Hoe goed vind je deze ruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlueFence

Re: Hoe goed vind je deze ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:34

Weet je, ik kijk nooit naar iemands rijden, hoe goed of slecht hij wel niet is.
Ik kijk altijd naar het samenspel tussen de twee.

Als er ontspanning heerst, prima communicatie, respect dan ben ik vele malen gelukkiger om naar zulke combinaties te kijken en dan kijk ik helemaal niet naar een paar kleinigheidjes.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:34

Antwoord op je vraag: Ik vind de mannen goed rijden.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:32

mammaslamma schreef:
Het is typisch de manier van rijden in Spanje, stang erin,sporen eraan en dribbelen maar, hoe meer actie met de benen, hoe mooier de spanjolen het vinden, er wordt in Spanje alleen met hengsten gereden op Feria's, die showen gewoon mooier en dat is voor de trotse spanjolen waar het om draait.
Mijn P.R.E (andalusier) heeft zijn jeugd in de spaanse bergen doorgebracht, gelukkig ingereden in Nederland, in Spanje hangen ze er direct een stang in, paarden die daar zijn ingereden hebben hier vaak problemen met onze manier van rijden,daar worden ze met haast geen druk gereden, niks in je handen, dat is hier weer anders, ook een trensje is voor hun vreemd.
Ik vind het een fantastisch gezicht, bijzonder hoe de trots voor het land en paard uitgestraald wordt, helemaal in stijl, mooie hengsten, mooie mannen( en vrouwen), alleen of het allemaal rijkunstig even mooi en aardig is, is een andere vraag..............

Stierengevechten vind ik trouwens barbaars, jammer dat ze bestaan!

Helemaal mee eens. De stierenvechters zitten ongetwijfeld stevig in 't zadel, maar of hun manier rijtechnisch wel vriendelijk is is inderdaad de vraag. Het stierenvecht-aspect is sowieso wat minder...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:48

vind dat ze prachtig rijden, maar ik vind dat met die stieren er echt vreselijk uit zien Sigaar

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:04

ik vind de paarden lopen maar heel het stierengevecht vind ik egt afschuwelijk ik zou er zelf nooit heen gaan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:01

Ruiters? Waar? Ik zie een stel randdebielen rukken en plukken aan hun paarden, sporen derin schoppen en ze in gevaar brengen maar een ruiter heb ik niet kunnen ontdekken, niet op de foto's en nog minder op de filmpjes.

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:01

rijden mooi.VIEZE poedersuiker !!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:58

pharagirlke schreef:
Ruiters? Waar? Ik zie een stel randdebielen rukken en plukken aan hun paarden, sporen derin schoppen en ze in gevaar brengen maar een ruiter heb ik niet kunnen ontdekken, niet op de foto's en nog minder op de filmpjes.

Verdiep je eerst es in het barokke paard, misschien snap je dan dat het voor het paard allemaal niet echt bijzonder is, die draaien op de cm, kun je niet vergelijken qua rijden als een kwpn er o.i.d.
Doe je dit met een niet iberisch ras, is het een ander verhaal, maar leer maar es zo rijden, kun je je petje voor afnemen!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:14

zeker het ziet er goed uit.

ik vind het alleen zo zonde dat zulke paarden voor zoiets achterlijks opgeofferd moeten worden.

dan vind ik dat ene gevecht waar de paarden helemaal ingepakt zijn nog beter. Als dat paard nu geraakt wordt is hij er geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:21

mammaslamma schreef:
pharagirlke schreef:

Verdiep je eerst es in het barokke paard, misschien snap je dan dat het voor het paard allemaal niet echt bijzonder is, die draaien op de cm, kun je niet vergelijken qua rijden als een kwpn er o.i.d.
Doe je dit met een niet iberisch ras, is het een ander verhaal, maar leer maar es zo rijden, kun je je petje voor afnemen!

wil je zeggen dat je de barrokke rassen wel in hun mond mag rukken? Haha! Zo kort draaien is niet het gene waar ik het op had. Die welsh draait ook op zijn achterhand dus dat interesseerd me vrij weinig. Knipoog Ik had het op de manier waarop. Misschien zou jij je eens moeten verdiepen in het lezen van berichten? Dan reageerde je misschien ook nog eens op het gene waar je op moet reageren Knipoog

SabineC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:30

ik vind het er heel mooi uitzien maar met de stieren zie ik liever niet. ik vind het altijd maar sneu wat ze die dieren aandoen. maarja das typisch spaans...

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:56

Ik mis de foto's waarbij de ingewanden van het paard eruit hangen. Dat gebeurd namelijk ook vaak bij dit soort evenementen als het paard eens flink geraakt wordt door de stier.

Ik ben zowiezo niet zo gecharmeerd van de spaanse rijstijl... Een hoop gepluk en gesjor, weinig rijkunstigs aan...

Ach deze ruiters zullen wel zo hun eigen kwaliteiten hebben... Maar het komt zeker niet in de buurt van hetgeen ik graag zie en wat ik versta onder harmonie en paardvriendelijkheid. Ik zie toch liever wat anders...

Wat is goed? het is dus maar net wat je ideaalbeeld is.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:03

Ik vind dit ook niets met rijkunst te maken hebben, stieren zitten martelen terwijl je je paard vooruit schopt met sporen, hem razendsnel laat spinnen met je scherpe stang, en denken dat je de macho van de dag bent, bah...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:14

mammaslamma schreef:

Hebben Iberische paarden dan een minder gevoelige mond?
Ik dacht namelijk dat de trots van deze paarden was dat ze op heel licht contact* zo makkelijk te verzamelen waren...

*Op een stang met veel druk rijden kan ik echt niet vriendelijk of knap vinden, daar hoef ik het ras helemaal niet voor in ogenschouw te nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:42

Sonja schreef:
mammaslamma schreef:

Hebben Iberische paarden dan een minder gevoelige mond?
Ik dacht namelijk dat de trots van deze paarden was dat ze op heel licht contact* zo makkelijk te verzamelen waren...

*Op een stang met veel druk rijden kan ik echt niet vriendelijk of knap vinden, daar hoef ik het ras helemaal niet voor in ogenschouw te nemen.

je rukt vanvoor en je schopt vanachter, wedden dat je paard hetzelfde loopt als deze dieren? (met een stang en sporen dus)

K_elly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:03

Wat vinden jullie over dit samenspel???

Ik heb deze man in het echt gezien bij Jumping Amsterdam, Ik heb echt bewondering voor deze man! Dat paard wat je er bij ziet dat is echt niet de enigste hij doet dat zelfde met nog een stuk of 10 andere paarden! Tong uitsteken

Het is echt de moeite waard om het filmpje te bekijken! Bloos

http://www.youtube.com/watch?v=AYCG32ya9Wk

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:08

pharagirlke schreef:

Precies en zo'n stel debielen hebben ook mijn verzorgpaard vernield. Spanje heeft prachtige paarden, maar hoe ze ermee omgaan? Walgelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:16

K_elly schreef:
Wat vinden jullie over dit samenspel???

Ik heb deze man in het echt gezien bij Jumping Amsterdam, Ik heb echt bewondering voor deze man! Dat paard wat je er bij ziet dat is echt niet de enigste hij doet dat zelfde met nog een stuk of 10 andere paarden! Tong uitsteken

Het is echt de moeite waard om het filmpje te bekijken! Bloos

http://www.youtube.com/watch?v=AYCG32ya9Wk

heel leuk filmpje, maar wat heeft dat te maken met bovenstaande ruiters?

K_elly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:35

Het gaat tog ook over het omgaan met paarden!...
Dit vind ik een Goed voorbeeld van het omgaan met je paard en het hoeft niet op zn harde manier met sporen etc. maar op deze manier is het ook mogelijk! dat wilde ik er mee zeggen, snappie!
Ik hou meer van deze rijkunst!
maargoed...

shadow27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:41

Zonde van de paarden dat ze zo behandeld worden maar ze zien er verder wel gezond uit. De stieren dat is walgelijk maar ja waarom gaan wij(of vele van de mens) dan altijd kijken naar dit soort evenementen. Die zijn dan ook niet goed bezig.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:47

shadow27 schreef:
Zonde van de paarden dat ze zo behandeld worden maar ze zien er verder wel gezond uit. De stieren dat is walgelijk maar ja waarom gaan wij(of vele van de mens) dan altijd kijken naar dit soort evenementen. Die zijn dan ook niet goed bezig.

Ja van buiten zien ze er goed uit, maar je weet niet hoe verpest de paarden vanbinnen zijn. En over het algemeen kijken wij er niet naar, de spanjaarden zijn vooral liefhebbers van stierengevechten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:50

Filmpjes nog niet bekeken, zit op mijn werk, komt vanavond wel.

Maar mijn mening: De paarden die voor dergelijke demonstraties gebruikt worden (zonder dat de stier aan het einde gedood wordt) zijn heel hoog en heel goed opgeleid. Of het allemaal rijkunstig verantwoord is, is een heel ander verhaal.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:15

K_elly schreef:
Ik hou meer van deze rijkunst!

Ik vind het eerder circus dan rijkunst. Maar dan zie ik wel liever circus dan stierenvechten.
(al weet je natuurlijk niet HOE al die circuskunstjes zijn aangeleerd... Je ziet in het filmpje namelijk alleen het resultaat. Ik ken methoden van kunstjes aanleren die veel mensen niet direct als 'vriendelijk' zouden omschrijven.)

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:00

Ze kunnen misschien wel rijden ,, het gaat mij alleen soms te hardhandig.

Ik ben het absoluut niet eens met de stierengevechten ,
En ik haat dat soort dingen

Ik weet verder niet hoe de mannen rijden ,, maar eigelijk wil ik het niet eens weten Vork

Ik meot niets hebben van mensen die dieren pijnnigen voor de lol Knipoog

K_elly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:57

De meningen zijn eigenlijk allemaal het zelfde!

Maar we kunnen er wijnig aan veranderen he Huilen