Filmpje leuk of niet leuk??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Re: Filmpje leuk of niet leuk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:48

Tuurlijk ik merk ook de dingen op die ik zie.
ik zie een groot vertrouwen van het paard in het mens. Krijg jij maar eens je paard liggend en dat hij blijft liggen.
Dat heeft een hoop vertrouwen nodig. Je kan je paard zoveel slaan en schoppen enz als je wilt maar daar gaat je paard echt niet zomaar van liggen.
ik vind dit net zo zielig als dat ik naar dressuurwedstrijden ga kijken.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:54

Er is zeker vertrouwen. Als een paard het niet leuk vind blijft hij zeker niet liggen.
Maar het paard krijgt een paar keer een ruk in zijn mond. Omdat hij de vraag niet uitvoerd. Dit is een vorm van straf. Dit kan ook op een andere manier (vind ik hoor) namelijk het opnieuw stellen van de vraag.

Begrijp je laatste zin niet helemaal:
Je vind deze show net zo zielig als een dressuurwedstrijd??

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:00

Leentje1 schreef:
Begrijp je laatste zin niet helemaal:
Je vind deze show net zo zielig als een dressuurwedstrijd??

Dat ik beide gewoon vind kunnen.
Dat er bij beide dingen gewoon momenten zijn van een oneerlijke actie naar het paard.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik denk dat een dressuurwedstrijd er heftiger en oneerlijker aan toe kan gaan, maar dan heb ik het niet over het hoge niveau.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:03

klopt ook hoor. Heb je helemaal gelijk in. Maar omdat het bij VD juist gaat om vertrouwen. Nog meer dan bij dressuur. Denk ik dat je het een paard nog een keer moet vragen. En niet gelijk moet straffen door hem in zijn mond te trekken.

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:13

jongens we zeiken elkaar hier niet af hoor iedereen heeft gewoon een eigen mening en daar mag ie gewoon voor uitkomen we leven in Nederland hoor. Haha! Haha! Knipoog

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 20:49

Juffertje schreef:
He hallo zijn jullie niet wat te zwaar bezig hier??? T paard ziet er prima uit, goed gevoed, glimt, krijgt prima verzorging, als hij dit niet wil, slaat hij wel een keer van zich af, want zover ik weet is het paard altijd nog sterker dan de mens.... ik snap ook wel dat dit geheel tegen natuurlijk is maar er zijn paarden bij die dit nu eenmaal over hebben voor elke dat lekker eten en goed verzorgd worden, dan heb ik meer medelijden met de paarden die door brooke hospital gered worden!!!!

Meer medelijden met de paarden van brooke heb ik ook hoor, in die zin heb je gelijk en ziet dit paard er prima aan.
Het filmpje werd echter geplaatst met de mededeling "heel leuk".
Nou ik vindt er niks aan, vindt het paard geen blije indruk maken, los van het feit dat hij goed doorvoed oogt.
Heb ook niet idee het paard er zo'n lol in heeft Sigaar

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:02

Ik geef toe, er zitten soms wel grappige dingetjes in.
Maar voor derest ga ik mee met noetje, nogal respectloos ten opzichte van het paard. En er is veel te veel drukte klappen,lachen,fluiten,kuiharde muziek,...

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:34

Dat is er na de proef van Anky ook. En wat denk je van politie paarden??? Die hebben ook nog last van rook e.d.

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:47

maar politiepaarden hoeven niet op hun rug te liggen

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 22:49

Leentje1 schreef:
Dat is er na de proef van Anky ook. En wat denk je van politie paarden??? Die hebben ook nog last van rook e.d.

En voor de rook hebben de paarden speciale maskers, geloof me of niet.
Neem maar contact op met de politie te paard in Amsterdam, hebben me dat jaren geleden al laten zien toen ze de paarden er aan lieten wennen Knipoog

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 00:49

Tja ik geloof ook best dat het paard er geen lol in heeft.
Maar voor een lol is het voor het paard om op zijn rug te gaan liggen.
En respectloos..???
Dan stel ik maar even de vraag wat vinden jullie precies respect tonen naar je paard dan.?

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 09:57

Olle schreef:
Tja ik geloof ook best dat het paard er geen lol in heeft.
Maar voor een lol is het voor het paard om op zijn rug te gaan liggen.
En respectloos..???
Dan stel ik maar even de vraag wat vinden jullie precies respect tonen naar je paard dan.?

Respect vindt ik iemand, dus ook een dier, in zijn waarde laten.
Dus niet eronder kruipen, tussen achterbenen door kijken en staart opzij duwen alsof het een gordijn is. Knipoog

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:19

Voor ons in dat in zijn waarde laten noetje. Maar ik denk niet dat een paard dit ook als respectloos ervaard.
Een veulen hangt ook aan de staart van de moeder en trekt eraan. Of als ze een beetje aan het stoeien zijn duwen ze wel eens elkaars staart opzei.
Nu dit een mens dit een keer en dan vinden mensen dit respectloos.
Lijkt me niet dat een paard dit zo voelt...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:16

Ik denk dat dit paard vaker uit zn stal komt, en beter wordt verzorgd dan het gemiddelde paard wat een half uurtje uit zn hok getrokken wordt om er vervolgens na een 'dressuurtraining' weer in teruggestopt te worden...

Dat hij stoicijns is.. daar kan ik me iets bij voorstellen. Hij doet het waarschijnlijk al een tijdje.. en een circusact is nu eenmaal routine...

Wilde dieren in een circus vind ik echt een no-go, maar paarden zijn nu eenmaal gedomesticeerd.

Of het respectloos is? Een paard denkt niet zoals wij,dus ik vraag me inderdaad ook af of het paard het ook zo ervaart...

Hoeveel respect heb je voor je paard met een S&T, iedere week het zelfde kunstje op een wedstrijd, wat dan ook nog es niet goed gaat Tong uitsteken

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:32

Respectloos neuh, respectloos tov dieren vind ik een slachthuis naast een dode koe op de foto je tong uitsteken. Dit is gewoon een spelletje.

Maar als het zielig is wat deze vent doet dan is dat wat die andere man (god hoe heet ie ook alweer) doet helemaal zielig. Die het paard liet liggen erop ging staan en met een zweep boven zn hoofd stond te knallen. En toch vind ik ook dat niet respectloos maar meer laten zien hoeveel vertrouwen dat paard in hem heeft. Dat deze man het paard een paar keer in zn bek staat te rukken had er wel uit gemogen

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:34

Met dat laatste ben ik het helemaal eens. En verder ga ik de discussie over die tong niet (meer) voeren

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:24

HK->RT-D

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:44

Ik vind het een heel grappig filmpje!!! Wat is er respectloos aan? Dit paard heeft ontzettend veel vertrouwen in zijn baas zo te zien! Anders blijft hij niet zo op zijn rug liggen. Het ziet er uit alsof het allemaal zonder dwang gaat. Zij zijn echt perfect op elkaar ingespeeld zo te zien.

Bovendien: als Nevzorov dergelijke kunstjes met zijn paard doet roept iedereen Oh en Ah, en deze man doet eigenlijk precies hetzelfde (heeft het alleen in een humoristisch jasje gegoten) en het is ineens zielig voor het paard Gestoord

Noetanchamon schreef:
Dus niet eronder kruipen, tussen achterbenen door kijken en staart opzij duwen alsof het een gordijn is.

Dan denk ik dat het voor jou hoefsmid lastig wordt om je paard te bekappen... Lekker bekrompen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:46

De meeste mensen zouden zich erg gelukkig prijzen met een paard die dat allemaal toelaat.

Ik geloof nooit dat mijn paard blij wordt van een zadel wat afschuift... Haha!

bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:10

Precies Cer, Dit paard straalt vertrouwen uit. Mensen die hier al moeite me hebben, moeten maar niet op een pard gaan zitten, want dat is ook repectloos. Vluchtdier-prooidier!!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:50

Ik denk dat mijn paard meteen zou tekenen voor deze baan!
Hij hoeft niets te doen als een beetje te staan, te liggen (heerlijk) en een rondje achter me aan te rennen (vermoeiend). Ik laat hem de vacature maar niet zien denk ik...........

Ik vind hier dus niets zieligs aan en heb me kostelijk vermaakt de afgelopen 9 minuten.

(ik ga er wel even vanuit dat deze dingen allemaal wel op een positieve manier aangeleerd zijn.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:53

Had deze link ook gekregen en vond het ook niks.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:59

ik vertrouw mijn paard en mijn paard vertrouwt mij, maar dit zou ze nooit zo goedkeuren.. ik ben bang dat dit op een erg gemene manier geleerd is

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:15

Citaat:
Dus niet eronder kruipen, tussen achterbenen door kijken en staart opzij duwen alsof het een gordijn is

Is onder je paard door kruipen respectloos?
Het is denk ik, respectlozer om er op te gaan zitten!

Tussen achterbenen doorkijken,..
zou hij zich schamen Haha! ?

Staart opzij duwen,|
oei, als ik dat doe bij mijn paard dan dan dan...
kijkt ie niet eens op Slapen

@panache, dit wordt niet op een gemene manier aangeleerd hoor.
Een paard dat bang is, gedwongen en evt geslagen, gaat niet liggen!
Wat bedoel je wat je paard niet zo goedkeuren?
Als mijn paard ligt, kom ik er gezellig bij liggen Haha!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:59

@ Panachae Waarom denk je dat dit op een gemene manier is aangeleerd?
Ik denk dat dit met VD is aangeleerd, en dat gaat op een zeer vriendelijke en speelse manier.