Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

quera schreef:waarom je gaat toch zelf ook niet met wollen sokken hardlopen

Karin_deB schreef:Alicia2u schreef:. Heb je nooit nagedacht waarom je de benen van je paard afspuit met koud water na de training?
Sorry maar die dingen worden niet zomaar uitgevonden omdat "het leuk staat". Ik ben ook gewoon van een normaal zadel en hoofdstel. Ik vind het echt onzin zo'n boomloos zadel. EEN ZADEL HEEFT ALTIJD EEN BOOM
Ik koop voor me paard wat hij nodig heeft.Ik heb dus geen "anky setjes" ik heb 1 scapa dekje en de rest is gewoon verschillende merken.
jodie schreef:Mijn paard rij ik zowel in de bak met dressuur/springen/en buiten rijden met 3-1 bescherming(met gewone peesbeschermers kan ik niet rijden omdat hij daar niet tegen kan). Ik vindt het geen onzin. Ik zou de mensen willen vragen die het wel onzin vinden even mijn rekening van de veearts te betalen als hij voor de zoveelste keer op zijn hoefbal staat of tegen zijn eigen been stoot. En hij heeft ook ijzers. Tja als je paard stok kreupel gaat lopen omdat zijn hoefjes te snel afslijten is het toch wel nodig denkSorry maar die dingen worden niet zomaar uitgevonden omdat "het leuk staat". Ik ben ook gewoon van een normaal zadel en hoofdstel. Ik vind het echt onzin zo'n boomloos zadel. EEN ZADEL HEEFT ALTIJD EEN BOOM
Ik koop voor me paard wat hij nodig heeft.Ik heb dus geen "anky setjes" ik heb 1 scapa dekje en de rest is gewoon verschillende merken.
![]()
Iedereen moet het voor zichzelf weten maar ik ben een gewone standaard ruiter
Randy01 schreef:Hmmm sinds mijn paard zichzelf heeft aangetikt en daardoor een dure operatie moest hebben omdat zijn griffelbeentje gebroken was, rij ik altijd met bescherming om. De ene keer bandages en de andere keer peeskappen.
Op wedstrijden rij ik los met bandages: a: ter bescherming (paard kan tijdens het losrijden nog weleens zijn energie even willen laten ontploffen en tijdens de proef is hij inmiddels zo onder appel dat die kans stukken kleiner is én het mag niet natuurlijk) en als bijkomend puntje b: het staat ook nog eens knap.
De wasmachine moet tóch al draaien voor mijn wedstrijdspullen en daar passen de onderlappen en bandages keurig bij!
Ach ja, het is een kwestie van de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen, maar ik kies om bovengenoemde reden voor bescherming om de benen!
IJzers vind ik ook grote onzin, ténzij je paard het nodig heeft als corrigerend middel. Die van mij staat dan ook rondom lekker op zijn blote voeten, komt het hoefmechanisme goed tot zijn recht en het scheelt een flink stuk in mijn portemonnee!![]()
De grootst mogelijke onzin vind ik inderdaad ook het excuus voor de kalkoengaten. Met kalkoengaten heeft het paard (op gras) steun op wel 2 puntjes in het ijzer onder de hoef (als je al geen kalkoenen verliest onderweg maar dat is weer een andere discussie) en zonder ijzers, draagt het paard over de gehele hoefrand...dus tel maar op...
quera schreef:@ kaspertje Daarom deze discussie
En dat paard had rondom niet nodig das net zoiets als alle beroemde ruiters ook rondom hebben oke als ze buiten trainen maar sommige rijden alleen in de binnenbak
Randy01 schreef:quera schreef:@ kaspertje Daarom deze discussie
En dat paard had rondom niet nodig das net zoiets als alle beroemde ruiters ook rondom hebben oke als ze buiten trainen maar sommige rijden alleen in de binnenbak
Tja...ik heb die reden ook nooit begrepen. Mensen keken me voorheen op grotere (ZZGP) concoursen met open mond aan als ze zagen dat mijn paard niet op ijzers staat. Na een overtuigende relaas van mijn persoontje verklaarden ze me nog voor gek...nou ja, dan maar gek...
Ach iedereen moet gewoon doen wat 'ie zelf het beste vindt...bovenstaande vind ík het beste voor mijn paard, ja toch?
jodie schreef:Hoezo heet het dan BOOMLOOS zadel
en ik rij zelf ook boomloos dat voelt heel anders je voelt meer wat je paard onder je doet wat ik veel minder heb met een gewoon zadel
[/quote]
cle0o_o0 schreef:Dat van als het om medische redenen nodig is, vind ik een beetje vreemd. Bij de meeste medische redenen is er dus al iets gebeurt waardoor er nu bescherming gebruikt wordt. Máár voorkomen is toch beter dan genezen
quera schreef:jodie schreef:Hoezo heet het dan BOOMLOOS zadel
en ik rij zelf ook boomloos dat voelt heel anders je voelt meer wat je paard onder je doet wat ik veel minder heb met een gewoon zadel
Vraag het maar aan en echte zadelmaker die zal het je ook vertellen. En als er echt geen boom inzit kan je net zo goed zonder zadel gaan rijden. Een oude bekende van mij reed daar ook mee.Ze moet haar paard laten opereren aan haar rug omdat ze bindweefsel vorming in de rug weefsel had gekregen.Ze mag nooit meer zonder zadel rijden, ze heeft nu een goed kieffer zadel eropliggen. En ze loopt als een trein.