Bitloos rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bitloos rijden omdat ruin laaghangend rooster heeft?

Ja
27 (72%)
Nee
10 (27%)

Totaal aantal stemmen: 37

Jakary

Re: Bitloos rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:43

wat wil je weten?
je paard zal wel best te rijden zijn zonder bit, zoals je zelf al zegt, zit het gewoon tss je oren Lachen
Jij voelt je zekerder als je paard een bit inheeft, maar als een paard er vandoor gaat, dan gaat hij er ook vandoor, met of zonder bit Knipoog

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:00

Haha dat begrijp ik. Maar ik zou graag wilen weten, hoe ze inwerken en welke ik het beste voor ons kan gebruiken. Voor in de bak heb ik geen bit nodig, die sukkel doet geen stap verkeerd. Overal het algemeen doet hij buiten ook helemaal niks, hij is te lui om weg te rennen. Het gaat puur om de galop en eventueel de noodrem.
Een vriendin die ons vanaf het begin af aan kent vind dat we al zo ver zijn gekomen en in het enthousiasme van afgelopen zaterdag heb ik haar dan ook gelijk gebeld.
Met het overgaan van het bit heb ik het ook van de 1 op de andere dag gedaan. Om bitloos te gaan rijden wil ik eerst weten wat je hebt en hoe het inwerkt en om dat beeld uit mn kop te krijgen.We zijn al zover gekomen, ik wil hem hiermee ook helpen want ik weet dat hij het lekkerder vind.
Toen ik hem ging verzorgen waren er problemen met de baas en de vorige verzorgster. Norvid reageert daar heel heftig op. Ik heb hem nu anderhalf jaar en ik ken hem door en door. Ik wil lekker onbezorgd en ontspannen rijden. Ben helemaal overgegaan op centered riding, alleen bij dit stapje (bitloos) blijf ik hangen.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:05

wel, ik heb de marylot crosslink, die heeft twee riemen (waar de keelriem is) die onder de kaken door kruisen en dan via twee ringetjes (links en rechts, zoals bij sidepull) naar de teugels gaan.
Het knijpt dus eigenlijk dicht onder de kaken, geeft druk op neus en achter de oren.
De release vind ik ook heel goed (de crosslink is van biothane). Ik rij ook altijd op een los teugeltje.
Maar als je via de zoekfuctie 'bitloos' intikt, vind je nog veeeeeel onderwerpen, waar je nog meer info vindt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:03

Ken je dit topic al?
viewtopic.php?f=34&t=593104&st=0&sk=t&sd=a
Hier worden veel soorten bitloze optomingen besproken, foto's geplaatst, ervaringen verteld en informatie uitgewisseld. Wellicht heb je daar iets aan. (We zitten inmiddels wel al op 52 pagina's, maar dan heb je ook wat Haha! ).

Ook kun je mijn eigen ervaring en ervaringen van vele anderen over bitloos en de overstap naar bitloos, lezen op mijn website (zie mijn onderschrift), op de pagina 'Bitloos'.

Zo, kun je een tijdje vooruit. Knipoog En bij vragen, stel ze gerust!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:18

Dank je wel. Als ik tijd heb zal ik het zeker lezen

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 14:35

JoviBan: Supers ik zal is effe neuze Knipoog.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 01:31