*Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yabloko

Re: *Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:12

Oud filmpje. Wel naar om te zien hoe sommige paarden hun voorbenen naar buiten toe draaien, of heel wijd van achter lopen. De hoofdbeweging is overigens behorend bij de gang. Ik vind TWH's een erg mooi ras, flat-shod rijden ze volgens mij heerlijk. Vergeet niet dat er in elke tak van de paarden(sport) debielen rondlopen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:15

Paraat schreef:
Oud filmpje. . Vergeet niet dat er in elke tak van de paarden(sport) debielen rondlopen.

Daar heb je helemaal gelijk in!

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:23

krijg er tranen van in me ogen...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:47

Lepeltje21 schreef:

Misselijk Walgelijk zeg, is dat nog legaal ook??? Wat weet je dat trouwens goed, ik wist dat helemaal niet. Wat ontzettend zielig zeg..

hihi zo knap ben ik niet hoor, heb het filmpje gekeken en daar was gesproken tekst bij Haha!
daar komt mijn info vandaan haha

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:04

Brrr...akelig om te zien...

Vanuit de ijslanderwereld ben ik wel gewoon aan hulpmiddelen om meer knie actie te brengen in de tolt, zoals verzwaarde ijzers of springschoenen tijdens de training, maar nimmer dergelijke praktijken.

Zulke paarden zijn geen lang leven beschoren..
Ze brachten de achterhand ook niet goed onder, geen goed dragend vermogen.
Dit ras heeft, evenals de ijslander, de motor achterin zitten.
De achterhand komt eronder en de voorhand rijst op...
Op de filmpjes zie ik enkel paarden met een idioot hoge knie actie waar de achterhand en benen een beetje achteraan strompelen.....

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:30

Pam pam pam:

"In 2006, however, due to new techniques in both soring and detection, the USDA has begun a larger crackdown on soring within the TWH industry. A new device known as a sniffer (also used to detect the chemical presence of bombs in airport security) is now being employed where swabbed samples are taken from the horse and then "sniffed."

At the 2006 Tennessee Walking Horse Celebration [3], the dispute between trainers and USDA inspectors came to a head. The inspectors disqualified 6 of 10 horses from showing on the night of Friday, August 25. The trainers denied soring and challenged the monitoring methods. The result was that the celebration classes were canceled that evening and the following morning, Saturday, August 26. At that point, the monitors and trainers reached a temporary agreement, allowing the celebration to continue Saturday evening. Canceled classes were rescheduled. However, a more permanent agreement on monitoring methods still needs to be negotiated, and trainers and inspectors continue to meet.

Trainers have begun to ban against the practice, and many have joined the National Walking Horse Association (NWHA) or Friends of Sound Horses (FOSH). Both of these organizations promote the sound Tenneessee Walker."

Bron: Wiki.

Vera: misschien handig om te vermelden dat dit van 20 jr. terug is en de zaken inmiddels wat anders zijn? (voor we weer tien pagina's "ach wat zielig" verder zijn) Knipoog

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:37

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:17

zo zullen we het maar niet meer over LDR hebben Haha! Haha!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:26

Poeh, waar zijn mensen toch mee bezig denk ik zo...
Die stand van de benen met de kettingen en smeersels eraan lijken me toch niet zo diervriendelijk....
Wat die trut met dat zonnepetje daar ook durft beweren.... Huilen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:50

Wel zielig zeg.. Ach gut

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:13

echt zielig dat vind ik echt niet leuk voor die paarden (alle paarden hebben mooie gangen dan hoeven ze geen lood aan hun benen !!!)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:14

Esmeralda schreef:
Lepeltje21 schreef:

Misselijk Walgelijk zeg, is dat nog legaal ook??? Wat weet je dat trouwens goed, ik wist dat helemaal niet. Wat ontzettend zielig zeg..

hihi zo knap ben ik niet hoor, heb het filmpje gekeken en daar was gesproken tekst bij Haha!
daar komt mijn info vandaan haha

Hahaha, dan is dat het, ik had mijn geluid uit staan... Pling

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:30

Dahm... tsja.. leuk zoiets.

Denk dat ik mijn paard op deze manier de piaffe aan ga leren. Gestoord
Ja, en dan neem ik kettingen met stekels eraan. Als dit mag dan is dat van mij nog te lief genomen :S

Te triest voor woorden...Blij dat je ook weet dat heel veel paarden het beter hebben!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 19:31

Paraat schreef:
Vera: misschien handig om te vermelden dat dit van 20 jr. terug is en de zaken inmiddels wat anders zijn? (voor we weer tien pagina's "ach wat zielig" verder zijn) Knipoog

Ik kwam het tegen en was niet van de leeftijd van het materiaal op de hoogte...mijn excuses Cool

Maar ik durf er een miljoen op te zetten dat er weinig is veranderd op de trainingsstallen achter de gesloten deuren... Huilen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 19:33

corina77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:51

Ik begrijp dat je het figuurlijk bedoelt, maar ik zou m'n paard dat voor nog geen miljoen aandoen !

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:51

@Paraat: met jouw stukje vertel je eigenlijk dat het NU dus nog steeds aan de hand is, omdat er tijdens controle in 2006 bij een grote TWHshow 6 van de 10 (dat is meer dan de helft) is gediskwalificeerd. Waarom zijn die paarden gediskwalificeerd??? Wat werd daar anno 2006 mee gedaan dan?

het feit dat ze nieuwe technieken moeten uitvinden betekent dus dat er nog steeds reden is om nieuwe technieken uit te vinden....

Overigens vind ik het ook hier niet terecht om naar andere methodes en takken te wijzen... Je moet ALTIJD met wat je ook doet, opletten wat iemand doet en wat je daarvan vind.

Ook in dit filmpje staat iemand glashard te verkondigen dat er geen rare praktijken plaatsvinden, ze vergelijkt de kettingen met een gouden armband. Net zoals dat boertje in de veehallen van Leeuwarden die ijskoud zegt dat er niet mishandeld wordt.

Wat ik heb geleerd van paardensport is dat je NOOIT iemand moet geloven die zegt dat er niks gebeurt wat t daglicht niet kan verdragen... Juist dan moet je achterdochtig worden Cool

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:02

KiWiKo schreef:
zo zullen we het maar niet meer over LDR hebben Haha! Haha!
Cer schreef:
Wat ik heb geleerd van paardensport is dat je NOOIT iemand moet geloven die zegt dat er niks gebeurt wat t daglicht niet kan verdragen... Juist dan moet je achterdochtig worden Cool
Tong uitsteken Clown
Paraat schreef:
"In 2006, however, due to new techniques in both soring and detection, the USDA has begun a larger crackdown on soring within the TWH industry. A new device known as a sniffer (also used to detect the chemical presence of bombs in airport security) is now being employed where swabbed samples are taken from the horse and then "sniffed."

Niet zoveel anders dus, inderdaad. Ze hebben nu enkel nieuwe methoden om de chemicaliën die ze opsmeren (kerosine of DMSO - beide overigens ZWAAR kankerverwekkend) te detecteren. Blijkbaar is die detectie dus hard nodig Boos!

De kettingen en schoenen worden duidelijk ook nog gebruikt.

Hoe worden TWH's in Europa gepresenteerd? Weet iemand dat?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:04

ik niet in iedergeval......... ik moet ook eerlijk zeggen dat ik die peerden maar heel, heel raar vind lopen

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:08

KiWiKo schreef:
ik niet in iedergeval......... ik moet ook eerlijk zeggen dat ik die peerden maar heel, heel raar vind lopen
Ja, dit is echt pure marteling. Niet alleen de voorbenen vervormen, let eens op die achterbenen Bloos!

Waarschijnlijk zegt men nog (ja, ik heb ook geen geluid op m'n comp... Bloos ) dat ze mooi van achter zakken en veel front erop zetten, dus super gereden worden Hamer

Niet geheel oud nieuws inderdaad, zie: Are Showhorses Being Abused?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:17

my god, dit kun je gewoon niet maken. Ik wist dat er welleens zwaardere ijzers eronder gezet werden en dat de hoeven expres wat langer werden gehouden. Maar dit vind ik echt absurd! Kijk die voorbenen van het paard waarbij ze het laten zien..helemaal scheef en beschadigd..Belachelijk..Om te huilen

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:00

Verbaast me niks TWH'ers worden zelfs nu zo getraind.
Walgelijk gewoon!! Boos!

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:44

vera schreef:
shabbay schreef:

Gut, een poster uit 2004 met een TWH inclusief achterlijke schoenen en kettingen...... Miljoen verdiend Haha!

Specifiek in 2006 zijn er strengere controles gekomen met adequate apparatuur om wangedrag te bespeuren Lachen

kidding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:54

Er zal wel erg veel geld bij komen kijken,want iemand die een beetje een gevoel voor paarden heeft doet dit zijn paard niet aan !!!fijn wereldje hoor ,wanneer houd het eindelijk is een keer op...waarschijnlijk nooit zolang er veel geld in rond gaat Boos! Boos! Boos! Boos!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 00:09

en wat nog een punt is bij deze 'horseshows' is dat de ruiters die er op zitten meestal jonge meisjes zijn van rijke ouders. ze hebben het paard nooit eerder bereden en worden er voor de show opgezet. trainen met je paard wat is dat, daar heb je toch een trainer voor? die rijkeluis kindertjes krijgen dan een advertentie met congrats in 'the voice' (dit is dan al wel een wat ouder meisje)
http://www.twhbea.com/voice/spotlight/onePage/AlexBumpus1-06.htm

ik was deze zomer bij mensen in NL die ook een tennessee walker hadden waarmee ze western en marathon reden...haar man amerikaan heeft mij toen ook verteld over de manier van trainen voor de 'gangen' shows. hun hadden ook dat magazine 'the voice of the tennessee walking horse' en zo vertelde ze me een beetje over dat wereldje....

anno 2006 lopen de paardjes nog steeds met kettingen en grote 'schoenen' hoor....
zie Mississippi Charity 2006
http://www.twhbea.com/voice/spotlight/spreads/RudyRudiger&RitzsDiamondJoe.htm