Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Chrissetje schreef:Als het mijn eigen schuld is zodat hij gaat steigeren etc,ga ik hem serieus geen tik geven.
Als hij dit blijft doen wél.
Anders vind ik het gewoon onnodig en niet kunnen.
Esther schreef:Als je een zweep nodig hebt om een paard te straffen omdat hij niet doet wat jij wil dan zou ik nog eens erg kritisch kijken naar mijn manier van rijden en hulpen geven.
Urielle schreef:Esther schreef:Als je een zweep nodig hebt om een paard te straffen omdat hij niet doet wat jij wil dan zou ik nog eens erg kritisch kijken naar mijn manier van rijden en hulpen geven.
Sorry maar ik vind het altijd zo idioot als mensen dat zeggen. Het gros van de ruiters dat echt veel te maken heeft met steigerende paarden zijn ruiters die voor andere mensen de rotzooi opruimen. Dat zijn dus de paarden die allang door hebben dat als ze op hun achterbenen staan, ze niet meer hoeven werken en in het slechtste geval zijn ze gewoon weer op stal gezet zodra ze omhoog kwamen. Had hun eigen ruiter ze maar eens een keer een knal verkocht ipv een aai over hun bol, dan had de corrigerende ruiter al die noodgrepen niet nodig gehad.
runningkawa schreef:Ik vind dat je de zweep zo zacht moet gebruiken als nodig.