Wel of geen les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bas83

Re: Wel of geen les

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:30

ik denk niet dat een diploma altijd veel wil zeggen. het kan zijn dat mensen zonder veel beter les geven, maar als ze een diploma hebben heb je een iets grotere zekerheid, maar of ze dan goed zijn weet je pas als je er gaat lessen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:29

Een diploma zegt niet altijd wat.. heb ook van instructeurs les gehad die niet eens een diploma hadden gewoon om mij te helpen zegma die vond ik vaak nog beter dan sommige met.. ((moet het vaak ook altijd via die regels wat ze geleerd hebben etc. Tong uitsteken dat doen mensen zonder neit vaak))

Sjef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:42

Diploma zegt toch niets!!
Dat is maar een papiertje, al zijn er een hoop mensen die waarde hechten aan dat papiertje en geen les willen hebben van een instructie zonder papieren.
Ook als iemand GP rijdt wil niet zeggen dat diegene goed les kan geven, zelfde verhaal eigenlijk.

Het gaat uiteindelijk om het overbrengen naar de leerling, met of zonder papier, als de leerling het maar snapt en er wat aan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:48

Dat is absoluut waar.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:54

ja tuurlijk kun je gewoon les geven. les geven is een vak apart! en ik ken genoeg mensen die orun hebben gedaan en zelf niet eens fanstoenlijk een paard in de bak rond kunnen sturen! dus als je het leuk vind, de leerling wat kan leren waarom niet?!

claudia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 09:27

Als diegene wel de ervaring heb met wedstrijden en de daarbij horende termen hoeft dat geen verkeerde te zijn , maar als ik 1st les heb van diegene en ik ga bij iemand anders lessen en ik weet niet wat mij over komt dat is iets anders maar dus ik sluit me aan bij beter iemand zonder papieren wat werkt dan er een met wat gewoon niet gaat

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:46

Het maakt mij niet uit of iemand een diploma heeft maar ik wil wel iemand die gewoon les kan geven dat je niet iedere les hetzelfde moet doen!
Dat had ik namelijk vroeger wel!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:06

als je het goed kan...be my gast!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:18

Mij zou het niets uitmaken: een instructreur met of zonder papieren. Het belangrijkste is dat iemand genoeg ervaring heeft en weet wat hij doet. Dan maakt zo'n papiertje toch niet zoveel uit!

LindY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:48

nienke_92 schreef:
Mij zou het niets uitmaken: een instructreur met of zonder papieren. Het belangrijkste is dat iemand genoeg ervaring heeft en weet wat hij doet. Dan maakt zo'n papiertje toch niet zoveel uit!

mee eens. als je er maar van leert

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:21

Ik denk dat ik het niet erg zou vinden, er zijn zat goeies zonder papiertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:30

Een diploma zegt niet zoveel, verzekeringen is wel iets om in de gaten te houden. Ik heb overigens gewoon een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering kunnen afsluiten ondanks dat ik niet gediplomeerd ben. Daarom heb ik de cursus maar gelaten voor wat ie was. Ik mag alleen niet onder KNHS vlag lesgeven aan clubs, maar ik heb toch alleen maar individuele klanten.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:39

Ik heb echt geen flauw idee of mijn instructrice papieren heeft en ik zou het van de voorgangers ook niet weten. Mijn ervaring is dat het geen enkele maatstaf voor kwaliteit geeft, dus mij maakt het ook weinig uit.
Voor de lesgever zelf lijkt het me prettig papieren te hebben omdat je juridisch wat sterker staat (lijkt me) maar om daar nou zo veel tijd en geld in te steken..

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:01

Ik heb liever een instructrice met papieren.
En dat betekend zeker niet dat ze beter zijn natuurlijk!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:14

Liever van iemand les die weet waarover ze praat en wat bereikt heeft, dan iemand die net om de hoek komt kijken met papieren.

Het is natuurlijk altijd een vergelijking van appels met peren Tong uitsteken Mijn instructrice geeft les op basis van jarenlange ervaringen en daar zijn haar prestatie`s ook naar (en die van haar leerlingen). Waarom zou ze met een orun papier beter zijn? Het papier alleen zegt niks over de kwaliteit van het lesgeven

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:28

Mij maakt het niets uit of hij/zij wel of geen papieren heeft.
mijn instructrice heeft toevallig wel papieren omdat ze ook les geeft aan de ponyclub.
maar idd, heb liever dat ik goed les krijg zo'n papiertje zegt me weinig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:13

Tja, ik ben toch altijd wel blij met een papiertje hoor... als ik in de les van het paard val, en ik breek wat, komt de verzekeringskwestie om de hoek kijken, een papiertje is dan toch wel handig.

megahelm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:08

zeker les !! en eigenlijk zo vaak mogelijk.. Ik wil verder komen in de dressuur en op een juiste manier. En dat kan alleen door middel van goeije instructie

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:13

megahelm schreef:
zeker les !! en eigenlijk zo vaak mogelijk.. Ik wil verder komen in de dressuur en op een juiste manier. En dat kan alleen door middel van goeije instructie

Jij hebt duidelijk het topic niet gelezen

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:52

Qimm schreef:
megahelm schreef:

Jij hebt duidelijk het topic niet gelezen

Inderdaad, lees voortaan eerst waar het over gaat voordat je iets post

Hipstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:17

Een goeie vriendin van mij , is nog maar 15.
Zei gaf mij prive les op haar eigen wedstrijd pony.
Zei gaf egt heel goed les, ze rijdt ook elk weekend wedstrijden en strenge prive lessen.
Dus ja ook zonder papiertje heb je goede! Haha!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:34

Hipstr schreef:
Een goeie vriendin van mij , is nog maar 15.
Zei gaf mij prive les op haar eigen wedstrijd pony.
Zei gaf egt heel goed les, ze rijdt ook elk weekend wedstrijden en strenge prive lessen.
Dus ja ook zonder papiertje heb je goede! Haha!

Ben ik mee eens, heb pricies het zelfde Haha!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 08:31

Moeilijk.

Ik denk dat ik eerder vertrouwen zou hebben in iemand met papiertje. Maar als iemand zonder zich eenmaal bewezen heeft is het ook goed.
Maar dan moet diegene wel op een betrekkelijk hoog niveau hebben gereden en ervaring hebben met paarden opleiden. Dat vind ik wel belangrijk. En goed met mensen om kunnen gaan, wel een beetje weten van verschillende lesmethoden.

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:16

Ik heb een aantal jaar lesgegeven zonder papieren. Aangezien ik in clubverband ook lesgaf, moest ik die papieren op een gegeven moment wel gaan halen want...jawel...de verzekering!
Nu ik dan daadwerkelijk in het bezit ben van die papieren, heb ik echt niet het idee dat ik beter of duidelijker ben gaan lesgeven, ik heb misschien wat meer achtergrond informatie, maar voor de ervaring hoef je zo'n cursus niet te doen.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:35

Ik ken iemand die alle Orun diploma's op zak heeft en een tijdje terug reed ik een paard voor iemand terwijl zij les aan het geven was. De termen trek hem er maar door, zijn kop moet naar beneden ( leerling al zagend door de baan) geef hem een schop ( paard stond stil, leerling nog steeds zagend) Oef daar zakte mijn broek echt van af.........Het valt mij wel op dat veel mensen heilig verklaard worden, ja maar ze heeft alle diploma's dan zal ze het toch wel weten, en ja hij loopt nu toch "aan de teugel"dus dan is het goed.
Dat er niets onderbouwd wordt uitgelegd schijnt niets uit te maken, tips om verder de week door te trainen worden er niet gegeven.
Mijn conclusie, ik heb liever les van iemand die uitlegt hoe en waarom een paard op een bepaalde manier reageert en je dan laat voelen hoe het aan hoort te voelen, dan van iemand die in de baan staat en zegt goed zo ,nu aangalopperen oh je zit verkeerd doe het maar overnieuw zonder uitleg wat er dat moment mis ging. Diploma of geen diploma, duidelijke uitleg en onderbouwing is imo het belangrijkste.