Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Moondust schreef:Ik weet niet of dit hier goed staat; ik kan geen forum speciaal voor springsport ofzoiets vinden.
Hoor je tijdens het nemen van een hindernis recht voor je uit, of juist al naar de volgende hindernis te kijken?
Volgens de ene moet je altijd rechtuit kijken omdat je anders je paard uit balans brengt.
De ander zegt juist weer dat je al de volgende hindernis in de gaten moet houden.
Hoe zit het nou?
Luigie schreef:Moondust schreef:Ik weet niet of dit hier goed staat; ik kan geen forum speciaal voor springsport ofzoiets vinden.
Hoor je tijdens het nemen van een hindernis recht voor je uit, of juist al naar de volgende hindernis te kijken?
Volgens de ene moet je altijd rechtuit kijken omdat je anders je paard uit balans brengt.
De ander zegt juist weer dat je al de volgende hindernis in de gaten moet houden.
Hoe zit het nou?
kijk. ik kijkt vooruit en dan kijk ik met me hoofd naar de volgende hindernis, en niet met me hele lichaam dus je pony/paard gaat dazn toch niet uit balans..
. Is het toch wel kijken waar je heen moet
. Alytje schreef:Ik kijk meteen naar de volgende hindernis als ik in een dubbel zit of als de volgende hindernis dichtbij is. Wanneer ik eerst nog een bocht moet maken kijk ik eerst voor me waar ik heen rijd.

Alytje schreef:Ik kijk meteen naar de volgende hindernis als ik in een dubbel zit of als de volgende hindernis dichtbij is. Wanneer ik eerst nog een bocht moet maken kijk ik eerst voor me waar ik heen rijd.
Lielle schreef:Oftewel je kijkt altijd naar de richting waar je naartoe gaat. Iedereen d3e zegt altijd naar de volgende sprong te kijken, kijk je dan ook achterom als je daarna 180 grande moet draaien?