Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DeniseES schreef:Oke ik moet zeggen dat het weer licht ontvlambaar wordt, dat is natuurlijk al gauw zo als meningen gevraagd worden, en dan blijken ze te verschillen... Iedereen wil gelijk hebben.
Maargoed, als je dochtertje goed in het zadel zit, lijkt het me niet gevaarlijk. Is de kans nu heel groot dat ze eraf valt, dan zou ik stoppen, maar aangezien ze er nog niet afgevallen is lijkt me dat ze redelijk stevig in het zadel zit. Elk paard heeft wel zo z'n momenten en iedereen valt er wel eens (bijna) af.
Gewoon doorgaan, laat ze maar l*llen aan de bakrand, het ziet er ook vaak gevaarlijker uit dan dat het is op het paard.

DeniseES schreef:@ Yamcha, mijn vader rijdt ook al een poos en is er ooit 1 keer afgevallen, hij heeft ook geen goede zit, maar hij zit dan ook niet voor niets op de 'saaie' paarden op de manege, ik neem aan dat jouw man dan ook niet op de 'rodeo' paarden rijdt, waar dit topic toch wel naar toe neigt, ik zeg niet dat het zo is, maar het paardje is in ieder geval niet de makkelijkste op de manege
Boertjes schreef:DeniseES schreef:@ Yamcha, mijn vader rijdt ook al een poos en is er ooit 1 keer afgevallen, hij heeft ook geen goede zit, maar hij zit dan ook niet voor niets op de 'saaie' paarden op de manege, ik neem aan dat jouw man dan ook niet op de 'rodeo' paarden rijdt, waar dit topic toch wel naar toe neigt, ik zeg niet dat het zo is, maar het paardje is in ieder geval niet de makkelijkste op de manege
begrijp ik het nou verkeerd? Of volg ik t niet helemaal goed meer. Het ging toch om haar dochter?
claud1 schreef:oplettendheid is idd altijd een positief iets. Daar sluit ik mij dan ook bij aan. Mij gaat het hierom dat onze intructrice het geen gevaar vind de pony moet alleen nog veel leren en is ook best leergierig hierin worden mijn dochter en de pony dan ook begleid voor wat betreft prive les. De instructrice is zelf ook nog op de pony gekropen om te voelen... Ze vond het geen onwil van de pony maar onkunde wat door oefenen oefenen en oefenen tot positief beleid kan leiden.En van uit dit beleid dan pas verder gaan met springen. Maar dat is wat anders als meteen de handoek in de ring gooien en kappen met de pony die eigenlijk een goed karakter heeft en zich van geen kwaad bewust is.
claud1 schreef:Het is helemaal niet mijn bedoeling om mensen negatief te "bejegenen". Wil alleen andermans mening horen om het van een andere kant ook te kunnen bekijken. En wanneer ben je geen beginneling meer.... ze rijd nu zo 3.5 jaar.zo 3 keer per week. Sinds kort heeft ze deze lease pony. Verder heeft de instructrice diploma en ook nog kinderen. Ze rijd altijd met body protector en veiligheids beugels en cap dus de hele rattaplan
wat je maar kunt bedenken. En verder rijd ze nooit alleen. Dat heeft ze toch al nooit gedaan. Dus wat betreft veiligheid.. doen wij daar alles aan, en toch ongelukken kunnen natuurlijk altijd gebeuren.
Jotee schreef:Aaaahw, dat slappe gelul van mensen! Echt ik word er zoooo kots misselijk & gestoord van!!
Ik heb wel geleerd dat ik gewoon m'n eigen gangetje moet gaan, en me niet door anderen op de kast moet laten jagen.
Laat ze maar lekker 'banketstaaf' en gewoon je eigen gangetje gaan!
Daar schiet je het meest mee op! Teminste ik wel! =)