Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lous schreef:Niet alleen de hulpteugels lijken een soort van rage ook de mexicaanbse neusriem is helemaal in.
Mensen vergeten al snel dat het een speciale werking heeft. Het staat mooi en het paard gaat er goed door lopen, maar mensen lijken maar niet te beseffen waarom de paardjes zo gaan lopen.
Anoniem schreef:ik kan nu heel dom klinken maar wat is de speciaale werking van een mezicaanse neusriem ?
) wat hadden we nog meer...Oh ja, wel geen hulpteugel, toch even er tussendoor: de hackamoore, en dan niet zo'n kleintje, maar de neusbreker, die was er vrij snel weer uit, lang niet ieder paard pikte dat...Anoniem schreef:het valt me op dat er geen mesnen zijn die hier komen en zechen van ik rijd altijsd met een hulpt teugels want hulpteugels zijn er voor om te helpen. valt me op dat dat soort mensen nog niet zijn geweest
! Herkenbaar dit! Eerst was er het elastiek.....toen kwam de Thiedemanteugel .... toen kwamen de touwtjes .... en als klap op de vuurpijl; kwam een Deurneleerlinge bij ons op stal, die reed met slof. Hup, ieder kind met slof ....
....
).
!, ga er toch op zitten
), iemand leerde zijn paard Spaanse Pas en het duurde welgeteld 2 dagen voordat de halve stal het kende
!
elijk!
Hanmar schreef:Ik merk het ook op stal ja, de Pessoa met het longeren was bijvoorbeeld ineens hélemaal in en iedereen slingerde er nu zo'n ding omheen. Martingalen werden al wel gebruikt als het nodig was, maar vooral de bijzet & Pessoa heb ik steeds meer gezien bij paarden die het niet nodig lijken te hebben.