Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
troi schreef:Het is alleen wel zo dat als je iets grondig wilt onderbouwen er nogal vaak veel woorden voor nodig zijn en om nu alles te gaan vertalen ging me wat te ver. En Engels is niet zo bijster buitenlands meer toch?
Dees schreef:Als je op een te jong dier gaat zitten met teveel gewicht, dan kun je nog zo leuk rijden, dan rijd je het dier zonder enige twijfel kapot. Als ze niet sterk genoeg zijn om met dat gewicht "over de rug te kunnen gaan", maakt je eigen rijtechniek echt niets meer uit, hoor.
safina schreef:Doodslaan? Ik vinger juist wel fijn als deze discussie eens gevoerd wordt aan de hand van wetenschappelijke inzichten ipv meningen. En ik heb geen bezwaar tegen een flinke lap tekst in het Engels.
Jildau schreef:NenaC schreef:Waarom met 3 weet ik ook niet, maar kinderen gaan ook met 4 naar de kleuterklas, hoewel ze niet uitegroeid zijn.
Maar daar gaat niemand een paar keer per week een uur bovenop zitten hoop ik..
Ik vind het fysieke kwalijker dan het mentale. Daarmee kun je onherstelbare schade aanrichten. Maar blijf erbij dat je goed naar het paard moet kijken en met kennis dan zelf een inschatting kan maken.
Met 3 op wedstrijd vind ik wel veel te vroeg dus ik vind 5 een veel betere leeftijd om te mogen starten in de B.
Roeli4n schreef:Drie jarige paarden op wedstrijd vind ik inderdaad ook zielig. Interessant onderwerp. Vanaf welke leeftijd zouden jullie beginnen met inrijden, als je het voor het zeggen had?
Danique schreef:Jildau schreef:
Maar daar gaat niemand een paar keer per week een uur bovenop zitten hoop ik..
Ik vind het fysieke kwalijker dan het mentale. Daarmee kun je onherstelbare schade aanrichten. Maar blijf erbij dat je goed naar het paard moet kijken en met kennis dan zelf een inschatting kan maken.
Met 3 op wedstrijd vind ik wel veel te vroeg dus ik vind 5 een veel betere leeftijd om te mogen starten in de B.
Het heet toch niet voor niets 'babysitten'?
pol013 schreef:En dan is er ook nog wetenschap die zegt dat spieren en en longen nooit meer tot hun volle potentie komen als ze niet op jonge leeftijd al aan belasting zijn blootgesteld. (zal het later posten, de site van the horse laad even niet)
Alle foto's van groeifases van botten ten spijt geloof ik dus oprecht dat een 3 jarige aan het werk zetten juist goed is. met mate, dat dan weer wel. Haast hoef je niet te hebben. Maar ze maar laten staan heeft ook niet zo veel meerwaarde voor mij.