Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het schiet ook niks op als je paard er "slechter" van wordt. 
Het is jou paard en jij bepaald wat er mee mag gedaan worden en hoe. Ik ken zag mensen die gewoon niet willen dat hun paard door andere met sporen gereden wordt ook ivm beenligging, je kan je paard ernstig beschadigen of helemaal afstompen. Ineke2 schreef:Ten eerste is het JOUW paard, dus als jij vind dat je bijrijdster niet goed genoeg rijd om sporen om te mogen hebben, dan zou ik EISEN dat ze de sporen afdoet.
Kan je bijrijdster niet bij jouw instructrice gaan rijden? Jij bent het niet eens met de manier waarop je bijrijdster les krijgt van haar instructrice... Dit wekt toch ook grote ergenis op na een tijdje...
Persoonlijk zou ik ook eerst aan de houding werken en zeker niet de sporen omdoen "omdat het paard niet voorwaarts is"...

.
Santigo_ schreef:bedankt voor alle reacties!
@ kynshiri: Als zij dus op een stapt doet deze inderdaad meteen niks meer, zodra ik ergens op stap, doen ze meteen alles.
Ik vond het al heel wat dat ze uiteindelijk op het idee gekomen is van; hee, ik heb misschien toch wel eens les nodig. Dit vond ze namelijk niet nodig, ze kon wel goed rijden en die manegelessen zijn natuurlijk niet goed genoeg voor haar.
Die zitlessen vind ik wel een goed idee, weet iemand misschien iemand die dat geeft in zuid-limburg??
LiNdA1986 schreef:Maar gelukkig doet ze nou haar sporen af, ben benieuwd hoe het dan gaat.
Damber schreef:Als je weet hoe het moet kun je dit ook zelf doen..
Als er nou iemand les geeft moet ik wel
LiNdA1986 schreef:Zo als ik zo'n bijrijdster had dan had ze de keuzen gehad: of ze doet de sporen af of je vertrekt per direct. Simpel, het is JOUW paard en jij beslist hoe deze bereden wordt!
Santigo_ schreef:Damber schreef:Als je weet hoe het moet kun je dit ook zelf doen..
Ik zou het wel weten, maar mijn paard gooit nogal hoog op dus die zit niet echt lekker en dan geef ik eht nogal snel opAls er nou iemand les geeft moet ik wel
en aan je eigen instructrice vragen of zij jou les geeft.