De Mythe van Vriendelijkheid

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:32

Ik ben het met je eens wat betreft de kinketting,ik weet dat hoe losser je die hebt,hoe gemener de stang werkt.Dus dat snap ik niet helemaal waarom Anky dan zegt dat ze die losser doet uit vriendelijkheid...Dat plekje op het hoofdstel en de aansnoerneusriem,daar durf ik niks over te zeggen,daarvoor moet ik het eerst in het echt zien.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:35

Citaat:
Bovendien niemand hier heeft ooit een paard op een dergelijk niveau getraind. Sorry, maar omdat ik nu toevallig ooit een bal een goal in heb getrapt, wil ook niet zeggen dat ik Kritiek kán en mág gaan hebben op Zidane of iets dergelijks.

Grappig dat je dit voorbeeld aanhaalt. Wil jij zeggen dat jij destijds in de finale van het WK geen commetaar hebt gegeven op de kopstoot? Zo zal ik ook commetaar geven als ik zie dat Anky iets doet waarvan ik vind dat het niet kan.

Anky en andere grand prix paarden zijn geen goden, geen ubermensen die beter zijn dan het normale volk. En mensen leren nou eenmaal door fouten, en als ik een fout ontdek mag die toch best naar voren gebracht worden? Werkt toch alleen informerend voor de andere bokkers? (ik ga er niet vanuit dat Anky naar mij luisterd, maar voor de andere bokkers kan het nog wel nuttig zijn)

Dat ze er voor kiezen om die paarden op stal te zetten, en kilo's krachtvoer te geven zodat ze inderdaad niet meer reageren als normale paarden is hun eigen keuze. Een paard dat niet behandeld word als een normaal paard zal zich ook niet gedragen als een normaal paard.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 21:40

QQQQ schreef:
DresslOver schreef:
] Dus als Zidane iemand een kopstoot geeft (om wat voor reden dan ook) dan mag een toeschouwer daar géén kritiek op hebben Verward
Gaat het hier over paarden meppen dan? Zo nee, waar gaat deze loze opmerking dan over. Zo Ja, dan heb ik de hele discussie verkeerd begrepen.. Verward
Jij beweert dat "het publiek" geen kritiek mag uiten op je "Topsport-goden", ook niet als er duidelijk iets verkeerd gaat - en nog bewust ook!
Wat is erger: een kopstoot in een opvlieging, of weloverwogen de optoming zo "vriendelijk" afstellen dat ie veel zwaarder kan inwerken?
Waarschijnlijk gelooft iedereen die de kinketting zo afstelt wel dat het vriendelijker is... ga je eens verdiepen in de werking en beslis dan of je het nog zo veel vriendelijker vindt Pling .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:40

nee ankie en haar medetopruiters, alsmede hun paarden zijn geen goden............ ze hebben allen allemaal gruwelijk veel talent, en gruwelijk vermogen

je KAN simpel weg een toppaard niet vergelijken met een huis tuin een keuken die, net zoals je Johan Cruif niet kan vergelijken met Sjaakie van de hoek.

Zit zoooooo een wereld van verschil in.

het zou fijn zijn als mensen dat eens gingen begrijpen, als mensen eens gingen begrijpen dat HUN enigste eigenste paard absoluut geen vergelijkingsmateriaal is

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:41

Q denk aan je hart.....

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:42

ik weet best dat een topsport paard niet te vergelijken is met mijn vol automatische grasmaaier, maar wil dat zeggen dat een scherp bit minder erg is voor een topsport paard dan een normaal paard?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:44

hoe je de kinketting afsteld maakt geen ruk uit als je niet aan de onderste teugel zit Q

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:45

Blijkbaar wel..
En dat Anky niet wil inzien dat de halve paardenwereld haar na-aapt (kijk naar het LDR/hyperflexie of hoe ze het noemen) mogen wij ook niks van zeggen.
Want het is de top, en daar weten wij niks vanaf...

Sorry hoor Clown

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:45

Nee vind ik niet,maar er zijn wel erg veel "normale" paarden waar van allerlei soorten bitten ingehangen word zonder dat die mensen weten hoe het werkt etc. Dus ja mischien een algemeen verbeterpuntje?

Kiwiko: Maar als je niet aan de onderste teugel zit,waarom zou je er dan een S&T inhangen? Dan kun je net zo goed op een gewoon trensje rijden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:46

omdat het moet op deze wedstrijden????

tjees zeg

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:47

Nou, dan gaan jullie gezellig toch een mailtje naar http://www.Anky.nl sturen, en haar daar dan even persoonlijk van op te hoogte stellen? Tjongejonge dat gedoe de hele tijd, maar doe het dan ook goed en heb dan het lef om het diegene dan even in het gezicht (of in dit geval mailafdeling) even netjes te vermelden hoe je er over denkt en wat voor tips je haar mee geeft zodat ze Sali NOG beter kan rijden Haha!

@Elisa2 Zonder Stang en Trens kom je de ZZ niet eens in laat staan GP Haha!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:48

@ KiWiKo: Jij geeft toch ook les?

@ Cayenne: wil dat zeggen dat je nooit meer op een normale trens mag rijden dan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:49

Tijdens wedstrijden mag dat inderdaad niet nee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:49

Nee zo bedoel ik het niet,ik bedoel in de de trainingen,ik snap ook wel dat het verplicht is op wedstrijden Vork Op wedstrijden zie je veel ruiters toch aardig aan de stang hangen.Dus ja als ie los hangt heel mooi,alleen zie je dat nauwelijks.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:50

ik geef inderdaad les, maar wat heeft dat hiermee te maken?

in de training rijden de meeste gewoon met een trensje hoor Haha! Haha!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:50

Cayenne schreef:
Tijdens wedstrijden mag dat inderdaad niet nee.

We bedoelen toch thuis, in de trainingen..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:51

Ik wou net zeggen, was het niet Anky die meestal op trensje rijdt tijdens trainingen?
Volgens mij wel.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-03-07 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:51

Nou dat zijn mijn ervaringen niet, wat ik ervan weet is dat het bij sommige ruiters of met slof of met S&T is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:52

met ST en slof Eliza Haha! Haha! met ST EN slof "

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:52

*wacht op de beruchte foto's van de ST met Slof die hier nog wel eens op Bokt voorbij komen*

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:53

wwhha je was me voor cayenne.......

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:54

Q, ik zeg niet dat je geen commentaar op hen mag geven, en het zijn zeker geen goden van me. Snap nu eens, ik heb dit al vaker gezegt, ik ben GEEN voorstander van LDR, ik vind NIET dat anky & co perfect zijn, ik zeg NIET dat hun geweldig zijn zonder fouten. Ik zeg alleen dat jullie nog steeds niet kunnen beoordelen hoe het is om zon paard op zon niveau te rijden. En nee, het is niet alleen krachtvoer wat deze paarden maakt tot wat ze zijn. KARAKTER is daarin het sleutelwoord, en ja dat krachtvoer hebben ze nodig om te presteren op zo'n niveau. Logisch, een topsporter eet ook veel gezond, en energierijk eten.

Q, ik denk dat iedereen wel door heeft hier op bokt dat jij TEGEN LDR, TEGEN anky, TEGEN de hogere dressuur, TEGEN scherpe bitten, TEGEN onze wereldtop in deze sport, je bent TEGEN iedereen die VOOR is, zeg Q, ben je eigenlijk nog wel ergens voor? Of ben je gewoon bij voorbaat overal op tegen?"

Q, ik denk dat ik voor vele bokkers praat als ik zeg dat we het nu wel hebben begrepen, ga een ander hiermee vervelen. We snappen het, je bent tegen, LEUK! Maar schei nu eens uit, let nu maar op jezelf en op je eigen paarden, maak daar nu maar je levenswerk van, ipv het bestoken van anky en haar manier van rijden.
Je verandert het toch niet, dus bespaar ons en jezelf een hoop ergernis en een hoge bloeddruk, en kap met deze propaganda!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:55

Haha nee die krijg je niet van mij,en het is niet en/en ik zei of/of, goed lezen....inplaats van suggereren scheelt een hoop flauwekul.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:02

MissEvil schreef:
QQQQ:
Dan vraag ik mij af, wat je van deze foto vind:

Afbeelding

Ik vind het in ieder geval om te janken

Het lijkt meer op zo'n tennessee walking horse Ziek

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:05