Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

12rebel schreef:ligt eraan of het warmbloed of een koudbloed is. Een warmbloed moet je echt instappen en losrijden en een koudbloed heeft vaak genoeg aan 1 rondje stappen en dan kan je al aan het werk gaan.
Ik heb nooit geweten dat de spieren van een koudbloed nou echt zo anders zijn dan die van een warmbloed.
Dieseltje
Alleen ben ik verslaafd aan galop, en lease ik een redelijk oud ponytje, dus das niet zo handig
naja doeii! Lidewei.
weet zelf dat warmingup en coolingdown altijd belangrijk is met sporten.. en vind het zelf ook lekker om niet opeens boem klaar te zijn. tussen trainen door doe ik ook nog veel stukjes even ''rust' langere teugel, even stappen, halsstrekken lekker ontspannen (of eerder eventueel opgebouwde spanning afvloeien) .. en afbouwen is voor mij draven ook nog lange teugel contact met tempowisselingen en dan met stappen gaat de teugel ook helemaal los hoor.
beetje raar omdat ze echt wel lekker door dr lijf loopt, maar goed, komt vanzelf wel.