Horse Ball.. Wat vindt jij er nou van?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Horse Ball.. Wat vindt jij er nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:28

Nessah schreef:
WildWings schreef:
Het lijkt mij niet prettig voor de paarden, maar kijk eens naar de gemiddelde dressuur- of springwedstrijd. Meer monden die openstaan dan die niet openstaan vanwege het gepluk in de mond om het halsje mooi rond te krijgen of om het paard nog even net in te houden voor de hindernis. Topspringpaarden, hoe jong denk je dat die over hoge hindernissen gejaagd werden en hoe goed denk je dat dat voor ze is?
Polo is ook dat heen en weer over de rug en gedoe in de mond van het paard.
(Voltige vind ik eigenlijk vrij vriendelijk, overigens, er wordt over het algemeen rustig bewogen en niet zulke rare bewegingen als bijv. bij dit horseball. )

Sorry.. maar ik heb al 3 keer gemeld dat het topic puur over horse ball gaat.. Er zijn andere topics over springen ect.. Dus hou het bij horse ball..

Ik weet het, maar je valt over horseball terwijl je in alle andere discliplines dingen ziet die net zo erg ziet.. dat vind ik ergens wat raar.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:12

Wil hier ook even wat kwijt.
Heb een paar keer ge-horseballed bij het promotieteam bij TessT en ik kan zeggen dat ze echt niet als kip zonder kop sturen.
Bovendien zit er inderdaad een verbindingsriem tussen de beugels, die de ruiter helpt om zijn/haar evenwicht te bewaren en dus niet helemaal aan 1 kant hangt (dan zou je er dus afvallen).

TS, je zegt dat dat alleen over horsebal gaat in dit topic. Maar heb hier ergens gelezen (weetniet meer van wie) dat het er ook niet altijd vriendelijk aan toe gaat bij de springsport.
Op die manier kun je toch 'vergelijken' hoe het eraan toe gaat voor de paarden?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 17:08

Ja dat kan maar ik ben het in het algemeen niet eens met trekken en rukken in een mond in wat voor tak dan ook.
Ik wilde het hebben over horse ball omdat dat helemaal "in" is.
Ik weet dat er veel meer vreselijke dingen zijn.. Maar ik wil gewoon graag weten hoe jullie over horse ball denken Lachen
Ik heb veel argumenten gehoord waarom het wel of niet leuk zou zijn voor paard&ruiter..
Maar ik ben toch nog van mening dat het voor de paarden vaak een verwarrende sport is.. ( lees: link rechts.. hoppa galop..stilstaan.. achteruit en rechts links enzo Haha! als je snapt wat ik bedoel whaha.. lekker uitgelegd maar goed)

TessT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:20

Dit bericht is van Agnes Dalemans:

Normaal gesproken reageer ik nooit op commentaar op bokt.nl deze keer echter voel ik mij verplicht te reageren
graag geef ik mijn mening op de negatieve comentaren over HB
Er word gesproken over pony's die niet ontspannen zouden zijn tijdens de demo. Klopt, tijdens het spel hebben de pony's een positieve spanning, (Echter direct na deze inspanning is er wel degelijk ontspanning)deze spanning is nodig om tot enige prestatie te komen, deze spanning is bij elk paard in welke dicipline nodig heeft om te presteren. Ook het trekken aan het bit moet ik tegenspreken, de meeste tijd rijden de ruiters met losse handen, alleen bij het wenden worden de teugels en het gewicht v/d ruiter gebruikt, op een normale verantwoorde wijze, geen enkele pony heeft hier ooit nadelige gevolgen van ondervonden.

Dan over de rug van de pony's, onze pony's en ruiters zijn hier natuurlijk op getraind, ze zijn volledig mee in de beweging van het paard, en in balans met de pony, wij hebben geen enkele pony met rugproblemen, ze worden naast het HB ook in de manege gebruikt. Het bonken op de rug van de pony komt al helemaal niet voor. aangezien de ruiters met zeer korte beugels rijden en hoofdzakelijk staan in de beugels, het zijn allemaal ervaren ruiters met een onafhankelijke zit.
Zoals in elke tak van de paardensport verreist ook het horseball eem gedegen training, die deze groep mensen en pony's ook heeft gehad. Mits goed getraind kun je deze bijzonder leuke spannende plezierig tak van de paardensport zeer goed beoefenen.Onze pony's en ruiters beleven er in iederer geval heel veel plezier aan. Waneer je een groep spelende pony's observeerd kun je zien tot wat voor capriolen een pony in staat is te doen mits goed getraind kun je dit met je paard onder het zadel ook doen.

Onze pony's zijn beslist niet zielig, wij zien dagelijks blije vrolijke gezonde pony's die veel afwisseling in hun leven hebben, en graag met elkaar een partijtje horseball spelen

Vriendelijke Groet
Agnes Dalemans Trainer promotie team Horseball Nederland

Bij vragen graag een Pm

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 19:25

Bedankt voor het reageren Lachen Vind ik erg leuk.
Ik heb meerdere malen gezegd dat ik niet vind dat ze zielig zijn.. Maar het is gewoon niet mijn ding zeg maar.
Mijn 1e indruk was, dat het nooit goed voor de rug kon zijn. Maar als u aangeeft dat u nog nooit paarden met klachten hebt gehad zal dat wel mee vallen.
Alsnog is dit niet een sport die ik zou gaan doen.. Dan is het meer mijn gevoel denk ik Lachen
Ik wil ook niet de sport zwart maken hoor! Ik open gewoon een topic voor een discussie Lachen Kon net zo goed over springen of dressuur gaan.
Was u er ook bij met jumping amsterdam? Want toen vond ik het erg niet heel leuk uitzien.

NOGMAALS DIT IS MIJN MENING.. IK WIL NIEMAND AANVALLEN DIE DEZE SPORT DOET!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 19:26

Nessah schreef:
Ja ik weet dat er ook polo is.. en dat dat ook niet altijd "lief" er aan toe gaat.. Maar ik had daar al eens een topic over gelezen vandaar dat ik het nu puur heb over Horse Ball.
@peehtje: ik zeg ook niet zo zeer dat het zielig is, maar ik vind het gewoon geen leuke sport. Ik vind het niet leuk om te zien en heb geen 1 paard ontspannen zien lopen. Ik heb ook nergens gezegd dat het zadel verschuift.. Ik heb gezegd dat je de rug mee scheef trekt ( dit gebeurd ook bij het opstijgen). En ik maak me nergens druk om hoor.. Ik vraag om iedereen zijn mening. Graag met wat minder uitroeptekens reageren, want dit komt niet zo aardig over Lachen

Knipoog

TessT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:31

Nessah schreef:
Bedankt voor het reageren Lachen Vind ik erg leuk.
Ik heb meerdere malen gezegd dat ik niet vind dat ze zielig zijn.. Maar het is gewoon niet mijn ding zeg maar.
Mijn 1e indruk was, dat het nooit goed voor de rug kon zijn. Maar als u aangeeft dat u nog nooit paarden met klachten hebt gehad zal dat wel mee vallen.
Alsnog is dit niet een sport die ik zou gaan doen.. Dan is het meer mijn gevoel denk ik Lachen
Ik wil ook niet de sport zwart maken hoor! Ik open gewoon een topic voor een discussie Lachen Kon net zo goed over springen of dressuur gaan.
Was u er ook bij met jumping amsterdam? Want toen vond ik het erg niet heel leuk uitzien.

NOGMAALS DIT IS MIJN MENING.. IK WIL NIEMAND AANVALLEN DIE DEZE SPORT DOET!

We waren op Jumping Amsterdam , en Agnes sprak door een microfoon de meeste informatie die hier is neergezet is toen ook verteld bij de demo zelf.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 19:44

Oke.. naja alsnog is dit gewoon mijn mening, meer niet Lachen
Heel veel mensen klapte ook enzo en vonden het super. Ik niet.
Maar das alleen maar mooi dat meningen verschillen, anders was het een heel saai wereldje.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:46

Hee, een bericht van Agnes, leuk Lachen

Nessah, de reden van de verklaring over negatieve reacties is omdat je in je beginpost horseball *naar mijn mening* nagatief afzette.
Maar zogezegd is dat jou mening Lachen

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:04

@Nessah : Ik zei tog dat het niet zielig is
niet willen geloven maar ja ieder zijn eigen keus
als jij met je paard elke dag het zelfde doet is dat zeker niet goed voor je paard lichamelijk en geestelijk
afentoe race ik er op los en rij ik niet sirieus maar andere dagen wel weer
zo houd mijn paard er temiste lol in

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 20:13

ehm...
ik zeg meerdere malen dat ik het niet zielig vindt. Maar dat ik het gewoon niet mijn ding vindt. Dat kan toch?
In mijn beginpost beschreef ik hoe ik het vond om de 1e keer Horse Ball in het echt te zien. Zo is het op mij over gekomen.. Inderdaad negatief, maar ik heb niet gezegd dat ik het zielig vind.
Het zag er naar mijn mening uit dat die paarden er van in de war raakten.. Nou, het blijkt dat dit niet het geval is.. Maar zo kwam het op mij over.. kan toch??

Wie zegt dat ik mijn paard elke dag hetzelfde laat doen.. Ik snap je vergelijking niet met mij.. Want mijn 4 jarige merrie doet elke dag weer wat anders..

Ik zeg niet dat Horse Ball slecht is, ik geef alleen mijn mening dat het niet mijn ding is..
Als ik het geen leuke sport vindt.. En ik zeg dat.. Hoezo zet ik het dan negatief neer?? Ik zeg mijn "argumenten" waarom ik het niet leuk vindt.. En zojuist heeft Agnes die argumenten weerlegd.. Dat is toch een discussie?
Ik snap jullie niet helemaal.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 20:14

peehtje schreef:
@Nessah : Ik zei tog dat het niet zielig is
niet willen geloven maar ja ieder zijn eigen keus
als jij met je paard elke dag het zelfde doet is dat zeker niet goed voor je paard lichamelijk en geestelijk
afentoe race ik er op los en rij ik niet sirieus maar andere dagen wel weer
zo houd mijn paard er temiste lol in

ehmm die quote van daarboven zijn mijn woorden die ik tegen jou zeg.. dus ff goed lezen Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:43

Zolang je het niet dagelijks doet, denk ik dat paarden het best leuk vinden. Het is toch veel boeiender dan een dressuur proef voor ze? Ik denk dat er ook zeker paarden zijn die meedenken en de bedoeling heel erg goed weten. Wanneer een paard het niet leuk vind zou het zich wel uiten in bokken etc? Maar als je kijkt naar springen worden paarden ook veel belast...Dressuur op hoger niveau idem.

Mij lijkt het best leuk om een keer te doen, maar ik vrees dat mijn paardenbeest niet mee kan komen in zijn grote lijf Vork . En dat hij het crossen het leukst vind Vingers aflikken .

edit: hier op bokt is ook een meisje met een fjord die deze sport doet.....

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:51

ja dat klopt. Dat is x_Anne als ik het goed heb Knipoog
Zoek het ff op !

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:52

Heb ff gezocht, het is _xAnne Lachen

Heb nog wel meerdere namen:
TessT
PollyB
Dineke
Urose (ik Tong uitsteken)
anna_flame
Daentje (horseballcoach)
Nadiee

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:00

Nessah schreef:
Ik zeg niet dat Horse Ball slecht is, ik geef alleen mijn mening dat het niet mijn ding is..
Als ik het geen leuke sport vindt.. En ik zeg dat.. Hoezo zet ik het dan negatief neer?? Ik zeg mijn "argumenten" waarom ik het niet leuk vindt.. En zojuist heeft Agnes die argumenten weerlegd.. Dat is toch een discussie?
Ik snap jullie niet helemaal.

Ehhm...

Nessah schreef:
Hallo allemaal,
Er is een vrij "nieuwe" paardensport gekomen.. Horse Ball.. Je weet wel, je hebt een 2 teams.. 1 bal met allemaal handvatten en dan moeten ze die bal van elkaar afpakken en weet ik veel wat.

Ik heb op Jumping Amsterdam een partijtje horse ball gezien.. En (sorry, wil niemand beledigen maar heb geen andere woorden ervoor) ik vind het een vreselijke sport.. Getverderrie!

Je uitgangspunt is nou niet echt positief te noemen. Knipoog

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:03

Urose schreef:
Heb ff gezocht, het is _xAnne Lachen

Heb nog wel meerdere namen:
TessT
PollyB
Dineke
Urose (ik Tong uitsteken)
anna_flame
Daentje (horseballcoach)
Nadiee

Doe eens aardig en zet mijn naam er ook bij wil je Haha! Clown

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:28

Doe jij het ook? Oooooh ik dacht dat je er mee wou beginnen Haha! Haha!
Kan het ook niet allemaal bijhouden Schijnheilig

Citaat:
TessT
PollyB
Dineke
Urose
anna_flame
Daentje (horseballcoach)
Nadiee
Myrtje_

ktje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:30

Ik kende het nog niet maar vind het er ook niet echt gezellig uitzien...

_xAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:28

Ik horseball zelf ook, zelf vind ik het een erg leuke sport. Het ziet er soms ruig uit maar er zijn veel strikte regels om ruiter en paard te beschermen. Met dit spel rij ik vaak zonder handen, de teugels heb je soms wel nodig maar ik probeer zoveel mogelijk met mijn zit te rijden.

Hieronder vind je een kort filmpje die ik gemaakt heb in spanje om een beetje te laten zien hoe horseball gaat:
http://www.youtube.com/watch?v=jUMWFOVTXpQ

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:43

bijoekimmie schreef:
Het lijkt mij wel leuk om te doen. Haha! Haha!
Ik denk dat de pony's die dit doen het ook wel leuk vinden een beetje spelen.
Het maakt het in ieder geval wel afwisselend.

helemaal mee eens! Knipoog

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:04

Kan ik niet een keertje meedoen, lijkt me eigenlijk wel gaaf hahaha

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:07

2 jaar geleden beoefende ze deze sport in mijn manege al . Ik vind het niet echt een amusante sport om naar te kijken, een beetje té ruw!

JoycCe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:10

Ik vind het eigenlijk best wel zielig voor de paarden ! Verdrietig

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:13

Bij mij op de manege doen ze het ook 2x per week, ik vind het er erg leuk uitzien, heb er ook niets op tegen. Ik zou het zelf alleen niet zo snel doen Knipoog