Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Ik vind het niet mooi passen ziet dan niemand dat de knieën haar naar achter in het zadel duwen? En dat dit beter wordt zodra de beenlengte wat lager is (beugels enkele gaatjes langer) maar ze dan wel onder de buik uitsteekt en zo minder goed signalen kan doorgeven?
Misschien helpt het als je de foto's lichter maakt dan zie je wat ik zie.
Opgetrokken benen/voeten (om hulpen te geven?) Bijna op de lepel van zadel zitten omdat de beenligging niet goed is.
[ [url=m/D627nh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarnaast noemt ze dit een stevige D pony, ik zie geen stevige pony maar een sporttype Haflinger. (?)
Een E maat zou beter passen. Eerlijk blijven naar het paardje aub.
AmyPony schreef:Staat netjes.
Holle rug kan je trainen, veel dressuurmatig net zijn hoofd omlaag rijden, overgangen, zorgen dat de achterhand ondertreed (door bijv schoudervoor) en veel in-uitjes springen.
Mijn paardlief is overbouwd en heeft daarnaast ook een holle rug. Met training is het inmiddels al veel beter alsdat het was, maar we zijn er nog niet.
AmyPony schreef:[ [url=m/vzygsQ.png]Afbeelding[/url] ]
Zo was mijn paard eerst
[ [url=m/17KyzY.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit is van 4 maanden terug. Inmiddels is het nog beter. Zal als ik er aan denk vanmiddag nog een foto maken.
Lekker ontspannen dressuurmatig gaan rijden, ontspanning is het belangrijkste zodat hij zijn rug durft op te tillen doordat de achterhand er meer onder gaat. Die van mij drukt met rijden de rug ook nog wat weg, maar wanneer ze echt ontspant voel ik die rug zo omhoog schieten.
En holle rug kan overigens geen kwaad als je niet te zwaar bent, heeft de dierenarts zelf tegen mij gezegd. Niet te druk om maken dus.
Stel jij traint niet om zijn hoofd lager te brengen en te ontspannen, dan is er meer reden tot zorgen. Maar je bent niet te lang of te zwaar.
DatBenIkNou schreef:AmyPony schreef:[ [url=m/vzygsQ.png]Afbeelding[/url] ]
Zo was mijn paard eerst
[ [url=m/17KyzY.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit is van 4 maanden terug. Inmiddels is het nog beter. Zal als ik er aan denk vanmiddag nog een foto maken.
Lekker ontspannen dressuurmatig gaan rijden, ontspanning is het belangrijkste zodat hij zijn rug durft op te tillen doordat de achterhand er meer onder gaat. Die van mij drukt met rijden de rug ook nog wat weg, maar wanneer ze echt ontspant voel ik die rug zo omhoog schieten.
En holle rug kan overigens geen kwaad als je niet te zwaar bent, heeft de dierenarts zelf tegen mij gezegd. Niet te druk om maken dus.
Stel jij traint niet om zijn hoofd lager te brengen en te ontspannen, dan is er meer reden tot zorgen. Maar je bent niet te lang of te zwaar.
Tweede foto kan je door de lichtval niet echt goed zien, eerlijk gezegd? Ik zou persoonlijk nooit een paard met die bouw aan (durven) schaffen eerlijk gezegd. Al is het uiteraard wel heel afhankelijk welk doel je met het dier hebt.
swartbeessie schreef:De discussie of 'het mooi staat' is zo subjectief... Als je meedoet aan een western wedstrijdje zou dit helemaal niet uit de toon vallen. We zijn zo gewend aan grote paarden op z'n Engels.
Ts, ga op je gevoel af zou ik zeggen. Leuk paardje, past prima.