Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ze horen inderdaad gewoon op eigen benen te lopen, en in de bak kun je net zo hard vallen

marije_ruben schreef:Eerder deed ik het altijd wel, maar nu niet meer, zeker niet met mijn huidige paard. Hij kan voor zover ik weet helemaal geen rengalop (hij zal het vast kunnen, maar heeft het nog nooit laten zien ook niet in de wei) en dat wil ik graag zo houden. Mijn pony toendertijd ging zó ontzettend hard dat het soms bijna gevaarlijk was, remmen was ook ontzettend moeilijk en op een gegeven moment kon hij op 'crosspaden' alleen nog maar dribbelen. Voor mij dus geen rengalop meer, omdat ik er totaal geen controle over had. Doe mij nu maar een rustig gecontroleerd handgalopje

ik cross zo ieder jaar op het bouwland wat ook niet super vlak is! en er is nog nooit wat gebeurt... gewoon een leuke uitlaatklep voor jezelf en je paardje!
soleillover schreef:ik vind dat het moet kunnen. Zolang je zelf goed oplet en er ook voor zorgt dat je pony z'n hoofd erbij houdt...?! En gewoon zorgen dat je echt op veilig terein loopt. (niet een zandpad met gaten enzo)