Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rocamor schreef:Dat begrijp ik spenk, maar ik ga er vanuit dat de ringmeester zo'n beetje alle combinaties ziet. De afgevaardigde loopt rond en kan daardoor wellicht wat over het hoofd zien.
FleurSandro schreef:Op de meeste wedstrijden die ik rij is er geen ringmeester, laat staan toezichthouder...
In de 7 jaar dat ik wedstrijden rijdt is ook nog nooit mijn paspoort gecontroleerd, vind ik ook kwalijk eigenlijk. Hoe moeilijk is het om bij het aanmelden om even de entingen te checken. Dus in controleren kan nog een hoop beter bij wedstrijden
Melisje_92 schreef:FleurSandro schreef:Op de meeste wedstrijden die ik rij is er geen ringmeester, laat staan toezichthouder...
In de 7 jaar dat ik wedstrijden rijdt is ook nog nooit mijn paspoort gecontroleerd, vind ik ook kwalijk eigenlijk. Hoe moeilijk is het om bij het aanmelden om even de entingen te checken. Dus in controleren kan nog een hoop beter bij wedstrijden
Voorheen was dit wel altijd het geval. Je moest bij het aanmelden altijd met paspoort heen omdat de entingen dan gecheckt werden. Toen ik na jaren weer ging starten vond ik het ook erg vreemd dat mij werd verteld dat paspoorten niet meer werden bekeken
fransje23 schreef:Het zou de KNHS sieren als ze alle rijverenigingen, juryleden en toezichthouders voorzien van zo een neusriemmeter. Voor iemand de ring in gaat controleren en bij te strak diskwalificatie.
Zo een meetinstrument is ook eenduidig, bij vingers is er veel variatie.
Ninalotte schreef:De foto geeft zeker een onprettig beeld, maar het is lastig om van een foto af te beoordelen of iets te strak zit. Je ziet dat er flink aan het bit getrokken wordt en dat de onderlip/kin opgetrokken zijn waardoor de sper- en neusriem strakker lijken dan ze waarschijnlijk zijn.
Persoonlijk snap ik het nut van aansnoeren ook niet, bij mij hangt alles zo los mogelijk en wil juist dat mijn paarden aan kunnen geven als het niet goed voelt. Sinds de invoer van de toezichthouders ben ik echt al heel vaak preventief gecontroleerd door toezichthouders (dan wel vaak de juryleden die als toezichthouder moeten staan). Daarbij werd ik wel gecontroleerd op de hele optoming; neusriem, bit, etc. Ze controleerde gewoon alle deelnemers en ja ik heb ook mensen uitgesloten zien worden voor onvriendelijke optoming of gedrag. Ik vind dat de KNHS daarmee echt al goede stappen aan het zetten is.
B_Fokker schreef:fransje23 schreef:Het zou de KNHS sieren als ze alle rijverenigingen, juryleden en toezichthouders voorzien van zo een neusriemmeter. Voor iemand de ring in gaat controleren en bij te strak diskwalificatie.
Dat is inderdaad een goed idee! Dat dit nog niet bestaat joh
Gini schreef:Als zelfs dit al niet 100% lukt (het besef erin krijgen dat je een riempje rond de neus niet moet dichtsnoeren), hoe gaan we dan ooit het algemene paardenwelzijn in de sport echt serieus omhoog kunnen trekken? Soms kan ik er echt zwartgallig van worden.
tennan schreef:Ik vind het inderdaad ook een verschrikkelijk beeld, en ik vind ook dat er ingegrepen zou moeten worden. Wat ik ook vervelend vind, is dat dit soort foto's gebruikt worden op social media en dergelijke. Als promotiefoto, reclame, enz. Zoiets plaats je toch gewoon niet? Dan houd je imo het beeld in stand.
B_Fokker schreef:fransje23 schreef:Het zou de KNHS sieren als ze alle rijverenigingen, juryleden en toezichthouders voorzien van zo een neusriemmeter. Voor iemand de ring in gaat controleren en bij te strak diskwalificatie.
Dat is inderdaad een goed idee! Dat dit nog niet bestaat joh
Desi_2409 schreef:[ [url=m/SGNlMB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze foto dan, is op prijsuitreiking van springwedstrijd. Paard krijgt wortel als beloning maar kan zijn mond niet openen om hem te kunnen opeten![]()
Terwijl op dezelfde wedstrijd een dame won met deze optoming:
[ [url=m/pwY9JC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daar zou toch veel positiviteit op moeten komen, ook dit wordt niet genoemd. Beide foto's op hetzelfde evenement gemaakt.
Ninalotte schreef:De foto geeft zeker een onprettig beeld, maar het is lastig om van een foto af te beoordelen of iets te strak zit. Je ziet dat er flink aan het bit getrokken wordt en dat de onderlip/kin opgetrokken zijn waardoor de sper- en neusriem strakker lijken dan ze waarschijnlijk zijn.
Persoonlijk snap ik het nut van aansnoeren ook niet, bij mij hangt alles zo los mogelijk en wil juist dat mijn paarden aan kunnen geven als het niet goed voelt. Sinds de invoer van de toezichthouders ben ik echt al heel vaak preventief gecontroleerd door toezichthouders (dan wel vaak de juryleden die als toezichthouder moeten staan). Daarbij werd ik wel gecontroleerd op de hele optoming; neusriem, bit, etc. Ze controleerde gewoon alle deelnemers en ja ik heb ook mensen uitgesloten zien worden voor onvriendelijke optoming of gedrag. Ik vind dat de KNHS daarmee echt al goede stappen aan het zetten is.