Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik zal als ik nog eens op de manege kom dat gaatjesprikding (wat is de officiele naam ervoor?) lenen. Ik zit nu namelijk op het kortste
.

*o/* ik rij dressuur, springen en buiten ALTIJD zonder zadel en dus ook zonder beugels, maar ik probeer de laatste tijd ook wel eens met zadel te gaan... (want na 6 jaar kan iknog steeds niet MET) maar als ik dan met zadel ga verlies ik altijd me beugels onder de galop, maarja nog even oefenen en het gaat me dan wel lukken (hoop ik
) nikki_amigo schreef:ik ben dan een atleet...*o/* ik rij dressuur, springen en buiten ALTIJD zonder zadel en dus ook zonder beugels, maar ik probeer de laatste tijd ook wel eens met zadel te gaan... (want na 6 jaar kan iknog steeds niet MET) maar als ik dan met zadel ga verlies ik altijd me beugels onder de galop, maarja nog even oefenen en het gaat me dan wel lukken (hoop ik
)
alleen kan ik het na 4 jaar ook nog niet echt
Falcon schreef:Is inderdaad juist goeie oefening zonder beugels maaarrrr ik vind dat je dat pas moet doen als je goed MET beugels kan rijden anders leer je dat nooit!!! Ik geef zelf les en dan vragen beginners aan mij weleens mag ik zonder beugels en dan zeg ik meestal nee waarom? omdat ze eerst moeten leren stil te zitten (anders gaan ze lekker in de mond van het paard trekken, omdat ze hun handen nog niet stil kunnen houden) dan moeten ze eerst leren om de beugels op de plek te houden, als ze dat kunnen mogen ze van mij zonder beugels eerder niet...
wizewo schreef:Oh jeej, is dit zonder zadel doen dan een zelfmoordpoging?Dat het rijden zonder gevaarlijk is en dat je een ware atleet moet zijn om op een galloperend paard te blijven zitten zonder die beugels.

dus wat dat betrefd is het wel waar, het is alleen wel zo dat je ebst zonder beugels een proefje tot de Z neer kan zetten..
Ik vind dus dat het gewoon kan en het is heel goed voor je zit en je balans.. Gewoon blijven doen dus..
)

x_moontjuh_x schreef:Ik heb der eerlijk gezegd nooit van gehoord en dan zal ik ook wel een atleet zijn ik rij vaak zonder zadel en soms springen dus.. ik vind het dus eigenlijk onzin of we zijn atleten![]()