Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mammaslamma schreef:Het is typisch de manier van rijden in Spanje, stang erin,sporen eraan en dribbelen maar, hoe meer actie met de benen, hoe mooier de spanjolen het vinden, er wordt in Spanje alleen met hengsten gereden op Feria's, die showen gewoon mooier en dat is voor de trotse spanjolen waar het om draait.
Mijn P.R.E (andalusier) heeft zijn jeugd in de spaanse bergen doorgebracht, gelukkig ingereden in Nederland, in Spanje hangen ze er direct een stang in, paarden die daar zijn ingereden hebben hier vaak problemen met onze manier van rijden,daar worden ze met haast geen druk gereden, niks in je handen, dat is hier weer anders, ook een trensje is voor hun vreemd.
Ik vind het een fantastisch gezicht, bijzonder hoe de trots voor het land en paard uitgestraald wordt, helemaal in stijl, mooie hengsten, mooie mannen( en vrouwen), alleen of het allemaal rijkunstig even mooi en aardig is, is een andere vraag..............
Stierengevechten vind ik trouwens barbaars, jammer dat ze bestaan!

pharagirlke schreef:Ruiters? Waar? Ik zie een stel randdebielen rukken en plukken aan hun paarden, sporen derin schoppen en ze in gevaar brengen maar een ruiter heb ik niet kunnen ontdekken, niet op de foto's en nog minder op de filmpjes.
mammaslamma schreef:pharagirlke schreef:Ruiters? Waar? Ik zie een stel randdebielen rukken en plukken aan hun paarden, sporen derin schoppen en ze in gevaar brengen maar een ruiter heb ik niet kunnen ontdekken, niet op de foto's en nog minder op de filmpjes.
Verdiep je eerst es in het barokke paard, misschien snap je dan dat het voor het paard allemaal niet echt bijzonder is, die draaien op de cm, kun je niet vergelijken qua rijden als een kwpn er o.i.d.
Doe je dit met een niet iberisch ras, is het een ander verhaal, maar leer maar es zo rijden, kun je je petje voor afnemen!
Zo kort draaien is niet het gene waar ik het op had. Die welsh draait ook op zijn achterhand dus dat interesseerd me vrij weinig.
Ik had het op de manier waarop. Misschien zou jij je eens moeten verdiepen in het lezen van berichten? Dan reageerde je misschien ook nog eens op het gene waar je op moet reageren
mammaslamma schreef:Verdiep je eerst es in het barokke paard, misschien snap je dan dat het voor het paard allemaal niet echt bijzonder is, die draaien op de cm, kun je niet vergelijken qua rijden als een kwpn er o.i.d.
Doe je dit met een niet iberisch ras, is het een ander verhaal, maar leer maar es zo rijden, kun je je petje voor afnemen!
Sonja schreef:mammaslamma schreef:Verdiep je eerst es in het barokke paard, misschien snap je dan dat het voor het paard allemaal niet echt bijzonder is, die draaien op de cm, kun je niet vergelijken qua rijden als een kwpn er o.i.d.
Hebben Iberische paarden dan een minder gevoelige mond?
Ik dacht namelijk dat de trots van deze paarden was dat ze op heel licht contact* zo makkelijk te verzamelen waren...
*Op een stang met veel druk rijden kan ik echt niet vriendelijk of knap vinden, daar hoef ik het ras helemaal niet voor in ogenschouw te nemen.

pharagirlke schreef:Ruiters? Waar? Ik zie een stel randdebielen rukken en plukken aan hun paarden, sporen derin schoppen en ze in gevaar brengen maar een ruiter heb ik niet kunnen ontdekken, niet op de foto's en nog minder op de filmpjes.
K_elly schreef:Wat vinden jullie over dit samenspel???
Ik heb deze man in het echt gezien bij Jumping Amsterdam, Ik heb echt bewondering voor deze man! Dat paard wat je er bij ziet dat is echt niet de enigste hij doet dat zelfde met nog een stuk of 10 andere paarden!![]()
Het is echt de moeite waard om het filmpje te bekijken!![]()
http://www.youtube.com/watch?v=AYCG32ya9Wk

shadow27 schreef:Zonde van de paarden dat ze zo behandeld worden maar ze zien er verder wel gezond uit. De stieren dat is walgelijk maar ja waarom gaan wij(of vele van de mens) dan altijd kijken naar dit soort evenementen. Die zijn dan ook niet goed bezig.

K_elly schreef:Ik hou meer van deze rijkunst!