hoe lang rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_H

Re: hoe lang rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:41

Ik rijd mijn pony, als kan, wel bijna iedere dag. Het ligt er echt aan hoe hij loopt, als die fijn is, kan ik er met een half uurtje weer af zijn, gaat 't iets minder, zit ik er wel een uur op. Voldoende beweging krijgt hij iig wel. Bijv, de weide Knipoog

Je kan toch beter iedere dag 20/30 min rijden dan bijv 3 keer in de week heel intensief. Dan weet je zeker dat ie iig elke dag beweging krijgt, maar dat is toch bij iedereen verschilllend.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:18

Het ligt maar net aan het paard wat genoeg is. Dajana rijd ik zo'n 3 tot 4 keer per week een uur of iets langer. En ze is al 23. Ik kan haar net zo goed een paar weken laten staan, al is het dan natuurlijk niet mogelijk om meteen weer aan het 'werk' te gaan.

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:22

rohotje schreef:
ligt eraan, de ene keer stap ik erop en loopt hij netjes zijn rondjes en doet hij gewoon alles netjes wat ik vraag. Dan ben ik in 20/30 min. weer klaar. De andere keer is hij misschien wat stijver of wil hij iets minder goed meewerken, waardoor ik iets verder ga in het trainen van 1 onderdeel, dan kan ik er wel een uur opzitten. voor mij is het: goed=goed Lachen

dito hier

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:39

Ja zo doe ik het ook. Vandaag ging het echt super en ik heb maar 20 minuutjes gereden. Ben dan ook zo dat als iets niet wil lukken dan ga ik door tot het dan ook echt lukt Bloos
Maar als ik een rustig rondje buiten doe ga ben ik meestal wel drie kwartier of een uurtje weg!
Hij is nu bijna 4 jaar en houdt het zowel lichamelijk als geestelijk prima vol, verkeert in geweldige conditie
't Is dan ook niet zo dat we hem na 3½ jaar uit de wei hebben gepakt om te gaan rijden Clown.

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 07:06

ja ik heb altijd gewoon zoiets van als mn mannetje alles doet wat ik van hem vraag, ga ik niet tot het uiterste met hem. Zo sluit ik de training tenminste positief af. Is hij vervelend nou dan gaan we gewoon door. Als hij echt super braaf is in een week dan gaan we wat leuks doen; buitenritje maken of springen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 07:15

Soms heb ik een dagje dat ik maar een half uurtje rij, maar meestal toch wel rond de 3 kwartier tot een uur

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:05

Op Katinka rijd ik meestal 3 kwartier tot 2 uur buiten.. In de bak rijden doen we nauwelijks tot nooit. Knipoog
Op mijn vorige verzorgpaardje Chuwaz reed ik van een half uur tot een uur, lag er aan hoe goed het ging. Als hij goed zijn best deed en goed aanvoelde, stopte ik er na een half uur mee omdat ik niets wilde verpesten door verder door te gaan. Dan was ik tevreden en zijn beloning dat hij niet zo lang hoefde te werken. Lachen Als hij niet braaf was, kon ik wel wat langer rijden, totdat hij een oefening toch braaf en correct uitvoerde. Lachen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:56

meestal half uurtje/ uurtje..

ik rijdt meestal door totdat ik vind dat ze een fijn punt heeft bereikt, heb ik dit punt na 3 kwartier niet bereikt, ga ik vaak over op iets waarvan ik weet dat ze het goed kan, zodat we het positief af kunnen sluiten Ja
bij buitenrit kan het nog wel eens iets langer zijn dan een uur

ikkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:21

meestal drie kwartier tot een uur, maar dt komt omdat ik een pony heb de wat stijver is uit zichzelf dus om hem goed los te houden moet ie wel even lekker soepel gereden worden. Maar stel nou dat hij na en hele korte tijd al lekker soepel en relaxt loopt stop ik wel eerder. Wil niet zeggen dat ik meteen stop, want als ie lekker soepel loopt kun je een keer alles wat je zelf moeilijk vind oefenen. Maar k ben het er wel mee eens : goed=goed Pling Cool

ikkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:23

trouwens:
met buitenritten kan het wel 3 uur zijn Haha! maar dat is omdat mijn pony helemaal
opleeft buiten, en het lieft zo lang en hard mogelik gaat. Als het aan breezer ligt kon hij de hele dag wel buitenriten maken Knipoog

mennietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:26

Vandaag een uurtje , maar meestal rond de 45 min
het licht aan haar humeur !! ( en aan die van mij haha)
met buitenritten vaak wel wat langer dat vind ze namelijk helemaal geweldig en het is ook omdat je anders bij ons in de buurt geen leuk rondje kunt rijden, Tong uitsteken

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:21

Ik rij meestal een half uur tot een uur. Ligt eraan hoe Joelle is.
Op vrijdag hebben we 's avonds altijd les dat is een heel uur en meestal loopt het ook nog wel uit.
Ook hebben we nog 1 keer in de week thuis les (zus en ik) verder rij ik dan meestal in het weekend en als het rustig is met school ook nog doordeweeks.
Groetjes margreet

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:28

meestal rij ik 4 x in de week zo een 30 min 1 u
ooit denk ik ook ze moet morgen op jumping dus ik rij maar een 15 min alleen lukt me dat nooit , te verslaafd

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:38

Ik stop ermee als ze fijn loopt. Als ze goed wijkt en ze voert de opdrachten goed uit vraag ik niet meer van haar. Dat is dan ook een beloning en weet ze dat ze braaf is geweest. Als het slecht gaat probeer ik de problemen op te lossen zodra dat niet lukt stop ik ermee en ga ik morgen verder. Anders word k kwaad en ga ik slaan Bloos dan kom je ook niet verder.

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:49

ik rij nu ongeveer 2 keer per week. Eerst wordt ze gelongeerd tot ze een beetje kalm is. En dan rij ik er meestal nog 25 tot 35 minuutjes mee. Ik stop zoiezo pas met rijden als ze iets goed heeft gedaan.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:54

ik rijd Safira meestal een dik uur, dat is omdat ze aan het begin heel stijf is en een lange opwarmtijd nodig heeft.. de eerste 20 minuten zijn we altijd aan het stappen (slangenvoltes etc), daarna rustig loswerken in draf enzo.. ruim half uur 'echt' werken, en dan nog uitgebreid uitdraven en uitstappen.
Natuurlijk stop ik eerder als het supergoed gaat, en als het een keer niet zo goed gaat ga ik wat langer door.

edit: rijd dr ongeveer 4/5 keer per week.. Ook buitenritjes tussendoor.. Andere dagen wordt ze gelongeerd/ doen we grondwerk en ze komt sowieso elke dag lekker buiten.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:42

Ik rijd 4 a 5 x op dancer.
Soms ben ik na 3 kwartier klaar.
Soms pas na een uurtje.
En met het uitstappen erbij word het meestal 1 uur en een kwartiertje!
Maar Dancer blijft het allemaal heel leuk vinden dus ja.
Ik longeer ook wel is!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:46

soms rijden wij 5 uur, soms een uurtje.. verschilt heel erg per keer.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:46

ohja en ongeveer 5 a 6 keer per week

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:53

Hangt er vanaf wat ik doe!. =)

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:38

Ik rij meestal 45 minuten, ik ga het niet helemaal precies bij houden ofzo hoor, soms half uurtje lig er aan..

Mandy_Fjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:01

Ik rijd een uur in een les ! Lachen

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 06:06

3 tot 6x per week, ongeveer 3 kwartier en 2x 1 uur les.

fannygirl94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 06:56

Wij hebben kleine shetlandertjes.
Daar rijdt ik af en toe wel eens op in de bak of gewoon buiten.
Meestal is dat een half uurtje 3 kwartier...
Dat hangt ook af van de pony. er wordt niet heel vaak op gereden dus vaak zijn ze snel moe. Tong uitsteken

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:15

ik rijd tochwel iederendag heeft wel 1 keer
per week een rustidag Ja maar ik stop pas als het voor
mijn gevoel goed gaat de tijd maakt niet veel uit als hij/zij
maar voor je gevoel goed gelopen heeft en alle oefeningen naar je
zin zijn Pling