Dan kun je 'verkeer' later nog eens introduceren en heb je sedalin niet nodig.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:het gaat in dit geval om mij. Ik ben vandaag met mijn 6 jarige kanonskogel die mij gisteren nog alle hoeken van de bak heeft laten zien een ontspannend buitenritje gaan maken. beesie is heel beschermd opgevoed, weinig meegemaakt en ik moet wel twee drukke kruisingen over met veel vrachtverkeer. Daarnaast is het paard behoorlijk explosief en ik vind dat niet erg maar hij springt dan over de daken heen, en das niet leuk buiten. Zeker niet als je twee hele drukke wegen over moet steken om in een heel fijn buitenrij gebied te komen........ in het achterhoofd houdend dat dit dier naar mijn weten niet verkeers mak is, is het denk ik niet een domme beslissing .
je kan natuurlijk sedalin toedienen op een paard plat te krijgen. Maar als je weet dat je voor een LICHTE SEDERING 1 STREEPJE PER 35KG moet geven en mijn paard een kleine 675 KG weegt dan heeft hij dus voor zijn gewicht 1 tiende gekregen van wat hij zou moeten krijgen voor een "roes"
Ik heb de scherpe kantjes er voor ons beide afgehaald.........
En we hebben beide heel veel lol gehad........ daarnaast heb ik ook een aantal keren achterste voren gestaan omdat hij een bepaalde lichtinva; eng vond, in passage gezeten omdat er een shet in een weilandje stond en ruzie gehad om het water in te gaanMeneer had praatjes zat, alleen is hij wel netjes met 4 benen op de grond gebleven.
Noem mij maar gek, mag! Maar bij mij gaat veiligheid voor mijn paard en mij voor alles.
Nu weet ik dat hij niet op verkeer reageert, maar op prullenbakken en bankies......... en dat is voor mij belangrijk om te weten...... volgende keer kunnen we dat "roesje" missen want dan weet ik waar de valkuilen zijn
Apple schreef:Nu weet ik toevallig dat je paard ook erg trailermak is. Als je zonder sedatie niet naar buiten durft vanwege het verkeer zou het ook nog een optie zijn geweest om beide paarden op de trailer te gooien, te rijden naar het Delftse Hout. Uitladen en klaar![]()
.
Dan kun je 'verkeer' later nog eens introduceren en heb je sedalin niet nodig.
Schimmelig schreef:(Nu krijg ik vast heel Bokt over mij heen)![]()
Zolang je voorzichtig met het verdovende middel om gaat, moet dit geen probleem zijn.
Billy schreef:Hoe weet je wat teveel Sedalin is als je het nooit eerder aan een paard gegeven hebt?
Billy schreef:En wat als het paard struikelt omdat hij toch niet zo heel alert is?
KiWiKo schreef:een streep per 35 KG lichaamsgewicht is de voorschrift.........
Sizzle schreef:Billy en KiWiKo misschien moeten jullie weer even handjes schudden en elkaars mening maar accepteren. Iedereen wil heus wel het beste voor zijn paard, maar op de z'n eigen manier.
Iedereen is anders en dat is maar goed ook anders was het een saaie boel.