n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:14

Ik vond 't zo schattig "hij is heel mooi, heel lief en hij kan heeeul goed springen" Haha! .

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:17

Jus_dOrange schreef:
Ik vond 't zo schattig "hij is heel mooi, heel lief en hij kan heeeul goed springen" Haha! .

aggut te lief Lachen ik heb t vandaag op internet gezien..

maar toch heel soms vond ik t meisje een beetje verwend.. Bloos

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:17

IK vind het wel heel lief Lachen

__Fleeuurr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:49

ik vind hier niks mis mee hoor,
een lief meisje spelenderwijs op een brave pony!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:05

Iedereen moet het toch eens leren he...
Wou dat ik ook zo'n kans had op die leeftijd Verdrietig

Nou ja, op shetties rondcrossen deed ik toen ook...maar een eigen knuffel-pony op die leeftijd is toch heerlijk? En niet alleen om op te leren paardrijden maar ook om een bepaald verantwoordingsgevoel te stimuleren, en daar kun je op die leeftijd perfect mee beginnen!!! Komt zo'n meisje alleen maar ten goede!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:10

ik vind het op zich leuk, maar in het verhaal werd ook verteld dat het meisje 5 dagen in de week reed. dit is te vaak! dit is heel slecht voor je bekken als je zo jong bent en zeker op die brede ponys (de kleine ponys zijn vaak ook breder). Ik zou daarom wachten tot het meisje een jaar of 8 a 9 is voordat ik haar structureel zou laten rijden. dan heeft ze later bij een zwangerschap ook minder problemen met bekken instabiliteit e.d.. ik ben ook zo vroeg begonnen (7 jaar) en dan reed ik max 1x in de week, maar mijn bekken staat al scheef. laat staan als je het probleem zo op gaat zoeken. poetsen e.d. is geen probleem, maar het rijden is niet goed.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:53

Vond het hardstikke leuk voor het meisje! Waarom zou daar iets mis mee zijn? Iedereen moet ergens beginnen. Voor de een is dat op een eigen pony, de ander heeft die mogelijkheid niet en leert het op een manege oid.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:57

Ik vind het ook hartstikke leuk voor het meisje. Ja
En zolang ze er zelf plezier in heeft, de pony niet gevaarlijk is en het een leuk stel samen is, vind ik er zeker niets mis mee!
Vond haar en die bonte pony echt een onwijs leuke combi!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:02

Ik vond het een van de leukste afleveringen om eerlijk te zijn! Vond het heel erg leuk om dat meisje zo enthousiast te zien; zij was echt oprecht blij met haar pony.
Ik denk dat die pony zich geen beter baasje kan wensen. Af en toe rondhobbelen in de bak (want echt zwaar werken kun je het niet noemen) en met die shet samen op de wei. Wat wil een pony nog meer!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:14

Nou ik kan er niet echt om juichen, ik vind het het véél te jong voor een pony, 5 x per week rijden vind ik te veel voor zo'n klein kind. Ook vind ik het echt wel verwend, als ze 12 is; grote kans dat ze dan niet meer rijdt.
Ik denk ook niet dat ze haar spullen zo leert waarderen die ze krijgt. Maar goed, dat zal mijn mening wel zijn, gezien de berichten hierboven.

Neemt niet weg dat ik dr wel netjes vind rijden, maar dat zal ook wel komen als je 5 x per week rijd..
oja, ik vond die pony wel echt ontzettend leuk!

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:23

Ik vond het wel een leuke aflevering ze was echt blij met haar nieuwe pony. Alleen die sporen vind ik een no-go.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:29

Maar als kleine meisjes geen pony meer mogen krijgen omdat ze dan 'verwent' zijn, wat moet er dan met al die a-pony's gebeuren?

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:40

Ik vond het hartstikke leuk om te zien! Het meisje was helemaal gelukkig met die pony! Ze zat er helemaal stralend op Lachen
En ik wou dat ik die kans had gehad, om als 6 jarige een pony te hebben.. Misschien wel een tikkeltje overdreven dat ze dan nu een shetlander en een pony hebben, terwijl ze niet eens bij huis staan (net zo duur lijkt me)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:49

asjemenou schreef:
Maar als kleine meisjes geen pony meer mogen krijgen omdat ze dan 'verwent' zijn, wat moet er dan met al die a-pony's gebeuren?

Haha! Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:54

fantastisch hoe dat meisje met die pony om ging! Haha!
Ook heel leuk hoe ze reageerde doen dat ding een huppeltje maakte over die hekjes. Toen drong het doro dat het toch echt tijd was om zelf te sturen Haha!

Ja, deze combi gaat helemaal goed komen volgens mij!

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:54

Rosa_ schreef:
asjemenou schreef:

Haha! Haha!

hahha ja toch Tong uitsteken

echt schatig Haha! leuk combinatie hun 2 Vork

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:56

Germatje schreef:
Nou ik kan er niet echt om juichen, ik vind het het véél te jong voor een pony, 5 x per week rijden vind ik te veel voor zo'n klein kind. Ook vind ik het echt wel verwend, als ze 12 is; grote kans dat ze dan niet meer rijdt.
Ik denk ook niet dat ze haar spullen zo leert waarderen die ze krijgt. Maar goed, dat zal mijn mening wel zijn, gezien de berichten hierboven.

Neemt niet weg dat ik dr wel netjes vind rijden, maar dat zal ook wel komen als je 5 x per week rijd..
oja, ik vond die pony wel echt ontzettend leuk!

ik heb ook vanaf die leeftijd een eigen pony gehad en ik rijd nog steeds Knipoog
ok ik reed misschien geen 5 dagen in de week maar ik had er echt lol in hoor
ik vond het leuk voor dat meisje en ook een hele leuke pony Ja

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:27

Ik vind het een schattige combi Ja .
Mijn dochter was ook 6 toen ze haar eigen pony kreeg en is nu al 8 Clown (mijn dochter valt ook op bont).
Ik wens ze veel succes en vooral plezier met dreamer

DKTJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:13

ik vond t echt superlief, ze vond het ook helemaal niet eng en ze ging er gewoon zo op zitten.. dat had je met mij niet hoeven te proberen op die leeftijd Clown

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:17

Een meisje van 6 met een eigen pony kan prima vind ik, hartstikke leuk als ze er gek mee zijn en het gaan goed met rijden. Ja
Ik vraag me alleen af wat een meisje van 6 met twee pony's moet, aangezien ze de shet ook mocht houden. Dat is toch teveel? Over een paar jaar groeit ze eruit, wordt school drukker, andere dingen misschien leuker.
Meisje van 6 met twee pony's is naar mijn idee wat teveel.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:20

ruik ik hier zo her en der een tikkeltje jaloursie?? Bloos

ik heb vanaf mn net 7e op paardrijles gezeten en op mijn 8e kreeg ik mijn eigen pony, waar ik ook 7 dagen in de week heenging en verzorgde en reed, longeerde, wandelde etc. ik heb hem tot mn 21e gehad... hij is 30 geworden.

dus al die onzin van nu vind ze het leuk, straks niet meer blabla... komop! ik vind het echt geweldig dat zo'n kind er zoveel lol in heeft en snap dan ook zeker dat ze op zoek gaan naar en rustige, betrouwbare pony... zeker gezien het karakter van dat kind ( helemaal dubbel liggen van een eigenwijs ding wat over de hekjes jumpt Haha! ) ze kan straks beter als ze 12 is bij dr pony rondhangen dan op straat..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:31

Ik vond het een super ponietje en een hele leuke combinatie. Over ene jaartje is het meisje al weer een stukje groter en de pony leek wel heel braaf.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:33

Ik heb echt genoten van deze (laatste) aflevering. De bonte pony past goed bij haar en ze zei al meteen dat de shet niet wegging. Die spoortjes heb ik niet gezien en daar vind ik haar nog veel te jong voor. Ik lag in een deuk toen de pony over dat hekje sprong en het gezicht van Anky zag Haha! Het meisje was er helemaal niet van onder de indruk. Die gaat er vast ook mee springen straks Lachen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:38

Ik heb het vast verkeerd begrepen hoor, maar toen ik de beginpost las, dacht ik als eerste: Wat een verwend kind, zomaar voor in de bak nóg een pony!

Leer eerst maar eens te rijden op dat andere ding, voor je aan een nette ingereden pony begint.
Van dat soort shet-beesten leer je het meeste, (weet ik uit ervaring.)
En zowieso, het gaat echt alleen maar om het presteren blijkt dus weer!
Jammer, echt heel jammer dat kinderen tegenwoordig altijd maar alles krijgen, zonder er zelf iets voor te moeten doen, te moeten werken (in welk opzicht dan ook) of te moeten vechten.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 23-04-07 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:38

*gaat even de aflevering kijken*

Oew ze huppelt wel heel schattig langs het land zeg! Haha!*