Op de zit rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: Op de zit rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 09:18

De stap vind ik niet echt heel erg prettig om te zien, de stang en de strakke teugels al helemaal niet! En dan start je nog wel een topic over bitloos rijden. Het paard staat ook behoorlijk op spanning en de teugels hangen absoluut niet los! Ik zal het haar niet na doen, maar toch. Ik vind het niet prettig om naar te kijken. Sorry. Denk er wel aan; het is een show, dus ze móeten het nu goed doen, op wat voor 'n manier dan ook.

Bitloos rijden kan tevens wel met nagevelijkheid, daar ben ik van bewust en dat probeer ik ook steeds te trainen en te stimuleren bij mijn paard. Ik kan 'm zelfs met een halster en twee teugels eraan, laten ontspannen. Maar dit filmpje is geen goed voorbeeld.

Als ik jou was zou ik het filmpje van Alexander Nevorov opzoeken [hoop dat ik het goed schrijf]. Die laat zijn paarden wijken, steigeren, in passage en piaffe gaan zonder enig hulpmiddel. Hij heeft geen zadel, geen hoofdstel, geen zweep, geen sporen. Daar ben ik persoonlijk iets meer weg van. Lachen

CeesRinko

Re: Op de zit rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:20