Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ELpatcho schreef:ik wil graag bitloos beginnen maar nog niet de perfecte winkel gevonden waar ze me echt informatie daarover kunnen geven.. er zijn namelijk verschillende soorten en ik heb geen idee welke dus beter zal zijn voor mn knollie.. misschien iemand op bokt die mij informatie wilt geven? en me kan helpen?
Dabo schreef:Ik zou wel dressuur bitloos willen rijden, maar ik denk niet dat je net zo'n fijne aanleuning kan krijgen zonder bit.. of wel?
Dabo schreef:Ik rijd ook dressuur in de bak met een dubbelgebroken bitje, en buitenritten met hackamore. (zomers alleen, swinters wel met bit naar buiten)
Bevalt met prima zo!
Ik zou wel dressuur bitloos willen rijden, maar ik denk niet dat je net zo'n fijne aanleuning kan krijgen zonder bit.. of wel?
Maar je mag toch geen wedstrijden zonder bit rijden helaas.
maar voornamelijk met bit 

JoviBan schreef:Dabo schreef:Ik zou wel dressuur bitloos willen rijden, maar ik denk niet dat je net zo'n fijne aanleuning kan krijgen zonder bit.. of wel?
Je kunt zeker wel aanleuning krijgen zonder bit.

runningkawa schreef:aanleuning, aan de teugel lopen enz. komt van achteruit, niet vanuit de voorkant.
Dus dat kan ook zonder bit
Als het alleen maar kan met bit doe je iets heel erg verkeerd met dat bit
runningkawa schreef:aanleuning, aan de teugel lopen enz. komt van achteruit, niet vanuit de voorkant.
Dus dat kan ook zonder bit
Als het alleen maar kan met bit doe je iets heel erg verkeerd met dat bit
Dus ik rijd met beide.
.