fryskhynders schreef:hallo
we hebben het niet over zagen !!!!
Rustig maar, ik bijt niet.
Maar hier ging het dus wel om zagen, want hard spelen en handen vast zetten is gewoon zagen..
Misschien de volgende keer eerst het topic lezen?
Daarbij, als een paard écht over geeft? Ja dan zal die 'ontspannen', dus ontspannen aanvoelen, want het dier geeft geen verzet of protest meer. In de meeste gevallen duikt het paard achter de teugel, dus paard voelt heel prettig aan, geen gehang in je handen maar juist heel licht. Dat dit niet juist is, tsja dat hoort de instructeur te zeggen, maar aangezien hij dit zelf zegt vraag ik me af of hij het wel waard is om met paarden om te gaan, laat staan les te geven!
JoviBan: Die indruk heb jij niet alleen, ik ook. Als je respect voor je paard hebt, noem je hem gewoon weg geen 'meneer knol' en zeg je hoofd in plaats van kop. Ja oke, ik zeg ook wel eens dat mijn paard een koppie heeft, maar dan altijd in de zin van ik vind dat ze een mooi koppie heeft.
Maar kop hoor je mij niet zeggen...
Enne mij zal je ook niet snel terug zien in dit soort topics, maar ik ben het antwoord: "Goed les nemen." Méér dan zat.
Oke, goed en regelmatig les van een goede instructeur is van heel groot belang, maar mag je niet om hulp vragen op bokt, omdat iets niet lukt en het eens van een andere kant bekijken dan van jouw zelf en die van je instructeur? Mag je geen antwoorden met oplossingen hopen/verwachten.
Wie weet krijg je een tip, die misschien wel werkt en waar je met je instructeur mee aan de gang kan. Dat is dan toch fijn?! En dan heeft bokt de functie die vooral in dit subforum bedoeld is! Iemand helpen, al is het maar met woorden, dat kan net genoeg zijn!
Maar het antwoord: "Goed les nemen" De mensen die dat zeggen, kunnen gewoon beter hun mond houden en maar ergens anders zich gaan bemoeien, want waarschijnlijk zullen de meeste in de meeste gevallen niet eens WETEN waar het over gaat....