heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 18:42

zie je wel... tog mensen die r hetzelfde over denken Haha!

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:43

hahaha alane whahaha ben het met je eensss!!!
ik weet nie of het met colette zo is maar meestal
is dat anti setjes een vorm van jarloesie bij de meeste
NOGMAALS weet niet of het bij colette is maar meestal is het toch
echt jarloersie
een cap en bodyprotector? vind ik niet erg hoor
ik rij er zelf nie mee...
maar ik heb niets tegen mensen die het wel doen
die zijn slimmer als mensen die het niet doen hoor.......

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 18:45

ik ben niet jaloers op de 'setjes'";s soms is het ook moi en je koopt DUH natuurlik een kleur die bij je paard past... maar je kunt het ook overdrijven......

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:47

ik heb elk jaar een ander kleur setje
en ik schaam me er niet voor
ik geloof dat ik het zelf moet betalen...
en als ik rij heb ik geen spandoek met
KIJK ALLEMAAL NAAR MIJN SETJE
misschien kopen die mensen wel geen setje om
te showen
maar juist omdat ze het zelf leuk vinden...??? ook wel is aangedacht?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 18:52

jaa dat zeg ik toch dat snap ik wel... maar sommigen gaan hier volgens mij... te ver in

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:54

colette_007 schreef:
Ik vond het toch eens tijd om hier maar een topic over te starten, omdat ik me soms mateloos erger...
Het lijkt wel of het tegenwoordig:
- alleen nog maar om setjes (bandages dekjes etc) draait...
- mensen zolang er maar anky of pessoa op staat het kopen...
- ze er al mogelijk tuig aan hangen om hun paard beter te laten 'luisteren' terwijl ze vaak gewoon met een trensje en een simpel hoofdstel, consequent zijn, eerlijk tegen je paard een heel eind komt...
- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...
- je paard kan toch handig een paar dagen alleen in zijn stal staan (dus gewoon 24 uur tussen die 4 muren)
- alles ligt aan je paard of aan de mede ruiter in de bak :S
- een paard ziet als ie al buiten zijn stal komt alleen nog maar de witte hekjes/bak dus...
- men durft vaak niet meer alleen/uberhaubt naar buiten laat staan een flink stuk galoperen...

kortom ik denk dat de mensen veel te ver van hun paard afstaan tegenwoordig... Op concours hangen (wat betreft springen) er wel 3 teugels aan, in een B/L parcoursje.. men rijd met 4 verschillende bitten en heeft 30 verschillende 'setjes'... Binden maar bandages om, terwijl ze eigenlijk nooit hebben nagedacht over de gevolgen wat betreft doorbloeding en efficientie van de bandages...
bij de dressuur rijden ze tijdens het inrijden met witte bandages, terwijl ze die in de ring gewoon af moeten doen... extra was Tong uitsteken Clown ... peesjes zijn veel efficienter... gaan bij de dressuur met springschoenen inrijden... moeten ook af... Vervolgens hebben ze vaak ook nog comentaar op iedereen als je B rijdt en zijzelf Z, dan ben je toch duidelijk 'minderwaardig' ... En rijden een B proef, met zweep & sporen...
Als ze op een vreemd paard stappen pakken ze zich helemaal in met bodyprotectors grootste cappen etc... Zo lijk je net een mummie (niet het beeld, maar dit rijd toch niet lekker je bent helemaal niet meer stabiel..)
rijden met enorm lange beugels, als een paard iets doet kunnen ze helemaal niks en liggen ze er meteen langs... terwijl ze comentaar hebben op iedereen met een 'spring' beugel..

nja ik heb me tot nu toe maar even ingehouden.. ben benieuwd wat jullie ervan vinden....

Ietjes laat maar...

AMEN!!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 18:57

waarom zegt men dat altijd :S ik zeg tog wat ik er van vind en vraag om jullie mening dus mailtjes van amen etc slan nergens op :S

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:58

Ik vind dit een beetje overdreven sorry

groetjes

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:58

colette_007 schreef:
waarom zegt men dat altijd :S ik zeg tog wat ik er van vind en vraag om jullie mening dus mailtjes van amen etc slan nergens op :S

zoooo jij heb echt comentaar op iedereeen meisssiej......
misschien moet je eerst is aan jezelf gaan werke voor je de wereld gaat verbetere

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 19:00

ehm dat is tog so :S ik vraag naar een mening en iets van amen is geen mening :S

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:02

colette_007 schreef:
ehm dat is tog so :S ik vraag naar een mening en iets van amen is geen mening :S

Amen zegt toch genoeg?
:S
Sorry ik ben het eens met jou.
Ik dacht dat dat al duidelijk was...

lalunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:05

ik vind dit wel een beetje overdreven hoor
ik rijd in setje om dat ik dat leuk vind en niet om te showen !

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:06

Meid, wat kan jij verschrikkelijk overdrijven Knipoog

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:07

Ik ben het er wel mee eens dat het niet ten koste van eht paard moet gaan. Maar als je genoeg geld hebt en je bent een '''sejtes''freak weet ik ook niet wat er mis mee is. Dat moet iedereen maar zelf weten. Ik zelf heb het in elk geval niet maar dat is eigen keus. En dat je in de les niet meer leert zitten is in de meeste gevallen wel zo. Daar moetje gaan zitten en gaat het erom wie het eerst in galop durft. Nu rijd ik ergens anders en daar leer ik maar weer eens opnieuw zitten, dan merk je hoe moeilijk dat is maar later wordt alles ineens makkelijker. Het vierkant stilstaan enzo, als je niet goed kan zitten en je paard niet kan rechtrichten gaat het nooit recht, maar als je paard rechtgericht is gaat het meestal gelijk goed ! toch:D Zolang het paard er geen last van heeft, er leuk uitzien is altijd leuk vind ik tenminste wel!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:09

Enneuh... niet om het een of ander, maar in je profiel zie ik bij bepaalde foto's ook hulpteugels, sporen, zweep, en soms zelfs andere bitten dan een simpel trensje! Bloos!
Dat je zulke foto's in het openbaar durft te vertonen zeg..

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:14

hgahhahaha ik heb ook gekeken net hahahahhaha
ik vind je ook wel kort zitten!!!!
hahahahahahaha wat een komisch topic dit hihihihi

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:15

Dat is inderdaad ook zo, veel commentaar op zwepen sporen hulpteugels enzo voort, maar zefl heb je het ook. En dat B ruiters niet met sporen mogen rijden vind ik ook onzin zelf doe ik het ook en ben nog niet eens gestart schandalig of niet? Ik weet wel hoe ik ze moet gebruiken, het paard is nogal sloom maar het doel voor mij is om het met zo min mogelijk hulpen voor mekaar te krijgen dus geen sporen er in porren enzo. en dat kan echt geen kwaad volgens mij!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:17

maymindy schreef:
ik vind dit wel een beetje overdreven hoor
ik rijd in setje om dat ik dat leuk vind en niet om te showen !

Ja idd. Als je leuke kleren koopt koop je die toch ook niet alleen om te showen. Rolleyes

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:17

Natasja91 schreef:
Enneuh... niet om het een of ander, maar in je profiel zie ik bij bepaalde foto's ook hulpteugels, sporen, zweep, en soms zelfs andere bitten dan een simpel trensje! Bloos!
Dat je zulke foto's in het openbaar durft te vertonen zeg..

Dat zag ik dus ook al, als je zo een sterke mening hebt over bepaalde dingen moet je misschien eerst bij jezelf beginnen.
"Dus gooi al die spullen in de prullebak dan kan jou paard ook weer paard zijn".

(en dingen als een bodyprotector en een cap zijn gemaakt voor je eigen veiligheid.)

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:18

Lieve mens die dit allemaal schreef. Hoe rij jij?
free like a bird?!
teneerste, ik rij ALTIJD met zweep op mn pony, ik heb geen zin om alle hoeken van de bak te zien omdat zij geen zin heeft om te luisteren.
dan wil ik even opmerken dat je bij mij persoonlijk, vreselijk uit de hoogte overkomt, als mensen graag 30 setjes kopen.. LAAT ZE LEKKER, jij hoeft ze niet te betalen, niet te gebruiken, niet te wassen.

4 hulpteugels tegelijk, laatmij eens zien hoe je ze vastzet, ik weet niet eens hoe je een zon ding aan je peerd bevestigd.. Kan ze niet uit elkaar houden, en snap van geen van die dingen het doel.. Heb het idee dat je denkt dat de heule wereld op zn kop ligt.
Als iemand graag wil inrijden met alles dropen draan.. dan laat je ze toch lekker denk.Of loop naar ze toe en lucht je hart Clown
Wat meopvalt. rijden met zweep en sporen, wat doe jij dan zelf op dat peerd?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:19

eventjes wat dingetjes eruit geplukt..:

colette_007 schreef:
- alleen nog maar om setjes (bandages dekjes etc) draait...
- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...
- bij de dressuur rijden ze tijdens het inrijden met witte bandages, terwijl ze die in de ring gewoon af moeten doen... extra was Tong uitsteken Clown ... peesjes zijn veel efficienter...
- En rijden een B proef, met zweep & sporen...
- Als ze op een vreemd paard stappen pakken ze zich helemaal in met bodyprotectors grootste cappen etc... Zo lijk je net een mummie (niet het beeld, maar dit rijd toch niet lekker je bent helemaal niet meer stabiel..)

- wat is er erg aan setjes, dat mogen mensen toch zelf weten?
- slof is erger dan een thiedeman, wees blij dat áls er dan zonodig met hulpteugel gereden moet worden, het een lichte hulp is.
- constant met peesjes rijden bevorderd ook de sterkte van de pezen niet, dus waarom zou je geen bandages doen? is toch mooi? zeker voor de ''jongere'' kinderen, of voor je eerste wedstrijd, wees blij dat mensen er plezier in hebben.
- waarom niet, dat je ze bij/om hebt zegt niets over dat je ze gebruikt..
- wees blij dat mensen de moeite nemen voor een bodyprotector en caps.. beter goed beschermd dan niet beschermd...

eerlijk gezegd zie ik niet wat jouw probleem is. dat andere mensen dat doen.. laat ze dat lekker zelf weten. doe jij het op jouw manier, everybody happy Vork

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:20

het is opeens wel HEEEEL stil aan de overkant.... hahaha

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:26

Ik rij in set omdat ik het mooi vind, ik kan bandageren, dus geen probleem.
Ik rij wel eens met slof, als HULPteugel. Met Natas niet, want dat heeft ze niet nodig, maar een ander paard dat ik rij wel. Ik gebruik het goed, dus?
Ben je vaak bij een B parcours springen wezen kijken?
De meesten rijden op een trens, met martingaal+voortuig. en?

Dressuur inrijden met bandages, so? als ze dat willen moeten ze het vooral doen, dat is toch hetzelfde als inrijden met peesjes? of met witte peesjes?
Weet jij wat het nut is van springschoenen? dat de paarden met hun achterhoeven het ijzer niet van de voorhoeven trappen. Dus, dat is ook van toepassing bij de dressuur.

Zweep met sporen? niets mis mee, in duitsland mag je ook in de grand prix met zweep rijden, en hebben ze er wielsporen aan.
Zweep hoef je niet altijd te gebruiken, sporen idem.

Bodyprotector is veiligheid, ik vind het top als iemand die aan heeft!

zo Lachen

Marnies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:31

Ik ben het er helemaal mee eens.
Ik zie die dingen ook altijd gebeuren. Zelf rijd ik L2, en als jij zelf niet op let wordt je voor de sokken gereden.
Bandages zijn super slecht voor je paard, zelf heb ik pees beschermers om (alleen nu omdat tie geschoren is).
Verder vind ik ook dat de meeste paarden veel te lang op stal staan en dan of 20 minuutjes worden buiten gezet, of er keihard mee gedresuurd wordt.
Maak is een lekker buitenritje.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:32

Beetje overdreven, snap de titel ook niet.

Maar ik ben wel tegen hulpmiddelen. Ik rijd alleen met zweep (ook niet altijd) en bit, dat nog net wel. Maar ik snap niet waarom mensen andere hulpmiddelen kopen.. omdat ze het paard niet anders aankunnen? Sorry hoor, dan moet je léren rijden op dat paard. Een mens moet kunnen rijden, ook zonder hulpmiddelen.

En die verschillende setjes? Dat is toch gewoon leuk Clown Het is net als je verslaafd bent aan oorbellen kopen.. ook elke dag een ander setje in.

Je hebt wel een paar dingen genoemd die kloppen.. maar soms een beeeeetje te overdreven.

Maarja, dit is dan weer mijn mening Sigaar