Kan jij drijven??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Kan jij drijven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:05

HappyH schreef:
Wat ik jammer vind, is dat veel mensen misschien wel juist door het spoorgebruik de benen verkeerd gaan gebruiken. Ik zie het helaas vaak dat mensen iedere stap de sporen bewust of onbewust tegen het paard prikken.


Ik heb een keer sporen gebruikt bij het losrijden, omdat Paak niet zo voorwaarts was. De hele tijd hield ik mijn tenen naar binnen (normaal heb ik hier veel moeite mee end oe het vaak ook niet Bloos ), omdat ik bang was dat ik ze verkeerd zou gebruiken en was er extra alert op.

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Kan jij drijven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:06

SOET schreef:
Wel ik stond naast het paard (linker kant welliswaar)stak mijn linker been in de stijbeugel en hup ik zat. Geen schade voor het paard etc. ging mooi zacht gaan zitten enzo. dus opzicht niet zo erg maar ik vidn je moet het toch op de juiste manier doen toch? Ik heb het dus echt wel zo GELEERD echt schandalig.


zo stijg je toch gewoon normaal op Bloos ?
Hoe moet het dan?

SatisJ_
Berichten: 36
Geregistreerd: 14-11-06

Re: Kan jij drijven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:34

Het is ook slim om te vragen of je instructrice(bijvoorbeeld) eens te vragen of ze je paard wil longeren, met jou erop. Dat voelt inderdaad heel raar, de eerste keer dat ik er op stapte merkte ik ook dat ik veel ontspannender moet gaan zitten, en m'n benen nog stiller moet houden. Altijd handig dus, zo'n lesje!

SatisJ_
Berichten: 36
Geregistreerd: 14-11-06

Re: Kan jij drijven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:35

Normaal stap je aan de linkerkant van het paard op. Snap hem ook niet echt... Clown