maximaal ruitergewicht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara

Re: maximaal ruitergewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:26

Waar staat iets over een tinker? Koe
Ik ben overigens ook ab-so-luut niet dun.
Eerder dik Bloos
En misschien ook wel bijna te zwaar voor mijn paard.
Maar dat baseer ik NIET op of ze door de benen heenzakt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:32

Ik heb de tabel op www.buitenzinnig.nl gelezen en ben het hier absoluut mee eens!

En ik denk dat als hij door zn pootjes zakt je al te laat bent. Het lijkt me overigens ook helemaal niet prettig paardrijden met overgewicht.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:34

Charos schreef:
En ik denk dat als hij door zn pootjes zakt je al te laat bent.

Nagelbijten / Gniffelen
Dat bedoelde ik nu ook ja!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:36

Citaat:
Het lijkt me overigens ook helemaal niet prettig paardrijden met overgewicht.

zolang de mensen die het wel hebben, het maar wel prettig vinden rijden Knipoog

Ik vind dat je zeker een paard bij je bouw/gewicht moet zoeken. Maar er word ( vind ik) wel af en toe zwaar overdreven met wat een paard wel of niet kan/mag dragen. Ik denk dat het ook een kwestie van opbouwen is.
Een paard die gigantisch gebouwd is en de 1.85 haalt met een zwakke rug, waar een zwaar gebouwde ruiter 6 uur in de week op gaat zitten, zal eerder door zijn benen zakken dan een klein fijner gebouwd paard met een sterke rug. Of vinden jullie dat ik het nou helemaal fout heb?

Twinkle81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:39

KirstenG schreef:
Citaat:

Ik vind dat je zeker een paard bij je bouw/gewicht moet zoeken. Maar er word ( vind ik) wel af en toe zwaar overdreven met wat een paard wel of niet kan/mag dragen. Ik denk dat het ook een kwestie van opbouwen is.
Een paard die gigantisch gebouwd is en de 1.85 haalt met een zwakke rug, waar een zwaar gebouwde ruiter 6 uur in de week op gaat zitten, zal eerder door zijn benen zakken dan een klein fijner gebouwd paard met een sterke rug. Of vinden jullie dat ik het nou helemaal fout heb?

Hier kan ik me wel in vinden. Het ene paard is het andere niet. De ene mens kan toch ook meer tillen dan de ander zonder dat hij/zij groter is?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:39

Nee daar heb je gelijk in. Maar bij de tabel van buitenzinnig staat ook dat het gaat om een gezond paard.

Ik weeg nu door mijn zwangerschap 75 kg (en ongemerkt is er door minder bewegen ook veel vet bij gekomen) maar prettig voel ik me er niet bij.

griziyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 08:11

.
Laatst bijgewerkt door griziyr op 12-11-22 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt