Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
valori schreef:Gewoon rijden zonder die flauwekul.

. Shannon, mijn appaloosa die zet zichzelf vast met een elastiek, die gaat haar nek opzetten en zo dus een onderspier kweken wat niet de bedoeling is, Fire doet dit ook. Lisanne_ schreef:Het licht er ook aan hoe de slof word gebruikt.
Ik ben zelf niet zo van de hulpmiddelen.
Maar als de slof op een GOEDE manier gebruikt word is denk een slof iets vriendelijker omdat je die los kan laten en een elastiek alsmaar strak zit tenzij het paard met ze hoofd naar beneden gaat, dan is die losser. maar met een slof kan je zelf bepalen hoe ver je wilt gaan qua strakte.
Dubai_x3 schreef:Een elastiek blijft niet werken als je paard z'n hoofd gaat meegeven...
Als je het juist aan doet en niet te strak, geeft het geen druk meer als het paard zijn hoofd omlaag doet.
Een slof is een marteltuig, tenzij je een ervaren ruiter bent zonder en er mee kan werken.
Dan zit je met het volgende: Een zonaamde ervaren ruiter zou het moeten kunnen oplossen zonder hulpteugels.
Ik ben er niet tegen maar ik probeer alles zonder op te lossen, en na wat trainen lukt da perfect en kan je tenminste zeggen da je het zelf hebt gedaan.
Voor te longeren gebruik ik wel steeds een gogue, slof of bijzetteugels
Ayasha schreef:Dubai_x3 schreef:Een elastiek blijft niet werken als je paard z'n hoofd gaat meegeven...
Als je het juist aan doet en niet te strak, geeft het geen druk meer als het paard zijn hoofd omlaag doet.
Een slof is een marteltuig, tenzij je een ervaren ruiter bent zonder en er mee kan werken.
Dan zit je met het volgende: Een zonaamde ervaren ruiter zou het moeten kunnen oplossen zonder hulpteugels.
Ik ben er niet tegen maar ik probeer alles zonder op te lossen, en na wat trainen lukt da perfect en kan je tenminste zeggen da je het zelf hebt gedaan.
Voor te longeren gebruik ik wel steeds een gogue, slof of bijzetteugels
Niet eerlijk om fout slof gebruik met correct elastiek gebruik te vergelijken. Ik zie in de praktijk de elastiek veel vaker slecht gebruikt worden dan de slof. Vandaag op wedstrijd nog om van te janken zo kort afgesteld. Maar ook bij correcte afstelling zie ik heel vaak paarden die lekker gaan hangen op die elastiek. Een slof laat je op zo'n moment los. Je vóelt nl wanneer ie er op hangt. Een elastiek heb jij zelf niet in handen en dat is de crime, je voelt niet wanneer het paard er op hangt. Hij loopt leuk "in de krul" maar in feite hangt ie gewoon.
Als je je paard correct rijdt zal je paard niet hangen op de elastiek. en idd bij de slof kan je losser laten, maar de meeste weten helaas niet hoe ze ermee moeten rijden. En ik rij met een gogue of een rekker, dus 2 verschillende elastieken en ik hang ze nooit te vast, en meestal laat ik halverwegen hem wat langer, gewoon effe vooroverbuigen en hem verhangen, zo moeilijk is da ni
met beide wordt verkeerd gereden en ik denk dat het overeenkomt eigenlijk. het zit gewoon zo dat als je beide correct gebruikt er geen probleem is. Maar zoals ik al zei, een goede ruiter heeft geen van beide nodig en kan het probleem verhelpen met de benen, zit, ... Dubai_x3 schreef:Jij bent voorstander van slof, ik ben van geen van de 2 voorstander en da is duidelijk. Ik vergelijk ze trouwens niAls je je paard correct rijdt zal je paard niet hangen op de elastiek. en idd bij de slof kan je losser laten, maar de meeste weten helaas niet hoe ze ermee moeten rijden. En ik rij met een gogue of een rekker, dus 2 verschillende elastieken en ik hang ze nooit te vast, en meestal laat ik halverwegen hem wat langer, gewoon effe vooroverbuigen en hem verhangen, zo moeilijk is da ni
met beide wordt verkeerd gereden en ik denk dat het overeenkomt eigenlijk. het zit gewoon zo dat als je beide correct gebruikt er geen probleem is. Maar zoals ik al zei, een goede ruiter heeft geen van beide nodig en kan het probleem verhelpen met de benen, zit, ...
Hulpteugels zijn sowieso niet mijn meest verkozen oplossing.