Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Alane schreef:Of juist goed??
LET op dit is geen topic over Alexander Nevzorov of NHE maar puur over die stelling...
Alexander Nevzorov stelt dat buitenrijden slecht is voor het paard, een paard moet verzameld zijn om een ruiter correct te kunnen dragen, daarom zou het rijden op een paard dat niet verzameld loopt slecht zijn... om het even onorthodox te zeggen.. een beetje door de bossen slenteren is slecht voor het paard.
runningkawa schreef:Ik ben wel van mening dat recreatieve ruiters ook moeten lessen.
Om hun paard dressuurmatig wat bij te houden
maar verzameling
Dat zie je in de Z nog maar amper
runningkawa schreef:Je kunt toch verzamelen in stap?
Ilsje_ schreef:A maar daar valt niet over te discussieren, pas als een paard kan praten zou dat kunnen
Qimm schreef:runningkawa schreef:Je kunt toch verzamelen in stap?
Ja dat kan zeker, maar met uitstappen vraag ik geen nagevelijk meer, anders is het imo nog steeds 'werk'. Maar misschien doe ik het ook wel verkeerd
runningkawa schreef:Maar met hoefkatrolis het nog belangrijker dat je je paard recht hebt en niet op de voorhand
MissToseland schreef:wat heeft mijn pony dan een slecht leven als dat waar is
Apple schreef:Klopt ook, dus dan zou de stelling eigenlijk moeten zijn: pas als je in staat bent om een paard in verzameling te rijden mag je op een paard zitten.
Zo, gaat dat even een rust geven op wedstrijden en in de buitenrijgebieden in het land. Acuut is zeker 80% van de paardenpopulatie in Nederland met vervroegd pensioen
.
Ilsje_ schreef:runningkawa schreef:Maar met hoefkatrolis het nog belangrijker dat je je paard recht hebt en niet op de voorhand
Ik doe wat de dierenarts zegt, die zei het is niet goed als je allemaal rondjes gaat rijden en scherpe wendingen maakt, en dat je max 5x in de week rijd. Bliss kan echter heel netjes lopen, en loopt echt niet op zijn voorhand.