maar als je je er goed bij voelt vooral doen haha
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Amrah schreef:Boven je sleutelbeen;) laat maar zeggen helemaal aan de bovenkant.. als je de flink wat druk op uit oefen voel je ze wel:) (wat is het nou oefend/oefent??)
hildetc schreef:Amrah schreef:Boven je sleutelbeen;) laat maar zeggen helemaal aan de bovenkant.. als je de flink wat druk op uit oefen voel je ze wel:) (wat is het nou oefend/oefent??)
als je flink wat druk op je spieren loopt= dus oefent (truukje van de juf, ben juf in groep 4)
vond het er allebij een beetje wazig uitzien maar het zal wel aan mij liggen
Nou dat peerd van mij geeft me wel beweging, enorme klier met opstappen. Moet ik hem eerst weer vangen alsie er niet vandoor gesjeest is, dan krijg je beweging zat.
anders kom ik niet over het zadel met die stroeve vlakken op me rybroek
Amrah schreef:Dat is echt fijn he:)... welke oefeningen doe jij dan als ik vragen mag?
Urielle schreef:Amrah schreef:Dat is echt fijn he:)... welke oefeningen doe jij dan als ik vragen mag?
Ik doe ze voor mijn rug.
Dus ik zorg dat ik eerst wat opgewarmd ben, dan skibewegingen, dan rek ik me helemaal uit naar boven, draai gestrekt door naar voren en zak dan naar beneden met handen op/richting grond.
Dan 1 arm over mijn hoofd naar de andere zijkant en andersom.
Dan ga ik in de stalgang zitten, tenen aanraken met benen recht, met benen gespreid.
Dat doe ik een keer of vijf en dan is alles een stuk soepeler en beweeglijker.
Goofy44 schreef:Bijgaand link naar Monnikskapspier of M. Trapezius
http://ligwww.epfl.ch/~maurel/Pictures/CHARM/WP3/trapezius.gif
Door op de tekening te klikken, wordt de tekening vergroot.
Jollyjoy schreef:Ik doe ook niet specifiek oefeningen, maar ik kom altijd op de fiets, mest uit, veeg wat en loop nogal wat heen en weer tussen de kast en de poetsplaats. Dan zijn mijn spieren wel een beetje warm.
Tijdens het galopperen, als ze rustig is tenminste, doe ik wel evenwichtsoefeningen. Armen opzij en zitten maar. Werkt voor mijn houding erg goed en paard vind het heerlijk om met lange teugel wat rond te galopperen.
MissEvil schreef:Hey thnx!
Dat zijn inderdaad de plaatsen waar ik (bijna) altijd last van heb!
Weet iemand een goede oefening om je schouders/rug los te maken/ontspannen?