Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

runningkawa schreef:Ikz ie overigens ook veel dat mensen dat buitenbeen naar achter blijven houden
Persoonlijk doe ik dat ook niet, want dan ziet hij dat als een hulp en gaat de kont naar binnen

Zij doet precies het tegenovergestelde 
WinBinChes schreef:Ach in principe kan je je paard leren aangaloperen door aan zijn oor te trekken. Ik wil de hulpen zo simpel mogelijk houden dus ik doe mijn binnen been iets naar voren en spring dan aan. waarom? In de wending en op de volte en eigenlijk bij elke oefening heb je je binnenbeen op de singel en je buitenbeen erachter. Ik wil geen verwarring krijgen als we travers gaan rijden. Moet ik nu aanspringen of travers inzetten. Ik heb het dus zo simpel mogelijk gehouden en het werkt perfect voor ons
Urielle schreef:runningkawa schreef:Ikz ie overigens ook veel dat mensen dat buitenbeen naar achter blijven houden
Persoonlijk doe ik dat ook niet, want dan ziet hij dat als een hulp en gaat de kont naar binnen
Dat doe ik ook niet, hulp om aan te galopperen en dan het been weer terug naar de singel.
Op de volte hou ik hem wel naar achteren maar druk ik niet aan. Als ik dan de achterhand naar binnen wil zetten (of hij zwaait uit) kom ik pas in.

pientje4 schreef:Ik hou m iets achter de singel, inderdaad afhankelijk van de oefening die ik aan het doen ben. Ben je buitenbeen geef je de snelheid van het been aan. Als je met je butenbeen net een fractie sneller aangeeft dan de gallopade, merk je dat hij/zijn (probeert) sneller te worden.
Ik bedoel met sneller worden dus niet per se harder gaan, eerder voor de verzameling....
Katja schreef:Als ik met twee benen op de singel meer activiteit opvraag krijg ik een activere draf en geen galop. Hoe activeer jij dan de draf??