knorgeluiden tijdens het rijden, ontspanning of spanning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Re: knorgeluiden tijdens het rijden, ontspanning of spanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 02:54

Urielle schreef:
Dat geknor in de maat van de galop is volgens mij bij gezonde inspanning en een lekker actieve ontspannen galop.

Dan heb je ook nog een soort knor die meer een soort kreun is, van 'tjee wat is dit moeilijk/zwaar!'

Maar een paard kan ook op een uitdagende manier knorren van opwinding, meestal als ze met hun staart op hun rug door de bak paraderen.

en dan heeft die van mij daar nog een aanvulling op, namelijk een heel apart soort knorretje, waarmee hij laat merken dat ie iets eng vind. Haha!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:57

Mijn paard knort ook zo! maar bij hem lijkt het wel echt op ontspanning en niet spanning. Het begint meestal na een half uurtje, dan is hij lekker los en maakt hij toch geluiden.
Haha klinkt altijd wel leuk, Hij loopt dan ook lekkr door zonder commentaar.
Hij knort niet omdat hij ergens van schrikt of omdat het hem moeite kost. Maar gewoon tijdens het ontspannen draven, met een iets langer teugeltje.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:16

Mijn paard knort als hij erg gespannen is, maar als het echt op het ritme is van de galop is het denk ik eerder ontspanning.

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:07

Mijn ruin knort (nouja meestal is het een gilletje Clown ) bij het aanspringen in galop, omdat hij dat nog erg moeilijk vind.
Het klinkt echt erg maf Haha!

Aya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:25

Ik heb twee paarden meegemaakt die knorden, en dat was uit ontspanning. Gewoon omdat ze in een superrelaxte galop zaten Haha! Maar het kan uiteraard ook uit spanning zijn, dus als je je zorgen maakt... Goed opletten op welke momenten hij knort, en hoe hij dan qua lichaamstaal is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:31

Urielle schreef:
Dat geknor in de maat van de galop is volgens mij bij gezonde inspanning en een lekker actieve ontspannen galop.

Dan heb je ook nog een soort knor die meer een soort kreun is, van 'tjee wat is dit moeilijk/zwaar!'

Maar een paard kan ook op een uitdagende manier knorren van opwinding, meestal als ze met hun staart op hun rug door de bak paraderen.

Dat eerste deed mijn fokmerrie altijd.
Je kon echt zien dat het ontspanning was omdat der oortjes een beetje gingen hangen zeg maar.. Haha!

Mijn merrie nu knort vaak juist bij spanning!
Maar das ook een ander knor geluid.
Ze doet dan een beetje van die hengst geluidjes maken!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 21:52

ik heb nu een nieuw paard, die standaart als die draaft 'knorgeluiden' maak. nu ken ik haar niet goed genoeg om te kunnen beoordelen of het spanning is of niet. want het veulen is wel op stal. maar het is niet zo dat ze een heel gespannen indruk maakt

vivaldi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:22

Mijn ruin kan in twee situaties knorren, als hij iets tegenkomt wat hij wil onderzoeken begint hij echt te knorren. Als hij in de les harder moet werken dan waar hij zin in heeft begint hij uit protest te knorren op de maat van zijn draf.