Bij maat 46 zo ongeveer houdt het wel op wat volgens mij fatsoenlijk op een paard kan zitten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
troi schreef:Tja ik heb een bmi onder de 25 maar val in maatje 42/44, dat is meestal richting plus size![]()
Ben 1.87 en in verhouding. Dus geen smal poppetje maar niet te zwaar voor mijn lengte.
Silenna schreef:Ik vind wel dat je naar kilo's moet kijken, volgens mij bestaat er al een mooie formule om te berekenen of je te zwaar bent voor een paard.
office schreef:Dat is een compleet andere belasting, eentje waar paarden ook veel beter geschikt voor zijn, en die belasting wordt ook lichter als de kar eenmaal in beweging is.Een rustige staprit is al anders als een vol uur les qua belasting van een paard.Een vrouw met een gewicht van drie cijfers op een tinker in een kleine maat vind ik inderdaad niet kunnen .Zelf gezien ze kreeg zelfs nog les en niemand die er wat van zei.
Maar er zijn ook zware mensen in een karretje achter een kleine pony mag dat dan wel?Kan ook makkelijk te zwaar zijn.
Fillis schreef:Meer maatwerk in confectiekleding is een contradictio in terminis.Ik vind het prima dat de kledingindustrie herkend dat niet iedereen in de standaard confectiekleding past. Ik merk de laatste jaren dat ik ook moeite heb met passende kleding vinden, vaak zijn de mouwen te kort, de schouders te nauw, en de tailles weer te wijd. Dus ik hoop dat wat meer ""maatwerk"" normaler wordt in confectiekleding. Zo heel lang ben ik niet eens (177), maar ik zou graag ook lengtematen zien in dameskleding, net zoals je hebt voor heren.
Mkango schreef:Fillis schreef:Meer maatwerk in confectiekleding is een contradictio in terminis.Ik vind het prima dat de kledingindustrie herkend dat niet iedereen in de standaard confectiekleding past. Ik merk de laatste jaren dat ik ook moeite heb met passende kleding vinden, vaak zijn de mouwen te kort, de schouders te nauw, en de tailles weer te wijd. Dus ik hoop dat wat meer ""maatwerk"" normaler wordt in confectiekleding. Zo heel lang ben ik niet eens (177), maar ik zou graag ook lengtematen zien in dameskleding, net zoals je hebt voor heren.Er zijn zat merken die werken met lengtematen, maar die hanteren vaak geen Primarkprijzen.
_lauraaa_ schreef:Interessante discussie. Want was is de grens van curvy/plus size?
Mijn mening is dat je niet meer op je paard moet stappen op het moment dat je niet meer voldoende ruimte hebt in het zadel (ong hand breedt). Dan ga je op de lepel van het zadel zitten en dat kan gewoon niet comfortabel zijn voor het paard als ik die zadels bij iedere pas in de rug zie drukken.
Ineke2 schreef:Als alles blubbert en in de weg zit dan kan dat toch onmogelijk fijn rijden?
Dat is met recht iets wat ik mij afvraag.
NoekAa_ schreef:Zie op social media ook vaak gegrepen worden door non argumenten in de vorm van "een goed meebewegende zwaardere ruiter zit een paard minder in de weg dan een niet mee bewegende slanke ruiter" vraag me dan af of ze denken dat rijkunst in vetcellen zit opgeslagen..
Ineke2 schreef:Nee ik wil niet provocerend zijn of doen. Hoe wil je het dan noemen? Het zit in de weg en dan kun je niet goed meebewegen / mee zijn met je paard.