beenligging is bagger, maar toch met sporen rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

druppeltje

Re: beenligging is bagger, maar toch met sporen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:45

Ik denk niet dat sporen er zijn, om je paard voorwaarts te houden. En al helemaal niet elke pas. Ik zou haar de sporen laten afdoen, en eventueel ook van instructrice wisselen.

En als ze eigenwijs blijft, tsja, het is jouw paard.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:35

JOUW paard, JOUW beslissingen. Ik zou zeggen, geen sporen, klaar!

Ik vind als jij het niet eens bent met de manier waarop zij les krijgt je daar wel een eind aan moet maken, want dit gaat idd tot irritaties leiden.
Wat is de reden dat ze jou instructrice niet mag?
Houding is juist belangrijk! Zij zal toch goed moeten zitten, en goede hulpen moet geven om jou paard goed te laten lopen. Sporen dienen voor verfijning van de hulpen, en niet om iedere pas mee te drijven.
Laatst bijgewerkt door danifur op 03-06-07 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:42

Simpel, het is jouw paard en jij beslist wat kan en niet kan. Wil je er geen sporen aan, gaan ze er vanaf. Ben je het niet eens met haar les, zeg je dat en vraag je of er niks anders geregeld kan worden. Kan of wil ze dan niet, sjah.. Lachen Het schiet ook niks op als je paard er "slechter" van wordt.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:47

ja het is jou paard dus jij moet zeggen wat je wel en niet wilt! , als je t niks vind misschien op zoek naar andere birijdster? ja wilt toch beste voor je paard Haha!
x sharona

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:11

ik denk dat dit bij discussies hoort... ik TeM evetjes

ik vind trouwens dat je geen sporen moet gebruiken als je ene slechte been ligging hebt... en al helemaal niet op je 2e les

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:19

---> RT-D

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:04

je hebt volkomen gelijk.
Het ligt BIJNA nooit aan het paard. Tong uitsteken
Bijna Vork

JOUW paard ,, jij kan gewoon eisen de sporen af te doen , doet ze het niet ?
Pech dan ,, dan kan jij ervoor kiezen een andere bijrijdster te zoeken.
Jij blijft altijd de baas over JOUW paard Knipoog

Succes

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:12

Eisen dat ze haar sporen afdoet en bij jouw instructie gaat lessen... en anders one way ticket back to where she came from Knipoog Het is jou paard en jij bepaald wat er mee mag gedaan worden en hoe. Ik ken zag mensen die gewoon niet willen dat hun paard door andere met sporen gereden wordt ook ivm beenligging, je kan je paard ernstig beschadigen of helemaal afstompen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:31

Ineke2 schreef:
Ten eerste is het JOUW paard, dus als jij vind dat je bijrijdster niet goed genoeg rijd om sporen om te mogen hebben, dan zou ik EISEN dat ze de sporen afdoet.

Kan je bijrijdster niet bij jouw instructrice gaan rijden? Jij bent het niet eens met de manier waarop je bijrijdster les krijgt van haar instructrice... Dit wekt toch ook grote ergenis op na een tijdje...

Persoonlijk zou ik ook eerst aan de houding werken en zeker niet de sporen omdoen "omdat het paard niet voorwaarts is"...

Idd, mee eens..

Het is jouw paard, dus jij mag er over beslissen. Als jij vind dat ze haar benen niet goed stil houd, dan hoord ze idd niet met sporen te rijden. En het lijkt mij ook beter dat ze dan bij diezelfde instructrice als jou gaat rijden.. Lachen
Succes!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:28

OMG wat ben jij vreselijk tolerant zeg. Bij mij had ze dus al lang en breed zonder bijrijdpaard gezeten hoor. Mijn verzorgster mocht echt pas met sporen rijden toen ze er aan toe was en ik laat nog steeds heel kritisch kijken door mijn instructrice. Zij rijd ook bij dezelfde, anders werkt het al helemaal niet.

Je paard kan pas goed lopen op het moment dat de ruiter hem goed rijdt en niet anders om

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:09

Heb je er ondertussen al over gesproken?

Ik zou het allemaal wel wat voorzichtiger formuleren dan hoe het hier staat neergeschreven Knipoog .

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 16:11

ja heb haar zondag gsproken Knipoog
Ze doet de sporen af, en ik ga volgende weer naar haar les. Blijft die houding zo slecht, dan moet ze maar een ander gaan zoeken.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:43

Santigo_ schreef:
bedankt voor alle reacties!
@ kynshiri: Als zij dus op een stapt doet deze inderdaad meteen niks meer, zodra ik ergens op stap, doen ze meteen alles.
Ik vond het al heel wat dat ze uiteindelijk op het idee gekomen is van; hee, ik heb misschien toch wel eens les nodig. Dit vond ze namelijk niet nodig, ze kon wel goed rijden en die manegelessen zijn natuurlijk niet goed genoeg voor haar.

Die zitlessen vind ik wel een goed idee Lachen , weet iemand misschien iemand die dat geeft in zuid-limburg??

Als je weet hoe het moet kun je dit ook zelf doen..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:09

Zo als ik zo'n bijrijdster had dan had ze de keuzen gehad: of ze doet de sporen af of je vertrekt per direct. Simpel, het is JOUW paard en jij beslist hoe deze bereden wordt!

Maar gelukkig doet ze nou haar sporen af, ben benieuwd hoe het dan gaat.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 14:16

LiNdA1986 schreef:
Maar gelukkig doet ze nou haar sporen af, ben benieuwd hoe het dan gaat.

Ben ook benieuwd hoe het gaat ik ga zeker naar haar volgende les kijken (ze heeft maar 1 keer in de twee weken les)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 14:17

Damber schreef:

Ik zou het wel weten, maar mijn paard gooit nogal hoog op dus die zit niet echt lekker en dan geef ik eht nogal snel op Tong uitsteken Als er nou iemand les geeft moet ik wel Clown

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:37

LiNdA1986 schreef:
Zo als ik zo'n bijrijdster had dan had ze de keuzen gehad: of ze doet de sporen af of je vertrekt per direct. Simpel, het is JOUW paard en jij beslist hoe deze bereden wordt!

Idd.
Als jij iets niet wilt dan gebeurd dat gewoon ook niet, geen discussie mogelijk.

Ik ben ook benieuwd hoe het rijden nu gaat, zo zonder sporen.
Maar eigenlijk denk ik dat je bijrijdster opzoek mag naar een andere instructische...

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:08

Santigo_ schreef:
Damber schreef:

Ik zou het wel weten, maar mijn paard gooit nogal hoog op dus die zit niet echt lekker en dan geef ik eht nogal snel op Tong uitsteken Als er nou iemand les geeft moet ik wel Clown

Je kunt ook je bijrijdster les gaan geven Lachen en aan je eigen instructrice vragen of zij jou les geeft.