Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
H_W_ schreef:Interessant onderwerp. Na mijn idee is de zweep niet om te slaan. Een verfijning van je hulpen. Een kriebeltje, alleen aanraken of een klein zacht tikje moet kunnen lijkt mij.
Al vraag ik mij het volgende af.....voor die niet met zweep rijden, rijden jullie dan met sporen en hoe gebruiken jullie die?
). Ook voor fietsers en andere niet zo oplettende medeweggebruikers is het wel fijn. Dus puur alleen voor nood of zelfbescherming.
maj0 schreef:Amy223 schreef:Ik heb er altijd 1 mee op buitenrit, die gebruik ik enkel in geval van nood.
Ik ook maar meer voor de mensen die er belachelijk hard langs rijden dan voor het paard
Zo'n uitstekende zweep remt toch vaak wel af![]()
En als ze er dan tegen aan rijden is het niet mijn schuld
Streekbewoners houden doorgaan uit zichzelf wel een nette afstand, hier zijn het de hordes toeristen die mroblemen geven.
(beter tik van mijn zweep dan van mijn pony). Of wel op mijn pony's als die in eens bijna een sloot in springen of de weg op duiken, dan toch echt liever even een tik dan grote boem. 
.
Askja schreef:Amy223 schreef:... en wanneer is dat dan?Ik heb er altijd 1 mee op buitenrit, die gebruik ik enkel in geval van nood.