Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
supertinkie schreef:Ik vind het eigenlijk niet zo erg mits goed gebruikt! ik rijd momenteel wel even met slof. Dit is om mijn paard even een klein duwtje in de rug te geven,naar de ontspanning en nageeflijkheid. (hij is nog vrij jong vandaar.)
!

Elisa2 schreef:Paarden denken niet zo,en een slof in het bos kan behoorlijk link zijn,dan kun je beter een martingaal erbij pakken.Of de slof door de martingaal doen.

supertinkie schreef:Ik vind het eigenlijk niet zo erg mits goed gebruikt! ik rijd momenteel wel even met slof. Dit is om mijn paard even een klein duwtje in de rug te geven,naar de ontspanning en nageeflijkheid. (hij is nog vrij jong vandaar.)

) Zelf heb ik haar ook een tijd met Thiedemann gereden, heb nu wel een Thiedemann gekocht wanneer ik bijv. ga buitenrijden. In de bak kan ik nu wel makkelijk zonder hulpteugels rijden wat ook mijn bedoeling was! 
Esperanza schreef:supertinkie schreef:Ik vind het eigenlijk niet zo erg mits goed gebruikt! ik rijd momenteel wel even met slof. Dit is om mijn paard even een klein duwtje in de rug te geven,naar de ontspanning en nageeflijkheid. (hij is nog vrij jong vandaar.)
Dit begrijp ik ook niet! Een jong paard rijdt je niet met een slof! Een duwtje in de rug? Sorry hoor, maar ontspanningen en nageefelijkheid kan je bereiken door goed te rijden, niet door een slof!

Ludora schreef:Er zitten veel jonge kinderen hier op Bokt. Die wil je ontmoedigen om zo maar vanalles te gaan gebruiken.
Vaak wordt ook een hulpteugel niet meer als hulp gebruikt, maar misbruikt...
Elisa2 schreef:Hij probeert je niet uit,hij reageert alleen maar op wat jij doet.Hij is Z2 geweest dus kan hij wel luisteren naar de goede hulpen,nu moet jij ze alleen nog leren geven.