Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Exeption schreef:Even uit alle reacties: ik begrijp dat sommige het als een aanval voelen, sommige denken dat hun paard er geen moeite mee heeft, sommige vragen zich af wat het verschil is tussen een slanke man/vrouw van 1.95 (geloof me, die weegt niet meer dan 100) of een kleine man/vrouw met 20-30 kilo overgewicht.
Ik ben wel blij te lezen dat mensen bewust hierover nadenken en dat er ook zijn die gaan lijnen of een andere hobby zoeken.
Femkepullens schrijft dat zij met haar overgewicht prima kan rijden. Ik geloof dan ook dat er ook nog een wezenlijk verschil is tussen overgewicht, maar wel conditie en strak in je lijf, dan overgewicht en los in je lijf (als je begrijpt wat ik bedoel)
runningkawa schreef:Een vrouw van 90 kg is op bokt een dierenbeul.
Een vent van 195 lang, zal toch ook niet ver van dat gewicht af zitten.
Zullen we alle mannen maar voortaan van het paard weren?
Gelukkig ben ik zelf geen 90 kg en ook nog ver daar vandaan, maar ben voor mijn lengte ook net iets te zwaar en het valt niet altijd mee om er wat af te krijgen, dat geld voor iemand met een maatje meer ook.
En als ik dan slanke pennys zie trekken met sloffen, scherpe bitten omdat ze niet kunnen rijden.
Wat is dan het slechte?
runningkawa schreef:Alles gebeurd wel eens
Maar ik vraag me echt af hoe vaak mensen dat nu werkelijk zien?
Is het echt zo vaak om er zo'n ophef over te maken, of komt het eens een enkele keer voor?
Ik ken echt bijna geen mensen met echt overgewicht die paardrijden.
En al helemaal geen op een smal paardje.
Dus mijn vraag, hoe vaak zien jullie dat dan, bij verschillende mensen
superwoman schreef:Op maneges zie je dat wel eens... Maar ook eens iemand die interesse had voor het paard van 'n vriendin van mij. Ik was erbij toen degene kwam.
Aan de telefoon hed ze wel gevraagd of ze probelmen had met 'mollige' mensen op haar paard. Nou zij was zeker niet mollig! Ik vond het knap dat ze een rijbroek had gevonden (of speciaal laten maken misschien)
Ze was duidelijk 'gehandicapt' door haar gewicht.
ladyjoy schreef:knuffelpoesz schreef:ik ken meerdere "dikke" mensen, en ze weten dondersgoed wanneer ze te zwaar zijn voor op een arabiertje oid.
En wanneer ben je te zwaar voor een Arabier dan?
runningkawa schreef:Ik ben niet zo goed in tellen.
Maar dan zou een kwpn-er van 165, die zo ongeveer 600 kg weegt.
Een persoon van 120 kg kunnen dragen?
Of tel ik nu verkeerd?
knuffelpoesz schreef:ladyjoy schreef:En wanneer ben je te zwaar voor een Arabier dan?
dat moet je aanvoelen denk ik.
mijn moeder bijvoorbeeld, zou t nooit doen, die weet dat ze te zwaar is.
mijn eigenaar van em verzorgpaarden, denk rond de 80 kilo, erg lang, zou ook nooit op een arabier stappen.toch blijf ik erbij, de meeste (lang niet alle!!) weten zelf wanneer ze te zwaar zijn voor een wat ranker type paard.
voorderest vind ik wel dat ,stel je zit een persoon van meer dan 110 kilo op een rank type paard rijden, en je ziet dat het paard er moeite mee heeft dat je het dan , wel op een subtiele , manier kan vertellen dat het paard er moeite mee heeft.
veel mensen zien hunzelf alleen rijden, ofwel buiten ofwel in de binnebak dmv spiegels of ruiten.
en dan zien ze maar een momentopname.