Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Dat dacht ik ook al maar ja dat is typisch iemand die ff een lesje volgt en vervolgens ff B-parcours gaat springen komt der zelf wel tegen als je hoger gaat springen
iid
maar je kwam nogal raar over
Het is idd hartstikke leuk om te merken dat het stukje bij beetje steeds beter gaat.tita schreef:![]()
iid
sorrymaar je kwam nogal raar over
maar als een echte springruiter
per hogere klasse moet je de dressuur beter onder controle hebben ilse18 schreef:En misschien nog een hele gevaarlijke opmerking, maar naar mijn idee is dag in dag uit dressuur rijden in een bak, nog altijd het meeste saaie iets voor het paard zelf.
Ashquar schreef:Vind springen en dressuur beide wel leuk. Maar met springen ben je altijd zo weer over de hindernis heen, dat vind ik zo jammer.
ik ken het dat zweefmoment is sow gaaf!
Daarom vind ik dressuur zo leuk. Je bent nooit uitgeleerd. ELpatcho schreef:ilse18 schreef:En misschien nog een hele gevaarlijke opmerking, maar naar mijn idee is dag in dag uit dressuur rijden in een bak, nog altijd het meeste saaie iets voor het paard zelf.
Helemaal mee eens! als je lekker afwisselt met springen dressuur en buitenrijden is het niet saai! (ook niet voor je paard)
ilse18 schreef:En misschien nog een hele gevaarlijke opmerking, maar naar mijn idee is dag in dag uit dressuur rijden in een bak, nog altijd het meeste saaie iets voor het paard zelf.

Welshcobfan schreef:Ik vind het wel saaiik verveel mij stierlijk als ik iemand zie dressuren en ik houd het nooit lang vol om het zelf te doen. Ik ga liever een lange buitenrit maken of springen
Kwestie van interesse
Ik ben meer van de actie
![]()
Ik vind schaken ook saai, maar er zijn zat mensen die het wel spannend vinden!
Eleandra schreef:Welshcobfan schreef:Ik vind het wel saaiik verveel mij stierlijk als ik iemand zie dressuren en ik houd het nooit lang vol om het zelf te doen. Ik ga liever een lange buitenrit maken of springen
Kwestie van interesse
Ik ben meer van de actie
![]()
Ik vind schaken ook saai, maar er zijn zat mensen die het wel spannend vinden!
Hier ben ik het helemaal mee eens
pharagirlke schreef:ilse18 schreef:En misschien nog een hele gevaarlijke opmerking, maar naar mijn idee is dag in dag uit dressuur rijden in een bak, nog altijd het meeste saaie iets voor het paard zelf.
volgens mij spreekt hier tóch een springruiter.
Rijd dagelijks dressuur omdat ik niet meer mag springen. (ja, een keer per jaar oid eens een sprongetje maar meer kan mijn rug niet aan helaas.) en mijn paarden staan net zo goed te trappelen om aan het werk te gaan! Met dressuur heb je steeds een andere oefening die je kan nemen. Net zoals je met springen steeds een andere hindernis hebt om te nemen. Als jij steeds over dezelfde hindernis heen springt, dan word dat toch ook saai?
saskiakefie schreef:Daar ben ik het niet mee eens, als je je paard goed aan het werk zet, zal het zeker niet saai zijn voor hem. Wel kan ik begrijpen dat de afwisseling LEUKER is, maar het is niet SAAI. Snappen jullie het verschil?
De gemiddelde ruiter weet simpelweg niet hoe dat die voldoende afwisseling in de training kan brengen.
Nu daar heb ik een hele goede merrie voor
Dan leer je dat meteen