Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kwita schreef:Lukasje schreef:@ roodvos : hey dat ken ik niet. Wat is de werking van die swiss clips? Is er dan geen gevaar dat ze zo maar los schieten als je bv met je voet ergens tegenaan rijdt?
Nee, ik heb er zelfs springwedstrijden mee gereden!
gebruik ze ook nu bij de kinderen!
mino1 schreef:Denkt er nu niemand aan de beugelriemophanging die aan je zadel zit of die goed werkt .
Bravura schreef:Ja....veiligheid wordt ondergewaardeerd. Mede door het prijskaartje wat er vaak aan hangt. Hier zelfs aan het western zadel veiligheidsbeugels.
https://youtu.be/nvbC3--ifoE
Maar ja....wat is de prijs die je betaalt als je geen veiligheid in acht neemt?
mino1 schreef:Denkt er nu niemand aan de beugelriemophanging die aan je zadel zit of die goed werkt .
Lukasje schreef:@ roodvos : hey dat ken ik niet. Wat is de werking van die swiss clips? Is er dan geen gevaar dat ze zo maar los schieten als je bv met je voet ergens tegenaan rijdt?
evelien352 schreef:Ja ik maak me ook altijd druk over de stijgbeugels
Bij de kwik out ben ik bang dat ze niet omklappen omdat er wat tussen kan zitten
Bij met die elastiekjes ben ik bang dat de elastiek knapt
Bij van die half open ben ik bang dat ik eruit val
En die van 200 euro vind ik erg prijzig en ook daarbij denk ik, wat als die niet open gaat.
Die korfjes zitten gewoon echt verschrikkelijk, en zo kun je bij elke beugel en ook bij cap wat bedenken.
Ik heb zelf ook gewoon ijzeren, puur omdat die bij mijn zadel zaten, anders was ik nog helemaal naar de perfecte beugel aan het zoeken nu.