Ik zit in dressuurwereldje en tijdens het losrijden ben ik ook aan het dollen en aan het gekken. Alsk perongeluk voor iemand in schiet zegk gewoon rustig 'sorry!' en krijg altijd een; 'geen probleem hoor' met een smile terug!

Ik vind het wel geinig om te zien dat het gros van de gene die zeggen dat dressuurruiters associaal zijn springruiters zijn
Kijk als je zo gaat oordelen dat dressuurruiters tutjes zijn die niets kunnen verdragen en dan kan ik in theorie (hoewel kzelf liever spring dan dressuur) ook zeggen dat springruiters gaan springen omdat ze geen dressuur kunnen. Want ik zie heel veel springruiters die hun paard niet eens in een enigzins normale galop kunnen krijgen. Of volle gas of niks. Maar betekent dat dat álle springruiters zo zijn? Nee toch? Dus waarom zouden alle dressuurruiters zo zijn?Op manege waar ik rijd zijn het allemaal dressuurruiters, heel gemoedelijke speelse sfeer hoor! Af en toe lekker sneren op elkaar met een smile tot achter je ogen! En 2 opmerkingen later samen over de grond rollen van het lachen (bij wijze van spreke)
En nee, ik aprecieer níet dat ze langs me gaan staan springen als ik met mijn paard aan het losrijden ben. Waarom? 1. dat doe je sowieso niet bij paarden, ik zou het in de springring óók niet willen. 2. ik zit met een onervaren dier dat snel schrikt en als ze echt schrikt is ze niet meer te stoppen. 3. ik éis dat mijn paard en ik alle kansen krijgen die er zijn om rustig in te rijden zonder afleiding.
Ben ik dan niet tolerant of arrogant? Vind dat eerder een vorm van respect voor elkaar op brengen. Iets wat er bij dressuurruiters heerst; respect voor elkaar! en vooral: voor hun paarden!
en btw; ik heb een springgefokte merrie dus het is niet, zoals sommige hier zeggen, een 'dressuurgefokte zeikmerrie' (wat ik óók onzin vind, veel springpaarden zijn grotere zeikers dan de dressuurpaarden. Dressuurruiters gaan voorzichtiger om met hun paarden, das een feit. Maar is dat slecht?) maar ik wil niet dat mijn paard onnodig schrikt, een sprong naar opzij maakt waardoor ik er onder lig. Niet omdat een of andere **** niet wil kijken wat ie doet

dressuurruiters zijn overigens geen kakmensen. Sómmige dressuurruiters zijn kakmensen, net als sommige springruiters.

en wat me nog meer op valt; dressuurruiters kijken niet anders naar springruiters dan naar dressuurruiters, zijn gewoon allemaal hetzelfde voor hen! Doen ze ook gewoon hetzelfde tegen, maar als je bekijkt hoe neerbuigend springruiters doen over dressuurruiters? Nou, welk deel is dan associaal?
Op kampioenenbal pikte je zo springruiters eruit, want ze keken allemaal even minachtend. Waarschijnlijk heerst er nog altijd de voormiddeleeuwse gedachten dat dressuurruiters dressuren omdat ze niet durven te springen.
(springen springruiters dan omdat ze niet durven te dressuren?
)
maar dat komt idd door de door jou beschreven middeleeuwse gedachten (al zie je vaak dat het niet zo is!!!)
(M2 dressuur PARDON wat karreknol!? 

(en dan bedoel ik niet alleen kleine kinderen, ook meiden van een jaar of 16 die net paardrijden en dus een soortgelijk paard krijgen