Jonge paarden met doorgezakte rug? hoe komt dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doorgezakte rug zielig?

ja?
13 (21%)
nee!
3 (4%)
ligt eraan wat het paard mankeert
45 (73%)

Totaal aantal stemmen: 61

Adawi

Re: Jonge paarden met doorgezakte rug? hoe komt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:45

barbara1970 schreef:
Een doorgezakte rug bij en jong paard noemen ze een zadelrug en is gewoon aangeboren. Overigs heb ik nog nooit meegemaakt dat en paard wat te vroeg ingereden is daardoor een zadelrug krijgt. Kijk maar naar renparden worden ingereden als ze 2 zijn en ook in bv polen worden paarden en ponies ingereden als ze 2 zijn ben er gen fan van hoor ik vindt licht arbeid bij en 3 jarige en echt rijden bij en 4 jarige. Vroeger zeiden ze ook dat je en pony beter op zijn 4e kon inrijden omdat ze langzamer volwassener worden. Overigs hebben paarden met een zadelruggetje er geen last van en kan je ze gewoon berijden, vindt het allen wel beetje en rotgezicht

Dit heeft inderdaad mijn paard. Ik heb hem pas sinds 2,5 jaar maar hij is wel op de stal waar hij nu staat geboren waar ik ook al 10 jaar kom. Hij heeft het al vanaf zijn geboorte, maar verder er geen last van. Natuurlijk met rijden zijn sommige oefeneningen wat moeilijker om goed en mooi voor elkaar te rijden en lijkt het ook eerder alsof hij zijn rug wegdrukt.

Dit is hem als veulen zijnde, waar het eruit ziet dat hij heel erg overbouwd is (sorry voor slechte kwaliteit, is foto van foto)
Afbeelding

En dit is een foto van tijdje terug.
AfbeeldingAfbeelding

Milky_Way

Re: Jonge paarden met doorgezakte rug? hoe komt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:19

bij mij op de manege is een friesje die heeft dat ook aangeboren zown rug maar je kan wel gewoon op hem rijden het lijkt zelfs wel of hij nog mooiere en hogere passen maakt in draf hij is een super draver Tong uitsteken en voor de kar valt het bij hem niet eens zo erg op de galop vind die wle moeilijker (maar dat is wel vaker bij friezen heb ik gehoord) verder loopt die hele goed als die nagevelijk loopt maar hij heeft er geen last van en het is verder een lollig ding om op te rijden wel een wibelkont Tong uitsteken