Merrie vs Ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merrie, Ruin (of hengst)

Merrie
288 (49%)
Ruin
251 (42%)
Hengst
48 (8%)

Totaal aantal stemmen: 587

Nazarma

Re: Merrie vs Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:26

dondeyne schreef:
Ik heb liever een merrie Lachen Geweldig die kuren en koppigheid! Ik vind dat er vaak veel meer karakter inzit!

ja idd vind ik ook Knipoog
Ze kunnen ook zo lekker heet worden, geweldig is dat als ze dan zo onder je gaan schowen Haha! Haha!

Edit: Merrie`s (tenminste die ik ken) zijn vaak wel wat zijkeriger/schrikkerig dan ruinen, en sommige ook wat gemeener/kattiger

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:30

Mij maakt het niet zoveel uit, maar geef mij toch maar liever een ruin.
Je hebt bij beide geslachten nadelen, ruinen kunnen nog wat hengstenkuren hebben, merries hebben natuurlijk hun hengstigheid.
Bij beide geslachten heb je ook weer voordelen, zo ken ik ook een gemene ruin en een super lieve merrie!

Maar ik zie meer lieve ruinen dan lieve merries, dus doe mij maar een ruin, omdat ik merries af en toe zo gemeen vind doen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:35

Merrie. Heb alleen maar merries gehad!
Ze zijn niet altjd makkelijk maar een ruin spreekt mij gewoon niet zo aan , helaas! Knipoog Haha!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:21

Merrie!
Heb nu mijn 3e paard. 1e en laatste zijn merries.
de middelste was een ruin, niets op tegen maar erg oppervlakkig.
De merries willen over het algemeen harder voor je werken als je ze voor je gewonnen hebt.

Hoor idd vaak mensen dat ze geen merries willen, maar die kunnen over het algemeen ook niet zo goed met "nukkige" mensen omgaan Bloos! Haha!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:27

Ik heb ook een merrie (rijd er nu zelf niet meer op) maar als ze hengstig was had ik er niks mee te doen. ze bleef gewoon hetzelfde als anders..

Mijn andere merrie (die ik niet meer heb) werd zo heet dat ze ging bokken totdat ik er onderhand aflag..(met hengstigheid)

line_king

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 15:41

Novice schreef:
Merrie!
Heb nu mijn 3e paard. 1e en laatste zijn merries.
de middelste was een ruin, niets op tegen maar erg oppervlakkig.
De merries willen over het algemeen harder voor je werken als je ze voor je gewonnen hebt.

Hoor idd vaak mensen dat ze geen merries willen, maar die kunnen over het algemeen ook niet zo goed met "nukkige" mensen omgaan Bloos! Haha!

Hehe, ja, dat is wel waar, ik heb het ook niet zo voor menselijke bitchen Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:54

Merrie. Ik heb altijd merries gereden, paar ruinen tussendoor, maar doe mij maar een merrie. Enige nadeel: ze kunnen wel eens ongevraagd drachtig worden als iemand er ongevraagd een hengst bijzet.

Lady_Jay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:57

ik heb geen voorkeur, heb 1 keer een merrie gereden die echt lastig was met de hengstigheid, maar daar zat waarschijnlijk een medsche oorzaak achter.
op zich maakt het me niet veel uit of ik nou merrie of ruin rijd, hengsten heb ik nooit gereden

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:02

Ik heb een merrie, en ben er helemaal gek van Knipoog
Het is een echte merrie, piepen, oren plat leggen, alles wat je erbij wil Tong uitsteken Maar tegen mensen is ze echt lief Knipoog
Bij het rijden gaat het ook altijd goed, ze gaat eens onnozel doen maar eenmaal je haar aan het werk zet, gaat ze er ook voor. Tijdens de springtraining gaat ze na de sprong ook altijd gek doen en piepen en slaan, maar op parcour toont ze wat ze waard is Knipoog In training toont ze dit ook hoor Tong uitsteken maar dan met wat meer kuren.
Ik zou haar toch niet willen wisselen met een ruintje nu
Heb trouwens al nog een merrie gehad waar ik heel tevreden over was en een ruin met een rotkarakter Knipoog

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:17

Heb 3 merries gehad en nu mijn derde ruin, maakt me niet zoveel uit. Kon met alle paarden goed overweg

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:40

Ik heb een voorkeur voor ruinen, mijn leasepony was een ruin, 2 verzorgpony's waren ruinen en ik heb zelf ook een ruin nu...
Ik heb overigens wel bijna 3 jaar een merrie erbij gehad, maar daar werd ik af en toe wel erg moe van hoor (voornamelijk in de omgang naar andere paarden toe...)

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:06

Ik heb een heel erge voorkeur voor merrie's. Ruinen zijn vaak wat vlakker van karakter. Merries hebben inderdaad nog wel eens buien, en dat houdt het wel leuk in mijn ogen. Elke dag op stal weer een nieuwe verrassing Tong uitsteken.
Het is soms een beetje vloeken (ruim de hindernissen maar weer op wanneer mevrouw hengstig is), maar het heeft ook wel wat Lachen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:54

Grappig om te lezen hoe gedrag wordt geïnterpreteerd. Want wat veel merrieliefhebbers vlak gedrag noemen (dus negatief), noemen ruinenliefhebbers stabiel gedrag (dus positief).

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:36

Ik heb denk ik liever merrie's maar echt 100 % zeker weet ik het niet ik heb een keer een ruin als lease paard gehad maar die leek op de een of andere manier minder enthiousiast als ik op stal kwam enzo ik vind een merrie wat liever en aanhankelijker, maar kan aan mij liggen hoor ben merrie's gewent.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:37

Ik heb denk ik het liefste een Ruin.

een hengst is soms moeilijk in de omgang en kan problemen opleveren.
een merrie is opzich ook niet verkeerd maar is vaak erg kattig.
dan blijft de ruin over.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:42

Ik ben meer een merrie mens. Hoe wel mijn ruin en hengstje veel meer van knuffelen houden heb ik een ontzettend hechte band met me merrie.

vyenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:48

hej ik heb al 3 paarden gehad en allemaal merrie's ik heb meer met hun karakter die streken en kuren ik vind het wel leuk een soort uitdaging. Ruinen vind ik wat veel ook zeggen ook oppervlakkig maar een voordeel is dat ze wel standvastiger zijn dus niet met pieken en dalen. een hengst vind ik altijd nog het mooist helemaal als ze gaan showen met een dikke nek erop! maar met een hengst moet je goed oppassen..... Knipoog duss ik hou het bij merrie's hih

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:50

Ik had vroeger altijd de voorkeur voor een ruin en ook een hekel aan merries.
Op het moment heb ik 3merries, 2hengsten en 1ruin. Ik wil ze stuk voor stuk niet meer missen. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar merries.
Ook al zit overal wel een hele lieve of rotte appel tussen.

De ene hengst kan ik alles mee doen, terwijl de ander echt verschrikkelijk is.
De ruin heb ik net een dag, maar is heel mak en koel in zn kop tot nu toe.
De ene merrie is zo ongelooflijk lief, daar kan je een klein kind op weg sturen. De andere twee zijn echte dames. En de grootste merrie, die doe ik voor geen miljoen weg. Ze kan zich af en toe zo druk maken, en daar zit zoveel pit in. Ik vind het geweldig.

Maar sowieso heb ik ook een voorkeur voor paarden, ipv pony's. Ik vind het veel lekkerder werken. Maar dat is evt. weer een punt voor een nieuw topic Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:51

Ik heb 3 merries, 1 ruin en 1 2-jarige hengst.
Moet zeggen dat ik geen voorkeur heb.
Elk paard heeft z'n eigen "ding", wat ik juist leuk vind.

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:54

Ik val over het algemeen ook meer op merrie's. Heb zelf een merrie en vind haar karakter wel grappig, ik heb het idee dat als ze voor je willen werken ze dan ook echt voor je willen gaan. Tegelijkertijd ervaar ik het grootste merrie nadeel: een vrij heftige hengstigheid.

Verder denk ik dat het ook qua paard verschilt, er zijn ook zeikerige ruinen en ook ruinen die super met je mee denken en werken en er zijn ook merrie's die je laten zitten als het er op aankomt. Dus imo paardafhankelijk. Zou bij een nieuw paard dus ook niet alleen maar bij merrie's gaan kijken.

Djamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:05

Stem voor Ruin. Is stabiel geen hengstige merrie's die hem gek maken. Geen hengstigheid. Aan de andere kant Merrie. Als er iets is waardoor ze niet meer gereden kan worden kan je er nog een veulen bij fokken.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:15

Ik heb een merrie en ik ben er helemaal weg van Haha!.
Het heeft allemaal zijn voor -en nadelen. Ik vind het wel jammer dat mijn merrie geen knuffeldier is Ja.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:19

Ach ja, t maakt mij niet zoveel uit. Heb geen hekel aan merries ofzo.. Tong uitsteken
Heb nu 2 ruinen en 1 merrie gehad. Ruinen zijn over t algemeen makkelijker denk ik. Die merrie was als ze hengstig was nog wel gewoon te rijden..
Die beesten waarbij je gwn geen been meer kunt geven als ze hengstig zijn hou k ook niet van... Clown
Mn merrie was ook geen echt knuffeldier, de ruin die k nu heb wel heel erg. Maar denk dat dat niet echt ligt aan ruin/merrie zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:30

Ik heb alleen maar dames in de wei, mijn lieveling van de laatste jaren is ook een merrie. Mijn eerste paard was een hengst waar ik een erg sterke band mee had, het maakt me dus eigenlijk niet uit.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:39

Ik vind het allebei wel leuk maar heb op dit moment wel voorkeur voor merries. (heb er ook zelf een)
Ik moet altijd wel lachen om dr als ze hengstig is. Dan gaat ze echt van die gilletjes maken enzo.
Ze is het ook best vaak, maar met rijden heb je dr nooit zo'n last van.
Ruinen zijn inderdaad wel wat gelijkmatiger, maar ik vind die buien juist wel leuk. en echt chagrijnig is ze ook nooit.