Dressuur saai??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Dressuur saai??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:48

Uiterdaad Sjors je kunt namelijk niet GOED springen als je niet kunt dressuuren.
Natuurlijk zijn er mensen die springen op wedstrijden die hebben een keer een winstpunt in de B gehaald en daarna gaan springen maar dan kom je je zelf tegen bij het hoger niveau.
Of ze weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn en hebben ze dus een slim paard

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:50

Citaat:
Dat dacht ik ook al maar ja dat is typisch iemand die ff een lesje volgt en vervolgens ff B-parcours gaat springen komt der zelf wel tegen als je hoger gaat springen

whaha jah vast een wedstrijd gesprongen en dan zich een springruiter noemen Tong uitsteken

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:51

ROFL ROFL iid

sorry Bloos maar je kwam nogal raar over

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:55

Ik vind dressuur best leuk, maar niet te vaak.. en zo denkt mijn pony er ook over Lachen Het is idd hartstikke leuk om te merken dat het stukje bij beetje steeds beter gaat.
Maar toch ga ik ergens stiekem liever voor de adrenaline van het springen (maar dat mag ik niet meer helaas..)

Maar ik moet eerlijk zijn: ik vind naar dressuur kijken saai, ook op hoog niveau. Het doen is zeker leuker!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:55

tita schreef:
ROFL ROFL iid

sorry Bloos maar je kwam nogal raar over

Nee niet raar Tong uitsteken maar als een echte springruiter Knipoog Clown

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:05

Dressuur is de basis van elke tak van paardensport. Het zorgt er voor dat jij correct rijdt en dat je paard goed onder je loopt. Dus goed in balans, soepel, gedragen en correct aan de hulpen. Heel belangrijk! En zeker niet saai. Tenslotte kun je jezelf en je paard altijd blijven verbeteren.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:29

och het is maar hoe je het bekijkt.. natuurlijk doet iedere ruiter aan dresuur als hij aan het rijden is.. Maar echt hoger op komen kan best wel saai zijn als dat je doel niet is.. of als jij en het paard niet lukt.. dan is een buitenritje voor sommige mensen misschien leuker.. of een sprong maken.. en dat komt omdat iedereen anders is en ook elk paard anders is..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:24

De meeste mensen die dat zeggen die weten niet waar ze het over hebben is mijn ervaring. Ze weten niet waarnaar ze moeten kijken,hoe het moet en wat de essentie is.En ja dan is het al snel saai denk ik. De andere takken van de paardensport zijn wat makkelijker te begrijpen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:26

springen blijft tog dressuur met obstakels Tong uitsteken per hogere klasse moet je de dressuur beter onder controle hebben

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:31

Je kan het zo leuk en zo saai maken als je zelf wilt.

Dressuur is gewoon heel anders springen.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:38

zonder een goede basis in de dressuur, ben je met springen nergens.
Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dressuur saai vinden.
Ik zelf zou het dressuur gedeelte zeker niet leuk vinden als het puur en alleen is om in de dressuur verder te komen.
Meestal krijg ik pas de echte voldoening als datgene waarop ik dressuurmatig heb getraind effect heeft met springen of sgw.

En misschien nog een hele gevaarlijke opmerking, maar naar mijn idee is dag in dag uit dressuur rijden in een bak, nog altijd het meeste saaie iets voor het paard zelf.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:39

ilse18 schreef:
En misschien nog een hele gevaarlijke opmerking, maar naar mijn idee is dag in dag uit dressuur rijden in een bak, nog altijd het meeste saaie iets voor het paard zelf.

Helemaal mee eens! als je lekker afwisselt met springen dressuur en buitenrijden is het niet saai! (ook niet voor je paard)

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:46

Vind springen en dressuur beide wel leuk. Maar met springen ben je altijd zo weer over de hindernis heen, dat vind ik zo jammer. Haha!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:48

Ashquar schreef:
Vind springen en dressuur beide wel leuk. Maar met springen ben je altijd zo weer over de hindernis heen, dat vind ik zo jammer. Haha!

whaha jij wilt eeuwig vliegen Haha! ik ken het dat zweefmoment is sow gaaf! Tong uitsteken

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:54

Het springen vind ik lang niet alleen het op welke manier dan ook over de hindernis komen.
Het aanrijden naar de hindernis, het perfect uitkomen zodat je een ideale afstand heb naar de sprong, je paard weer "dressuurmatig" correct krijgen tussen de hindernissen.
Wat dat betreft komt er naar mijn idee bij springen veel meer kijken dan bij dressuur.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:03

Nee ik vind dressuur zeker niet saai. In dressuur zit toch de basis van het rijden en zonder de basis kom je nergens. Het geeft echt een kick als je na een tijdje ''vechten'' met je paard het dan eindelijk lukt. Ja Daarom vind ik dressuur zo leuk. Je bent nooit uitgeleerd.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 14:50

ELpatcho schreef:
ilse18 schreef:

Helemaal mee eens! als je lekker afwisselt met springen dressuur en buitenrijden is het niet saai! (ook niet voor je paard)

Daar ben ik het niet mee eens, als je je paard goed aan het werk zet, zal het zeker niet saai zijn voor hem. Wel kan ik begrijpen dat de afwisseling LEUKER is, maar het is niet SAAI. Snappen jullie het verschil?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 14:52

ik vind dressuur niet saai............ ik ben elke dag bezig met afwisseling in de dressuur

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 14:57

ilse18 schreef:

volgens mij spreekt hier tóch een springruiter. Knipoog

Rijd dagelijks dressuur omdat ik niet meer mag springen. (ja, een keer per jaar oid eens een sprongetje maar meer kan mijn rug niet aan helaas.) en mijn paarden staan net zo goed te trappelen om aan het werk te gaan! Met dressuur heb je steeds een andere oefening die je kan nemen. Net zoals je met springen steeds een andere hindernis hebt om te nemen. Als jij steeds over dezelfde hindernis heen springt, dan word dat toch ook saai?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:04

Welshcobfan schreef:
Ik vind het wel saai Nagelbijten / Gniffelen ik verveel mij stierlijk als ik iemand zie dressuren en ik houd het nooit lang vol om het zelf te doen. Ik ga liever een lange buitenrit maken of springen Lachen Kwestie van interesse Knipoog Ik ben meer van de actie Lachen
Ik vind schaken ook saai, maar er zijn zat mensen die het wel spannend vinden!

Hier ben ik het helemaal mee eens Ja

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 15:15

Eleandra schreef:
Welshcobfan schreef:
Ik vind het wel saai Nagelbijten / Gniffelen ik verveel mij stierlijk als ik iemand zie dressuren en ik houd het nooit lang vol om het zelf te doen. Ik ga liever een lange buitenrit maken of springen Lachen Kwestie van interesse Knipoog Ik ben meer van de actie Lachen
Ik vind schaken ook saai, maar er zijn zat mensen die het wel spannend vinden!

Hier ben ik het helemaal mee eens Ja

Weten jullie eigenlijk wel het doel van dressuur?

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:43

pharagirlke schreef:
ilse18 schreef:

volgens mij spreekt hier tóch een springruiter. Knipoog

Rijd dagelijks dressuur omdat ik niet meer mag springen. (ja, een keer per jaar oid eens een sprongetje maar meer kan mijn rug niet aan helaas.) en mijn paarden staan net zo goed te trappelen om aan het werk te gaan! Met dressuur heb je steeds een andere oefening die je kan nemen. Net zoals je met springen steeds een andere hindernis hebt om te nemen. Als jij steeds over dezelfde hindernis heen springt, dan word dat toch ook saai?

Zeker daar heb je ook gelijk in. Elke dag springen of elke dag het zelfde rondje door het bos is net zo goed saai.
Maar wees eerlijk, de gemiddelde dressuurruiter weet niet hoe je voldoende afwisseling kan brengen in alleen dressuur training.
En dan nog, kan een keer een buitenritje of iets dergelijks toch echt je paard veel goed doen! En jammer genoeg zijn er nog te veel mensen die dit niet kunnen begrijpen.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:47

saskiakefie schreef:
Daar ben ik het niet mee eens, als je je paard goed aan het werk zet, zal het zeker niet saai zijn voor hem. Wel kan ik begrijpen dat de afwisseling LEUKER is, maar het is niet SAAI. Snappen jullie het verschil?

Maar als je zelf kan kiezen voor gewoon leuk of heel leuk, dan zou je toch ook voor heel leuk gaan.
Wij willen allemaal een paard, en dan vind ik ook dat je toch eigenlijk wel verplicht bent aan je paard om op een zo leuk mogelijke manier je doel te bereiken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:49

Ilse18 en de gemiddelde springruiter wel? Nee daar ben je vooroordelen aan het trekken! Knipoog De gemiddelde ruiter weet simpelweg niet hoe dat die voldoende afwisseling in de training kan brengen. Knipoog Nu daar heb ik een hele goede merrie voor Schijnheilig Dan leer je dat meteen Schijnheilig

een buitenritje zijn idd te weinig mensen van op de hoogte, echter recreatie mensen zijn er vaak ook te weinig van op de hoogte dat dressuur echt wel een must is. Zeker de basis dressuur.

Nu met mijn huidige paard ga ik ook (nog) niet buiten. Die wat het wil proberen mag van me maar ik voorlopig nog niet. Dus in theorie heb ik weinig recht van spreken wb buitenritten.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:53

op de buitenrit kan je ook je dressuuroefeningetjes doen hoor, niet alles ivm de ruimte op het hoefpad maar schakelen, zijgangen en dergelijke kan je ook op de buitenrit oefenen.