dat ook HKO had moest het dier gewoon door de kreupelheid heen rijden, dier kon de dag erna nog amper lopen Hij doet uitspraken waar je bijstaat waarvan je denkt Verward

De mijne had ook HKO (is inmiddels overleden) en hij vond dat ik de mijne ook maar moest zadelen en dan zou hij wel eens even kijken. Nou ik dacht het niet Haha! Haha! Paarden met HKO komen er niet vanaf dankzij AdB, het is een manier van kreupelheid verdoezelen, want het zit er nog wel degelijk. Zet het paard maar eens op de foto. Uiteraard bleef meneer AdB verkondigen dat dierenartsen allemaal tegen zijn methode zijn omdat ze er geen geld aan kunnen verdienen tuurlijk..

Ik ben een aantal maanden geleden nog naar een clinic geweest waar Tineke Bartels aan meewerkte en een aantal dierenartsen, en toen zat er iemand in het publiek die vroeg hoe zij dachten over de methode van AdB, en toen was wel duidelijk hoe die mensen er over dachten Nagelbijten / Gniffelen en wat ze zeiden was ook logisch, het paard wordt er op de lange termijn echt niet beter van Rechtrichten doe je uberhaupt al niet op de manier die hij mensen laat doen, daar krijg je alleen nog maar meer ellende van.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-06-07 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:01

horseyfries schreef:
Juist, en dan moet je verder.....
en ik hoor veel over de verbluffende resultaten van het rechtrichten, maar daarna???

Hoe bedoel je "daarna"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:02

Doe ik mijn hele leven al wat verkeerd als ik dat voornamelijk doe met het been...
Ik zeg niet dat je niks doet met de hand, maar wat ik bij hem zie is gewoon te ver overdreven, dat werkt op de lange duur ook echt niet