Zelfverzekerd = Beter rijden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 06:04

Wijs gesproken. Apart hè, dat zelfverzekerdheid zoveel uit kan maken...

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:00

Moonlightje schreef:
Sisco4life schreef:
Ben het er helemaal mee eens.
Heb zelf ook een paard waar eigelijk niks mee te beginnen is ( iemand anders tekst ) en die gevaarlijk is enz.

Heb er heel veel vertrouwen in en ga hem hoger in de dressuur laten lopen ( ooit hoop ik ) Terwijl de rest allemaal zegt dat dat onmogelijk is Boos! ...Ben de enige die erin geloofd en dat maakt me onzeker, zeker op wedstrijden want dan wordt er al genoeg naar je gekeken

Je bent niet de enigste, ik rij met een fjord en reken maar dat je word aangekeken dan......
En het ergste vind ik altijd, dat gesmoes oww die rijd met een fjord haha die haalt het nooit, ik heb een duur paard enzo



Triest is dat he ?

Nou ik kijk altijd van : Whoow *kwijl* een fjord. Daar kijk je gewoon niet omheen Knipoog

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:26

Weet je wat ik triest vind. Dat mensen met een fjord geen kans onbenut laten om te vermelden dat ze gediscrimineerd worden.

Dit topic gaat over of je beter gaat rijden als je meer zelfvertrouwen hebt. In mijn ogen heeft dat niets te maken met het ras wat je rijd.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:15

Zeker weten! Het is bij mij zelfs zo ver gekomen dat ik helemaal gestopt ben met rijden, niks lukte meer , steeds onzekerder, paard maakte daar gebruik van etc. Terwijl ik ook wel eens een "schijt-aan" bui heb gehad (vooral met het vorige paard) en dan ging het ineens een stuk beter. Als iemand mij nou kan vertellen hoe ik kan regelen dan ik altijd schijt heb aan alle toeschouwers hoor ik het graag Haha!

HappyH

Berichten: 328
Geregistreerd: 06-08-05

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:25

Ik denk dat als je zekerder van je zaak bent , dat je zult meer kunt/durft te ontspannen. En dat merkt een paard direct. Bij mij werkt het al averechts al ik zelf te graag wil presteren. Dan bouw ik spanning op en wil het niet meer zo lekker. Doe ik weer een stapje terug lukt het wel weer. Heb ik een rotbui dan stap ik al niet eens op.

Aan de andere kant denk ik dat te veel zelfvertouwen ook niet goed is, je overschreeuwt jezelf en je hulpen dan waarschijnlijk, waardoor het resultaat zal tegenvallen.

Anoniem

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 00:33

Je kunt jezelf idd ook overschatten, dat is zeer zeker niet goed, dan ga je domme fouten maken. Maar realistisch zijn over je eigen kunnen, en daarbij zeker van jezelf... dat is een hele opgave.

Anoniem

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 00:38

Ik denk dat een gezonde portie zelfvertrouwen zeker wel een positieve invloed op je rijden heeft, ja. Als je een heel negatief zelfbeeld hebt zal je jezelf natuurlijk constant afvragen 'doe ik dit wel goed, doe ik dat wel goed? kan ik dit wel, doe ik het niet verkeerd?' (Of nog erger, er al vanuit gaan dat je vanalles verkeerd doet). Daardoor kan je je natuurlijk niet lekker ontspannen, en als je zelf niet ontspannen bent kan je niet fijn paardrijden (en zal je paard bovendien ook nooit kunnen ontspannen).
Als je gewoon vertrouwen hebt in jezelf, en niet bij iedere pas twijfelt, dan kan je al veel fijner rijden natuurlijk. Je ontspant je meer en doet daardoor gewoon meer dingen goed, alles zal wel meer 'vanzelf' en soepeler gaan als je niet steeds hoeft te twijfelen.

En natuurlijk, jezelf overschatten is dan net weer wat teveel van het goede Haha! Maar dat spreekt wel voor zich denk ik.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 18:18

nou mijn zelfvertrouwen was dusopgekrikt, hij liep erg lekker ik ben dus weer gestart. Hij liep mega goed in de inrijbak, dus ik had zo iets van dat gaat wel goed komen Haha! . Vol zelfvertrouwen richting de bak gereden. Ik kom de wedstrijd bak in en meneer zet weer volledig de bak op stelten Boos! . Hup daar vloog mijn zelfvertrouwen en die maakte plaats voor: Oh jee dit gaat niet goedkomen Verdrietig . Achtelijke drama Queen die hij is Bloos . Ik heb het lief geprobeerd, ik ben kwaad geworden, alles. Maar het mocht helaas niet baten en ik kreeg hem niet fatsoenlijk zonder gestaak rond...resulteerde in 152 en 157 Ziek . Laagste score ever. Daaaaag Doei, doei zelfvertrouwen...

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:49

wanneer je onzeker op een paard zit, draag je een bepaalde spanning met je mee.
deze spanning vormt ongewilde spierspanningen in je lichaam of een verkeerd reactie vermogen. hierdoor geef je dus de verkeerde signalen door aan het paard en kun je hem niet optimaal aanvoelen en begeleiden.

daarnaast wanneer je onzeker bent ben je vaak meer met jezelf bezig dan met het rijden.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:06

Als je hoog in de paardensport wil komen moet je zeker zelfverzekerd zijn! daar heb je veel meer voordeel mee dan dat iedereen je maar de moed in moet praten!
Overigens moet je ook weer niet té zelfverzekerd worden, dat je er al niet vanuit gaat dat je wint, dat je niet meer voor dingen gaat openstaan omdat je gewoon té zelfverzekerd bent.

Zelf zou ik ervoor gaan dat je beter rijd als je zelfverzekerd bent, de meeste mensen zitten dan ook mooier.
Met zo'n houding van hier-kom-ik-en-ik-ga-jullie-is-een-poepie-laten-ruiken ( Clown )
dat soort ruiters zie ik veel liever! Lachen

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:10

casperrr schreef:
Zelf zou ik ervoor gaan dat je beter rijd als je zelfverzekerd bent, de meeste mensen zitten dan ook mooier.
Met zo'n houding van hier-kom-ik-en-ik-ga-jullie-is-een-poepie-laten-ruiken ( Clown )
dat soort ruiters zie ik veel liever! Lachen


Ik denk dat de niet zo zelfverzekerde ruiters zelf ook liever zouden willen dat ze wat zelfverzekerder waren Haha!

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:17

lindsey schreef:
casperrr schreef:
Zelf zou ik ervoor gaan dat je beter rijd als je zelfverzekerd bent, de meeste mensen zitten dan ook mooier.
Met zo'n houding van hier-kom-ik-en-ik-ga-jullie-is-een-poepie-laten-ruiken ( Clown )
dat soort ruiters zie ik veel liever! Lachen


Ik denk dat de niet zo zelfverzekerde ruiters zelf ook liever zouden willen dat ze wat zelfverzekerder waren Haha!

Daar moeten ze dan maar wat aan doen Haha!
Trek je stoute schoenen aan, en trek is een gezicht van ik-ben-zeer-verwaand.
Doe ik ook wel eens hoor Bloos (vooral als er van die mensen rondrijden waar ik me naaieloos aan kan ergeren, dan kijk ik echt zwaar verwaand en ga ik zitten van ik-ben-de-beste. Misschien ben ik dan wel vet slecht, en kom ik heel erg arrogant over, maar ik vind het fijner rijden dan iedere keer denken van 'ow die is goed zeg daar kan ik nooit van winnen'. Als ik zie dat iemand vet goed is of waar het paard mooi bij loopt wordt ik juist nog meer gemotiveerd om goed te rijden!)

Anoniem

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:56

Ik heb het ook Ja
Ik heb een tinkertje ingereden, eentje met véél vacht en véél buik Haha!
Als je dan op onze stal (dressuurstal) komt lessen keken ze je vreemd aan Clown
Eerste paar lessen ging het vrij slecht, na een tijdje kreeg ik complimentjes dat het een leuk ding was, toen liep hij ook als een trein!

B_Sweet
Berichten: 619
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Jelsum(Leeuwarden)

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:26

Ja dan breng je dat aan je hele houding en rijden over op het paard dus dan zal het zeker beter gaan ! Knipoog

Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: België

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:29

Ik ben een tijdje heeel onzeker van mijn eigen geweest !
Ik durfde gewoon niks anders te doen omdat ik bang was op een verkeerde reactie . Echt niet leuk rijden zo !

Nu ben ik terug zelfverzekerd en ik kan echt geweldig genieten van het rijden .
Je voelt je zelf ook veel meer verbonden met het paard en je durft ook echt te rijden !

passieX
Berichten: 1346
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Nederland

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:51

HappyH schreef:
Ik denk dat als je zekerder van je zaak bent , dat je zult meer kunt/durft te ontspannen. En dat merkt een paard direct. Bij mij werkt het al averechts al ik zelf te graag wil presteren. Dan bouw ik spanning op en wil het niet meer zo lekker. Doe ik weer een stapje terug lukt het wel weer. Heb ik een rotbui dan stap ik al niet eens op.

Aan de andere kant denk ik dat te veel zelfvertouwen ook niet goed is, je overschreeuwt jezelf en je hulpen dan waarschijnlijk, waardoor het resultaat zal tegenvallen.


ben ik het wel mee eens. ik zit nou ook in een dip pony blesure etc. is lui op de hulpen geworden doe ik wat fout? etc. m'n pony zit ook in een dip dus schiet niet echt lekker op bij ons! Clown

delete

Berichten: 607
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:15

Ik heb het ook hoor, als bijv. veel mensen naar mij kijken, rij ik een stuk minder lekker. Gewoon uit onzekerheid. Ben ik alleen, gaat het super! Maarja, questie van wennen, want op wedstrijden is dit ook het geval. Toch is het zo Ja

hazelnootje
Berichten: 118
Geregistreerd: 11-12-06

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:10

Je rijd niet per see beter. Maar als jij onzeker bent, voelt je paard dat en wordt je paard ook onzeker. Ben jij zeker, voelt je paard dat ook en zal je paard ook zeker zijn.

Ik heb dit zelf ook meegemaakt. Ik rijd een paard waar je echt mee overweg moet kunnen. Ik zat dus ook in een dipje en had heel weinig zelfvertrouwen. Mijn paard schoot elke keer in de stres en gooide mij eraf, waardoor ik dus nog onzekerder werd. Gelukkig kreeg ik na een tijdje les van een vrouw die gewoon super goed les kon geven. Dat gaf mij vertrouwen en ik heb er in de volgende jaren nog maar twee keer naast me paard gelegen Bloos.

revanche_04
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlissingen

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:51

tuurlijk Haha!
dat is toch met alles zo?

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:52

Het kan wel, maar het is zeker niet altijd zo..
Sommigen worden er juist arrogant van en rijden een stuk slechter..

Anoniem

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 07:05

Arrogantie is ook: je willen bewijzen, beter willen zijn dan een ander. Imo een gebrek aan zelfvertrouwen, iemand die zelfverzekerd is, heeft dat niet nodig. Arrogante mensen zijn zo onzeker als het maar kan, geloof mij... daarom doen ze ook zo.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:51

Helemaal mee eens. wanneer je zelfverzekerd bent, wanneer je niet telkens twijfeld aan je rijkunsten zit je beter op je paard (natuurlijk moet je ook wel goed zat rijden, en niet arrogant zijn).

Milaa

Berichten: 106
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Amsterdám .

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:09

Zeker, je paard voelt dat.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Zelfverzekerd = Beter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:04

Citaat:
Arrogantie is ook: je willen bewijzen, beter willen zijn dan een ander


Dit werkt ook weer averechts, dat zie ik wel bij mensen op stal Haha! hihi. Maar het gaat al weer wat beter, van de week heb ik voor de eerste keer dat ik dit paard heb, de slof erbij gepakt. Puur omdat meneer een wandelende tijdbom was en serieus lomp / link uit zijn dak kan gaan. Mocht het nodig zijn dan heb ik een noodrem. Hierdoor voelde ik me save en liep hij als een trein en de slof heeft het gehele uur zo los gehangen als het maar kon Clown.