Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:Een goed afgestelde martingaal zie ik weinig kwaads in.
Al zou ik het er niet standaard aan hangen
Maar de rest zie ik eigenlijk nooit zo zitten, ook niet bij oudere paarden
.
Inky_devil schreef:Tegen, Ieder probleem heeft een oorzaak, ga die eerst maar eens zoeken, en laat je paard nakijken. Met hulpmiddelen dwing je een jong paard iets te doen waar het misschien helemaal nog niet aan toe is of dat hem verschrikkelijk pijn doet.
Het is makkelijk. daarom grijpen de meeste mensen er meteen naar.
Hulpmiddelen, nemen het probleem weg, niet de oorzaak.
)
Lekker losjes wel... Chntl_Zrro schreef:Inky_devil schreef:Tegen, Ieder probleem heeft een oorzaak, ga die eerst maar eens zoeken, en laat je paard nakijken. Met hulpmiddelen dwing je een jong paard iets te doen waar het misschien helemaal nog niet aan toe is of dat hem verschrikkelijk pijn doet.
Het is makkelijk. daarom grijpen de meeste mensen er meteen naar.
Hulpmiddelen, nemen het probleem weg, niet de oorzaak.
Mischien is de oorzaak wel eigenwijs?
Milly_ schreef:tegen! of er moet al een heeeeeelllllleeeeeeeeeee goede reden zijn...
Martengaal is in mijn ogen niet echt een hulpmiddel.(tenzij je hem heeeeel strak zet ofzo)
Ik gebruikte op mijn jonge paard ook een martengaal. Omdat ie soms stijgerde en daarbij smeet hij altijd heel erg zijn hoofd omhoog... Jah, na 2 bloedneuzen en een dikke lip heb ik er een martengaal aangehangenLekker losjes wel...
ik wil dat hij naar mij luisterd en dat hij weet dat ik de baas ben !! dat weet hij ook verdomdes goed, alleen soms wil die zijn hoofd gewoon lekker in de lucht gooien en even uit razen.