Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) dus ik vind het gewoon lekker makkelijk zo... En dat het beter is voor zijn rug en mijn zadel is meegenomen en gebruik ik ook als "excuus" als mensen vragen naar het waarom van het krukje, maar al met zo'n bijklank van "kom je d'er anders niet op toch ?" 
(3 jr en nu al 1.78) straks onder het zadel is ga ik die standaard met krukje opstijgen... dit omdat hij zo groot is en dan de druk van het opstijgen niet zo belastend is LinseyDonja schreef:ik heb een pony dus het is niet nodig, maar als ik een paard zou hebben zou ik het ook wel doen.
!
.
... Haha maar ik kom er ook wel op zonder hulp van ee krukje of voetje
midgie schreef:LinseyDonja schreef:ik heb een pony dus het is niet nodig, maar als ik een paard zou hebben zou ik het ook wel doen.
Waarom is het bij een pony niet nodig, die heeft toch ook een rug die je gezond wil houden??
Waar ik sta met mijn paarden stapt niemand op met een krukje
ambertJ schreef:[nou als je bij een pony er tog makkelijk opkomt, vind ik het idd ook niet nodig.!
op concourse zie ik ook niemand met een krukje opstappen hoor!.

Waratje schreef:Helaas heb ik mijn paard iets te goed getraind met dat krukje, zij komt netjes "langszij" zodat ik aan de linkerkant erop kan. Heb het wel eens geprobeert aan de rechterkant, maar ze draait dan meteen bij.
(ja, ik weet het, dat zou ik toch moeten gaan oefenen.......)
) zelf tenminste ook niet meer zo'n stijve hark dat ik met van de rechterkant zelfs met krukje nog omhoog moet hijsen met veel moeite, en het positieve krukjes-effect teniet wordt gedaan.